Miksei voi olla sellaista kerrostaloa, jossa kukaan ei mölyäisi?
Yhdessä talossa oli ympäri vuorokauden röökillä ramppaava ja ovia paiskova ketjupolttaja.
Seuraavassa aamusta iltaan riekkuva lapsiperhe.
Nykyisessä kaveriporukan kanssa yömyöhään juhliva pariskunta.
Aina jotain pskaa, paitsi talo, jossa asui pelkkiä iäkkäitä omistusasujia, he osasivat olla ihmisiksi.
Kommentit (101)
Miksei voi olla sellaista kerrostaloa jossa yksi kerros.
Itse ostin oman talon, ettei enää tarvitse kuunnella narkkareita, lapsia, koiria, bilett942äjiä....
Minä löysin! Asun sellaisessa nyt kantakaupungissa. Tämäkään ei tosin ole täysin ongelmaton, sillä täällä ollaan vähän liian herkkiä äänille. Laitat liesituulettimen päivällä ruokaa tehdessäsi päälle, niin jo ovikello soi. "Voisitko olla hiljempaa". Tavallaan hyvä kyllä, että jöötiä pidetään mutta varovainen täällä saa olla. Kerran tippui lusikka pöydältä laminaatille, niin meinasin jo rynnätä pahoittelemaan.
Meidän yläpuolella aiemmassa asunnossa oli perhe jossa oli kaksi teinityttöä, muutti siihen hiljaisen perheen tilalle. Hirveää kiljumista ja huutamista. Huusivat kai toisilleen ja vanhemmilleen. Se on ollut pahimpia. Lapsista ei lähde niin pahaa ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun sellaisessa. Täällä on niin hiljaista. Ei kuulu ääniä mistään. Toki vuokrakin on korkea (noin 800e, tilava yksiö). Maksan mielelläni hiljaisuudesta ja sijainnista
Mikä paikkakunta? Monta neliöö?
Tampere. Lähellä keskustaa 32 neliöö
Mä etsin vuokrakaksiota pääkaupunkiseudulla ja vaatimuksena oli: täysin savuton talo, tupakointi ok vain merkityillä piha-alueilla.
Asunto ei saa olla kolmion tai neliön ylä-tai alapuolella (niissä asuu lapsiperheet).
Vuokra vähän korkeampi, mikä tarkoittaa sitä et todennäköisesti ei ole sosiaalisia ongelmia kuten huumeiden käyttöä.
Löysin! On niin hiljaista ja asiallista porukkaa. Tässä nyt 3 vuotta asusteltu. Pk-seudulla.
Osta oma kerrostalo. Niitähän saa rauhallisilta seuduilta melko edullisesti. Asut siinä yksin. Voit myös myydä tai vuokrata siitä asuntoja tiukkojen sääntöjen puitteissa. Toinen vaihtoehto omakotitalo. Pieni mökki vähän syrjemmältä ei paljoa maksa. Itse viihdyn omakotitalossa, koska voin käydä suihkussa, vessassa, imuroida, käydä tupakalla ja huudattaa telkkaria koska tahansa.
Meillä on oikein mukava talo, jossa ei ole häiriöitä. Toki on kalliimpi alue. Rahalla saa myös niitä rauhallisempia naapureita, jotka käyttävät aikansa muuhun kuin kotona mekastamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt tuuri kun olen asunut neljässä kerrostalossa, eikä yhdessäkään ole kuulunut möykkää eikä näkynyt häiriökäyttöytymistä.
Tämä missä nyt asun on ns. "pistetalo", ja tämäkin hiljainen kuin huopatossutehdas.
Mikä on "pistetalo"? En ole koskaan ennen kuullut moista termiä.
Ka aloittajalle munkin on sanottava, että huono tuuri. Olen asunut kerrostaloasunnoissa yli 40 vuotta enkä koskaan ole häiriintynyt naapureiden tekemisistä.
Sellainen kerrostalo, jossa ei ole vasemmistolaisia.
Tai keski-ikäisiä naisia.
Meille ei kuulu mitään ääniä, paitsi hissin ovi hieman klonksahtaa ja ääni kuuluu työhuoneeseen jos joku tulee samaan kerrokseen, ja juuri sattuu olemaan tosi hiljaista kotona. Muihin huoneisiin ei kuulu yhtään mitään.
Helsingissä, hyvällä alueella. 50-luvulla rakennettu talo, ja vuokra noin 1500€/kk/84m2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesta ensin mainitusta ottaiin kyllä mieluiten lapsiperheen. Tuskin tahallista, mutta tietyntyyppiset aikuiset voi osoittaa mieltään möykkäämällä vain enemmän.
Tää oli itseasiassa kaikkein rasittavin. Juoksu ja huuto alkoi heti klo 7 joka aamu ja sitä kesti pieniä taukoja lukuunottamatta iltakymmeneen saakka. Koskaan ei saanut nukkua pitkään.
Ap
Kerrostalo ei todellakaan ole sinun asumismuotosi jos normaalit elämisen äänet häiritsevät sinua.
Onko sinusta normaalia elämisen ääntä se, että asunnossa hypitään niin voimalla, että astiat helisevät kaapissa?
Ap
Outo talo jos rakenteet liikkuvat hyppelystä. 🤔
En kyllä ole varma uskaltaisinko tuollaisessa asua...
Vierailija kirjoitti:
Mä etsin vuokrakaksiota pääkaupunkiseudulla ja vaatimuksena oli: täysin savuton talo, tupakointi ok vain merkityillä piha-alueilla.
Asunto ei saa olla kolmion tai neliön ylä-tai alapuolella (niissä asuu lapsiperheet).
Vuokra vähän korkeampi, mikä tarkoittaa sitä et todennäköisesti ei ole sosiaalisia ongelmia kuten huumeiden käyttöä.
Löysin! On niin hiljaista ja asiallista porukkaa. Tässä nyt 3 vuotta asusteltu. Pk-seudulla.
Nuo tupakkityypit on nykyään monesti niitä syrjäytyneitä, niin hyvä että nykyään tehdään näitä savuttomia taloja ja vuokrasopimuksia...
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi olla sellaista kerrostaloa jossa yksi kerros.
Miksei voi olla kerrostaloa missä on vain yksi kerros ja yksi asunto
Minä asun sellaisessa talossa pääkaupunkiseudulla. Ovissa pelkästään suomalaisia ja ruotsalaisia nimiä. Ei lapsia, koiria tai päihdeongelmaisia talossa.
Vierailija kirjoitti:
Asun sellaisessa. Täällä on niin hiljaista. Ei kuulu ääniä mistään. Toki vuokrakin on korkea (noin 800e, tilava yksiö). Maksan mielelläni hiljaisuudesta ja sijainnista
Nauti nyt.
Pianonsoittaja voi muuttaa naapuriisi jo huomenna.
Ja mitään et voi.
Ihanassa pumpulissa asuu nuo jotka kuvittelevat että omistajat eivät metelöi.
Olipa kerran poliisit-ohjelmassakin poliisit käymässä vanhan tutun luona. Talo oli tunnistettavissa ja tässä kaupungissa siinä asuu nimenomaan enimmäkseen lääkäreitä, juristeja yms. eikä ne asunnot ole halpoja.
Itse asuttiin aiemmin toisessa kaupungissa keskituloisten suosimalla alueella ja asui siinä joitakin kaupungin verotilaston kärkipään nimiäkin. Naapuritalosta häädettiin yksi juoppo, sama henkilö oli jo aiemmin irtisanottu työpaikastaan kun oli ollut humalassa töissä useaan kertaan.
Meillä oli myös vieressä asunto, jonka omisti kaupunki. Vieressä asui vuokralla yksinäinen mies, päällikkötason työntekijä. Hän kertoi ettei häntä kiinnosta ostaa asuntoa kun ei ole perhettä eikä halua sisarusten lasten vaivoiksi mitään kiinteitä omaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä elämisen ääniä mitkä pitää kestää jos haluaa kerrostalossa asua. Jos haluaa täydellistä hiljaisuutta niin pitää muuttaa metsän keskelle omaan mökkiin.
Normaalit elämisen äänet on ok, häiritsevä, jatkuva tai hiljaisuuden aikana tapahtuva metelöinti ei ole ok. Muuta sä sinne omaan mökkiin meluamaan?
Ap
Ok, mummo.
"Jos joku satunnainen hyppiminen kuuluu naapur"
Ongelma olikin juuri siinä, että tuo rymistely ei ollut satunnaista vaan jatkuvaa ja päivittäistä.
Ap