Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vyötärö ei pienenekään hulavanteen pyörityksellä?

Vierailija
12.01.2026 |

Fyssari suositteli hulavanteen pyöritystä puoli vuotta sitten. Siitä lähtien olen pyörittänyt painovannetta 15 minuuttia joka ikinen päivä. Painoni ei ole muuttunut, mutta vyötärön ympärys kasvanut 2 cm. Painoindeksini on 24, mutta olen vatsakas, vyötärö yli 100.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenavartalosta ei saa tiimalasia.

Ei saa omppu nainen ihan tiimalasia, mutta vyötäröä saa vähän enemmän esille ja antamaan kapeamman vaikutelman jos panostaa pakaralihasten kasvattamiseen. Jos ompulta puuttuu tiimalasivyötärö ompulla on usein kuitenkin sellaiset kapeat raajat mistä muut vartalotyyppien naiset voivat vain haaveilla ja samoin peppu on yleensä pieni ja kiinteä ja joillakin ompuilla on luonnostaan myös täyteläiset rinnat. Kaikilla  naisten vartalotyypeillä on puolensa ja myös heikkoutensa.

Vierailija
62/69 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minulla kyllä pieneni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos asiallisille vastaajille, sain hyviä vinkkejä!

- Olen tosiaan pyörittänyt hulavannetta vain yhteen suuntaan, jossain sanottiin, että tekniikka on hyvä, jos vanne pysyy pyörimässä. Pitää nyt alkaa pyörittämään molempiin suuntiin. 

- Ruokavalioni on kunnossa, koulutukseni ja työni vuoksi voin varmuudella sanoa, että se puoli on kunnossa. Uusien ravintosuositusten mukainen.

- Aion kokeilla pudottaa muutaman kilon, kovin iso pudotus tässä iässä (65 v) ei ole normaalipainoiselle järkevää.

- Liikun jo nyt niin paljon, ettei aikaa ole lisätä sitä puolta (kävelen työmatkat 4 km suuntaansa, joten älkää ehdottako suotta sitä). Pohdin, pitäisikö Pilates tai kuntopiiri vaihtaa toiseen ryhmään.

- Suunnittelen vielä kokeilevani, jos yksityisen puolen lääkärin kautta saisi vatsan tutkituksi, ihan vain varmistaakseni, ettei vatsaan ole tullut parissa vastauksessa kerrottuja yllätyksiä. 

Vierailija
64/69 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on vatsasyöpä. Askitesta vatsaontelossa.

Vierailija
65/69 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, kiitos asiallisille vastaajille, sain hyviä vinkkejä!

- Olen tosiaan pyörittänyt hulavannetta vain yhteen suuntaan, jossain sanottiin, että tekniikka on hyvä, jos vanne pysyy pyörimässä. Pitää nyt alkaa pyörittämään molempiin suuntiin. 

- Ruokavalioni on kunnossa, koulutukseni ja työni vuoksi voin varmuudella sanoa, että se puoli on kunnossa. Uusien ravintosuositusten mukainen.

- Aion kokeilla pudottaa muutaman kilon, kovin iso pudotus tässä iässä (65 v) ei ole normaalipainoiselle järkevää.

- Liikun jo nyt niin paljon, ettei aikaa ole lisätä sitä puolta (kävelen työmatkat 4 km suuntaansa, joten älkää ehdottako suotta sitä). Pohdin, pitäisikö Pilates tai kuntopiiri vaihtaa toiseen ryhmään.

- Suunnittelen vielä kokeilevani, jos yksityisen puolen lääkärin kautta saisi vatsan tutkituksi, ihan vain varmistaakseni, ettei vatsaan ole tullut parissa vastauksessa kerrottuja yllätyksiä. 

&nbsp

Minulla on kyllä vyötärö kiinteytynyt ja myös pysynyt kiinteänä hulavannetta vain yhteen suuntaan pyörittämälläkin. Teho ja vaikutus syntyy säännöllisestä tarpeeksi pitkään pyörittämisestä (vähintään noin 15-20 minuuttia/päivä). Vaikutus vyötärön seutuun lakkaa jos hulavanteen pyöritys loppuu kokonaan, itse olen pyörittänyt hulavannetta 6 päivänä viikossa jo 5 vuotta.

Vierailija
66/69 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että syön liikaa kun painoindeksi ei nouse. Syön hyvin kasvispainoitteisesti ja kalaa, lihaa max kerran viikossa. Rakenteeltani olen hoikka, mutta vatsa on iso. Liikun paljon, kävelyä, pyöräilyä, uintia, jumppaa pari kertaa viikossa. Ja hulavanne joka päivä. 

ap

Oletko tutkituttanut vatsasi ettei siellä ole mitään kasvainta tms. Itsellä munasarjakasvain joka selvisi gynellä, tuttavalla myoma joka myös löytyi gynellä. 

Minulla vatsa alkoi pienentyä eli vatsarasva alkoi sulaa, kun vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin ja muuttamalla ruokailurytmini sellaiseksi, että syön useamman kerran päivässä entistä pienempiä annoksia kerrallaan (aamiainen, louns, päivällinen iltapala ja näiden aterioiden väkissä jotain vähäkalorisia välipaloja). 

Vierailija
67/69 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenin vähyys aiheuttaa tuota. Rasva kertyy vatsaan, eikä reisiin ja peppuun kuten nuoremmilla. Rasvaa nyt vain kuuluu olla kehossa, mutta sen jakaantuminen eri paikkoihin muuttuu ikääntyessä.

Vierailija
68/69 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssari siis suositteli hulavanteen pyöritystä laihduttamiseen? 

Vierailija
69/69 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pohtinut tuota mahdollista kasvainta. On siinä tapauksessa varmaan hyvän laatuinen kun voin muuten hyvin. Kävin viime vuonna lääkärille. Päädyin fyssarille lääkärin kautta, kaikki veriarvot (myös maksa-arvot) olivat kunnossa ja lääkäri sanoi, ettei usko kasvaimeen. Olen 65 v. Fyssari testasi vatsalihakset ja pakaralihakset ja sanoi, että ovat tosi hyvässä kunnossa. 

ap

Pyydä kuvaus,  yksityisellä gynellä onnistuu ultraaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi