Miksi vyötärö ei pienenekään hulavanteen pyörityksellä?
Fyssari suositteli hulavanteen pyöritystä puoli vuotta sitten. Siitä lähtien olen pyörittänyt painovannetta 15 minuuttia joka ikinen päivä. Painoni ei ole muuttunut, mutta vyötärön ympärys kasvanut 2 cm. Painoindeksini on 24, mutta olen vatsakas, vyötärö yli 100.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap synnyttänyt? Sulla saattaa olla pitkien vatsalihasten erkauma, joka ei kiinnity takaisin kuin plastiikkakirurgin ompelulla.
Fyssari testasi, ei ole erkaumaa. Olen synnyttänyt viimeksi yli 30 vuotta sitten.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että syön liikaa kun painoindeksi ei nouse. Syön hyvin kasvispainoitteisesti ja kalaa, lihaa max kerran viikossa. Rakenteeltani olen hoikka, mutta vatsa on iso. Liikun paljon, kävelyä, pyöräilyä, uintia, jumppaa pari kertaa viikossa. Ja hulavanne joka päivä.
ap
Minulla on vyötärö ollut jo 50vuotta 79-83 cm. Syön kotiruokaa,käyn salilla kerran viikossa . Kävelen 2-5 km lenkkejä silloin tällöin. 165/60.
Aika pönäkkä olet. Mulla on vyötärö alle 70 cm vaikka olen 175 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko BMI 24 nykyään hoikka?
Olen normaalipainoinen. Muuten hoikka, mutta iso vatsa.
Pyöritä sitä vannetta toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös mitata niin,että vyötärömitta 2 = ei saa ylittää pituutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kiloa on matkaa ylipainoon? Ei varmaan kuin ihan pari. Pudota painoa (ruokavaliolla) vaikka 10 kg, takuulla vatsa pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa siis olet hoikka?
Miksi syöt lihaa noin harvoin? Onko ruokavaliossasi riittävästi proteiinia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt lihaa noin harvoin? Onko ruokavaliossasi riittävästi proteiinia?
Liika proteiini lihottaa.
Kävelyllä ja jumpalla pienenee. Ainakin mulla.
Missä Sinä sitä vannetta pyörität ? Pannuhuoneen lattialla ? Heinäseipäässä tms ? Jos niin on niin kokeile pyöritellä silleen vyötärön paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on mahassa joku kasvain, tai sinne kertyy nestettä tai ilmaa.
Mulla kertyi sapen tulehduksen takia nestettä nimenomaan vatsaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä yksinkertaisesti syöt/juot liikaa kaloripitoisia aineita. Erittäin simppeliä.
Simppeliä?
Yksinkertaista. Onko se sinulle liian vaikea sana kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ylipäänsä kestää sitä kipua niin pitkään? Painovanteet on ihan kidutusvälineitä.
Niin on. Mulle tulee vanteesta mustelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta hän on muualta kuin vatsasta hoikka. Miten et ymmärrä että vartalossa on paljon muutakin kuin vatsa? Pitääkö sulle luetella kaikki muut vartalon osat? No, mä autan sut alkuun. Jalat, kädet, peppu, hartiat, pää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ylipäänsä kestää sitä kipua niin pitkään? Painovanteet on ihan kidutusvälineitä.
Niin on. Mulle tulee vanteesta mustelmia.
Tuleeko niitä jatkuvasti? Itselleni tuli ensin, kun aikaisemmin vanteen hankin, mutta se oli vain ihan alussa. Nyt uusintakierroksella ei ole tullut pitkän tauon jälkeenkään. Tässä voi vaikuttaa se, että näin talvella on enemmän vaatteitakin välissä. Tosin itse olen näitä pehmeävyötäröisiä, joita tuossa tutkimuksessakin taisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta hän on muualta kuin vatsasta hoikka. Miten et ymmärrä että vartalossa on paljon muutakin kuin vatsa? Pitääkö sulle luetella kaikki muut vartalon osat? No, mä autan sut alkuun. Jalat, kädet, peppu, hartiat, pää jne.
Ap ei ole suostunut kertomaan mitään mittoja, joten kyseenalaistan tämän hoikkuuden.
Minä olen vartaloltani mallia omppu, pudotin painoa 20 kg ja vyötäröltä lähti sentti per pudotettu kilo eli 20 cm. Tavoitepainon saavuttamisen jälkeen aloin pyörittämään hulavanneta n. 20 minuuttia päivä ja olen teehnyt sitä jo muutaman vuoden eikä senttejä ole painonpudotuksen jälkeen vyötäröltä enää lähtenyt, mutta vyötäröni on nyt toisinbkuin ennen hyvin kiinteä ja vaikuttaa kapeammalta eikä viskeraalirasvan vaaraa enää edes ole sanoi kehon koostumusmittauksen minulle tehnyt liikunta-ja ravitsemustiedon ammattilainen. Hulavanne paitsi kiinteyttää vyötäröä niin myös polttaa vyötärörasvaa sisältä päin, mutta se varsinainen vyötärön kavennus kyllä tapahtuu painon pudotuksella.
Omenavartalosta ei saa tiimalasia.
Siihen täytyy alkuun totutella