Sinä yli 50-vuotias, minkä neuvon antaisit nuorelle itsellesi?
Nyt kun tiedät paremmin ja elämänkokemusta on kertynyt, minkä neuvon tai elämänohjeen antaisit nuorelle itsellesi?
Kommentit (360)
Kannustaisin menemään oman pään mukaan omia polkuja niin kuin olen tehnytkin. Olen niin huippu nerokas, että ei sitä oikein mitään neuvoja voisi nuorelle itselle antaa. GO!
Käy koulusi, tee läksysi, ÄLÄ LINTSAA! Tuplaaminen ei auta, kun et tehnyt niitä läksyjä ensimmäisellä etkä toisellakaan kerralla! Työnteko lukiolaisena, äitisi painostamana, oli huono valinta, koulu ensin, ei raha!
Unelma-ammattisi koulutukseen et päässyt silmälasien/näkökyvyn takia, olisit voinut olla itseoppinut, jos olisit ollut rohkea ja jahdannut unelmaasi! Toivon, että et olisi antanut vanhempiesi lannistaa sinua ja saaneet sinua tyytymään huonoon vaihtoehtoon!
Nussi niin paljon kuin vain voit
Ole sinniikkäämpi, älä anna periksi. Ole röyhkeämpi, käytä tarvittaessa kyynärpäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois kotoa ja käy koulua, sitä koulua jota haluat, ei sitä mitä muut.
Älä aloita seurustelua nuorena - luota vaistoihisi tämän suhteen.
Puhu vain omasta puolestasi.
Aloitimme seurustelun nuorena, emme ole katuneet päivääkään. Takana yli 40 vuotta.
Lue otsikko. 🙄
Älä mene naimisiin, elä itsellistä ja oman näköistä elämää.
Opetelkaa tanssimaan, opiskelkaa, naikaa, harrastakaa, älkää ryypätkö.
Älä yritä saada parisuhdetta vaan keskity itsesi kehittämiseen ja käy maksullisissa naisissa, jotka ovat varmasti vapaaehtoisesti alalla. Tämä jos vaimoni ei olisi olemassa.
Harrasta seksi nuorena niin paljon kuin sielusietää, voi olla että viiskymppisenä olemassaoleva parisuhden ei sitä tarjoa.
Aloita rahastosäästäminen, on oikeastaan ainoa todellinen hölmöily itselle kun en aloittanut aikaisemmin
jos ja kun menet naimisiin, tee avioehto. Tekee nimittäin elämästä todella paljon helpompaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois kotoa ja käy koulua, sitä koulua jota haluat, ei sitä mitä muut.
Älä aloita seurustelua nuorena - luota vaistoihisi tämän suhteen.
Aloitimme seurustelun nuorena, emme ole katuneet päivääkään. Takana yli 40 vuotta.
Lue otsikko. 🙄
Lue itse otsikko - ja opettele kontekstin merkitys.
Aloita seurustelu nuorena, oli tämän vierailijan sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Älä aloita seurustelu suhteita ennen kuin on opiskelut ohi ja työura hyvässä kohtaa. Nuorena ei kuitenkaan tunne edes itseään niin että edes tietäisi millaista puolisoa tarvitsee
Puolison ei tule olla tarvekalu. Puolison kanssa ollaan ja toimitaan (yhdessä).
Jää vaan asumaan etelä eurooppaan ja älä kompastu lastesi isään, koska tulet kätärsimään siitä lopun elämääsi. Et lapsista vaan siitä hullusta isästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhistus mitä oot joutunut kokemaan. Toivottavasti asiat ovat nyt paremmin. Meni kieltämättä vähä tunteisiin.
En ole vieläkään kunnossa, kärsin pahasta ahdistuneisuudesta, minulla on ptsd ja muitakin diagnooseja. Nämä moninaisine oireineen rajoittavat elämääni hyvin paljon enkä osaa elää omannäköistä elämää kun olen koko aikuisikänikin pyrkinyt miellyttämään muita. Terapia ei ole auttanut minua. Vasta nyt viime vuosina olen havahtunut ajatukseen että minäkin olen ihminen ja voin toivoa jotain itsellenikin.
En ihmettele, kyllä tommosesta toipuminen ottaa varmasti lujille. Voimia ja tsemppiä elämääsi!
Rohkeesti vaan, se vehje on tarkoitettu muuhunkin kuin kusemiseen.
Käytä kumia, älä mene naimisiin. Avioero ja väärän ihmisen kanssa tehty lapsi tulee kalliiksi.
Älä kuuntele neuvoja yli 50-vuotiaalta itseltäsi
Sinä olet sigma-mies ja sinun kuuluukin olla sellainen, älä ahdistu!