Miksi vyötärö ei pienenekään hulavanteen pyörityksellä?
Fyssari suositteli hulavanteen pyöritystä puoli vuotta sitten. Siitä lähtien olen pyörittänyt painovannetta 15 minuuttia joka ikinen päivä. Painoni ei ole muuttunut, mutta vyötärön ympärys kasvanut 2 cm. Painoindeksini on 24, mutta olen vatsakas, vyötärö yli 100.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että syön liikaa kun painoindeksi ei nouse. Syön hyvin kasvispainoitteisesti ja kalaa, lihaa max kerran viikossa. Rakenteeltani olen hoikka, mutta vatsa on iso. Liikun paljon, kävelyä, pyöräilyä, uintia, jumppaa pari kertaa viikossa. Ja hulavanne joka päivä.
ap
Missä tämä hoikkuus siis näkyy, kun vyötärö on noin hurjissa lukemissa ja painoindeksikin lähentelee ylipainoa? Mitä sun muut mitat on?
Vierailija kirjoitti:
oisko se että se vanne pilkkoo rasvaa kun paukuttaa vatsaan
Ei tietenkään vaan se, että lihakset tekee töitä ja juuri siinä vatsanseudussa. Lihas kuluttaa kaloreita ja kroppa kiinteytyy, kun rasvaa palaa. Paini ei välttämättä pienene, jos lihasta tulee paljon, koska lihas painaa enemmän, kuin läski.
Voiko olla niin, että ap:n tekniikka on väärä? Liike ei aktivoi niitä keskivartalon lihaksia joiden tuota pyöritysliikettä pitäisi tehdä.
Itsekin ollut kuntoutushommissa aikoinaan ja suurin syy miksi tulosta ei tullut oli yleensä se, että liike tehtiin väärin ja "väärillä" lihaksilla.
Pidätkö vatsalihakset ja keskivartalon jäykkänä vai annatko vanteen vaan pyöriä?
Aktivoituuko sun lihakset tarpeeksi?
Ap. Mahdutko ylipäätään sinne vanteen sisään, jos et niin isompi vanne.
Jos se toimii sitten paremmin reilusti ylipainoisilla. Ehkä ruumiinrakenteesi vaan on tuollainen, kun et mikään lihava kuitenkaan ole muuten.
Liikunta ei laihduta eikä ainakaan paikallisesti.
Jos sulla on mahassa joku kasvain, tai sinne kertyy nestettä tai ilmaa.
Mittaatko varmasti oikeasta paikasta vyötärösi? Moni mittaa liian alhaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että syön liikaa kun painoindeksi ei nouse. Syön hyvin kasvispainoitteisesti ja kalaa, lihaa max kerran viikossa. Rakenteeltani olen hoikka, mutta vatsa on iso. Liikun paljon, kävelyä, pyöräilyä, uintia, jumppaa pari kertaa viikossa. Ja hulavanne joka päivä.
ap
Minulla on vyötärö ollut jo 50vuotta 79-83 cm. Syön kotiruokaa,käyn salilla kerran viikossa . Kävelen 2-5 km lenkkejä silloin tällöin. 165/60.
Ja tämän tulit tähän ketjuun kertomaan? MIKSI?
Kokeile silakkadieettiä. Se liukastuttaa ja laittaa rasvat liikkeelle.🐟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minulla on vyötärö ollut jo 50vuotta 79-83 cm. Syön kotiruokaa,käyn salilla kerran viikossa . Kävelen 2-5 km lenkkejä silloin tällöin. 165/60.
Tiedätkö kuule, että kun ketään ei kiinnosta sinun mittasi. Nyt mietitään ap:n ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
ap
No sitten on kyse sun geneettisestä omenaisuudesta. Ei vartalotyyppiään voi muuttaa toiseksi. Mutta pyörittele edelleenkin, se vahvistaa torson lihaksia ja polttaa rasvaa myös sisäelinten ympäriltä joten maksasi ym voivat paremmin ja sun veriarvot on takuulla kohentuneet.
Jos haluat muokata omenakehostasi toisenlaisen, sun pitää treenata vahvemmat pakaralihakset ja hartiat. Ei näihin ole taikatemppuja. Ihminen on minkä mallinen on ja se pitää hyväksyä tai olla valmis tekemään todella kovasti hommia loppuikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulavannetta niin kehuttiin korona-aikana mutta missään ei kerrottu miksi sen kieputtaminen laihduttaa.Oliko ne kaikki sohvaperunoita ja pienikin liikunta laihdutti?
Tuo onkin hyvä pointti, mihin se vyötäröä hoikentava vaikutus perustuu?
Tietysti siihen kun tuossa käytetään pääasiassa keskivartalon lihaksia, eli selkä- ja vatsalihaksia, liike tosin on hyvin pieni millä hulavanne pyörii ja siksi ei varmaan mikään toimiva vatsan laihdutus menetelmä.
Kaikille mutuilijoille, ette ehkä muista tätä tutkimusta vuodelta 2019, jossa nimenomaan vanteen pyöritys tepsi vyötäröön, vaikka paino ei paljon muuttunut. Vyötärö kapeni keskimäärin 3 cm kuudessa viikossa ja LDL-kolesteroli laski. Kävelyllä ei ollut samaa vaikutusta.
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveempi-maailma/hulavanteen-pyorit…
Miksi ei sitten ap:lla auta, niin en tiedä, tuohan on vain keskimäärinen tulos ja ei toimi kaikilla samalla tavalla. Ja tietenkin on vain yksi tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olet iäkkäämpi naishenkilö niin saat olla vaikka kuinka hoikka, mutta pallomaha on ja pysyy. Koettu on.
Onneksi olen iäkäs ja tiukoilla vatsalihaksilla varustettu tiimalasi luonnostani. Ei ole palloa.
Oletko ap synnyttänyt? Sulla saattaa olla pitkien vatsalihasten erkauma, joka ei kiinnity takaisin kuin plastiikkakirurgin ompelulla. Sama ilmiö kuin kaljamahamiehillä.
Aikoinaan naistenklinikalla oli fyssari ohjaamassa meitä treenaamaan niin, että vatsalihakset palautuvat yhteen. Ei siellä käynyt kuin pieni osa naisista, mutta oletettavasti he hyötyivät siitä enemmän kuin ne, jotka ei vaivautuneet käymään.
Miten kukaan ylipäänsä kestää sitä kipua niin pitkään? Painovanteet on ihan kidutusvälineitä.
Itse olen pohtinut tuota mahdollista kasvainta. On siinä tapauksessa varmaan hyvän laatuinen kun voin muuten hyvin. Kävin viime vuonna lääkärille. Päädyin fyssarille lääkärin kautta, kaikki veriarvot (myös maksa-arvot) olivat kunnossa ja lääkäri sanoi, ettei usko kasvaimeen. Olen 65 v. Fyssari testasi vatsalihakset ja pakaralihakset ja sanoi, että ovat tosi hyvässä kunnossa.
ap
Jos ap olet iäkkäämpi naishenkilö niin saat olla vaikka kuinka hoikka, mutta pallomaha on ja pysyy. Koettu on.