Palkka on liian pieni jos kelatuilla pärjää yhtä hyvin kun palkalla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011744768.html
Minun mielestä palkkatuloja ei voi verrata kelatukiin. Jotkut tekee kuitenkin pienellä palkalla töitä ja pärjäävät yhtä hyvin kuin työttömät. Jotkut ei ostele etelän matkoja tai mitään ylimääräistä joten rahat riittää elämiseen. Työtön voi pärjätä paljon paremmin kuin joku 4000 euroa ansaitseva joka tuhlaa rahansa peleihin tai ties minne. Minulla ei ainakaan ole ulosotto velkaa tai muuta velkaa. Osaan myös suunnitella niin etten osta mitään turhaa kuten 500 euron kännykkää tai 3000 euron sähköpyörää. En myöskään matkustele joten minulla on rahaa säästössä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tukien leikkaus nähdään ratkaisuna työttömyyteen ja riittämättömiin palkkoihin.
Todellisuudessa tukien leikkaaminen ei lisää työpaikkoja eikä se myöskään lisää palkkaa huonotuloisille.
Tukia ei ole leikattu riittävästi. Elämä on liian helppoa. Ei tarvitse ponnistella.
Ei tarvitse ryhtyä yrittäjäksi vaikka olisi ammattiosaaminen takana. Esim. siivooja, puuseppä, metallimies jne.
EI tarvitse.
Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kela-tuista ei ole leikkattu juuri olenkaan. Eikä koko sosiaalietujärjestelmään koskettu.
Odottakaan kun IMF ja EU pakottaa seuraavan, eli Lindemannin hallituksen tekemään OIKEAT leikkaukset.
Juuri näin. Vasemmisto ei vieläkään tajua mihin joutuu. On pakko.
Tehdään kuten Iranissa. Kelatuet lopetetaan ja aletaan mellakoimaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa tukien leikkaaminen ei lisää työpaikkoja eikä se myöskään lisää palkkaa huonotuloisille.
Tukia ei ole leikattu riittävästi. Elämä on liian helppoa. Ei tarvitse ponnistella.
Ei tarvitse ryhtyä yrittäjäksi vaikka olisi ammattiosaaminen takana. Esim. siivooja, puuseppä, metallimies jne.
EI tarvitse.
Vielä.
Suomessa huolestuttava kapea yrityspohja. Tarvitaa todellakin yrittämistä ja yrittäjiä enemmän. Vientiä sekä kotimaan kehitystä, tuontantoa ja myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuet liian isot ?????? Ei voi olla niin että keskituloinen ei saa pesukonetta ostettua jos menee rikki, mutta joillekin loisille sekin hyysätään.
Kenelle ostetaan pesukone? Itse en oon sellaista saanut ollenkaan. Tuista maksan taloyhtiön pesutupamaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI tarvitse.
Vielä.
Suomessa huolestuttava kapea yrityspohja. Tarvitaa todellakin yrittämistä ja yrittäjiä enemmän. Vientiä sekä kotimaan kehitystä, tuontantoa ja myyntiä.
Marjanpomijatkin pitää tilata jokavuosi maapallon eri laidoilta. Yli 90% marjoista mätänee metsiin. Kansallisomaisuudestakaan ei viitsitä huolehtia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI tarvitse.
Vielä.
Ja toivottavasti ei ikinä tarvitse. Alat yrittäjäksi, firma menee konkkaan, asunto menee alta veloista yms yms. Ompa hienoa.
Mikä näiden sossujen tarkoitus oli? Antaa tukensa hallituksen leikkauksille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela-tuista ei ole leikkattu juuri olenkaan. Eikä koko sosiaalietujärjestelmään koskettu.
Odottakaan kun IMF ja EU pakottaa seuraavan, eli Lindemannin hallituksen tekemään OIKEAT leikkaukset.
Juuri näin. Vasemmisto ei vieläkään tajua mihin joutuu. On pakko.
Ei ole kun pistää rikkaille lahtareille korkeat verot ja maastapoistumiskiellon.
Mulla netto palkka 1750€. Ilmeisesti tuilla tt-tulo+asumistuki saisin about saman verran. Tt-tulosta maksettais sähkö, vesi, kotivakuutus, reseptilääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään kuten Iranissa. Kelatuet lopetetaan ja aletaan mellakoimaan .
Suomalainen kela-elätti on jo liian vetelä edes osoittamaan mieltä. Täällä anonyyminä voi potkia "renkaita" . Who cares?
Tein 4 vuotta töitä ilman palkkaa. Tehkää perässä ja valittakaa sitten että tukia maksetaan liikaa. En saanut edes sitä 9 euroa päivässä joten turha valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuet liian isot ?????? Ei voi olla niin että keskituloinen ei saa pesukonetta ostettua jos menee rikki, mutta joillekin loisille sekin hyysätään.
Kenelle ostetaan pesukone? Itse en oon sellaista saanut ollenkaan. Tuista maksan taloyhtiön pesutupamaksut.
Ibrahmi sai pesukoneen Kelasta. Vai oliko se Momamad. Näitä on vaikka kuinka paljon.
Tee sinäkin oma työsi. Ole röyhkeä ja toimi. Vai laiskuusko vaivaa ja et saa mitään aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Päästä revityt laskelmat niin mitä voi odottaa? Mistä tahansa saa mitä tahansa kun tarpeeksi vääntää ja vääristelee. Koulutettujen sossujen olisi pitänyt tämä ymmärtää (mutta eivät ymmärrä).
Eikä niitä laskelmia viitsitty edes esittää!!!!
Jos tarkoitus oli tantoilla joku muu, niin kyllä he taas tarjoilivat tässä kokkaripersuille eväitä leikkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä minäkin voisin saada niitä kelattuja?
Aloita vaikka pienillä summilla. Aluksi.
Monet saavat Kela-tukia yli 9000 euroa kuukaudessa näin se on mahdollista
Kymmenet suomalaiset saivat viime vuonna Kela-tukia yli 9000 euroa kuukaudessa. Näin se on mahdollista.
Menkäähän töihin 9 eurolla päivässä. Minä menin kerran ja kun se 9 euron kulukorvaus tuli minun tilille niin kela vähensi saman verran eli 180 euroa toimeentulotuesta joten en tienannut euroakaan työntekemisestä.
Vuokralla voi asua. Miksi annetaan pienituloisille lainoja ja ne ei sitten pysty elää niillä tuloilla ja eivät saa lainoja maksettua ja sitten hakevat lisää tukia sossusta. Alle 5000 euron tuloilla ei pitäisi kenellekkään myöntää lainaa asunnon ostamiseen. Asukoot vuokralla.