Milloin olet viimeksi käyttänyt taksia?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi silloin kun vanha "taksilaki" oli voimassa. En käytä enää takseja, kun joutuu opastamaan perille ja kuski ei ymmärrä mitä puhutaan.
Tämähän koskee vain tiettyjä alueita Suomessa. Kyllä täällä Pohjois-Pohjanmaalla taksikuskit on ihan suomalaisia, osaavat kieltä ja tietävät minne ajaa. Ei minun tarvi kaikille edes kertoa, missä asun.
Näin oli ennen asiat,sitten tuli KEPUBERNER,enää ei ole.
Lasketaanko Kelataksi? Viime viikolla tulin naapurikaupungin sairaalasta kotiin. Kahden kuukauden sisällä olen ajellut neljä sairaalareissua. Minusta ihan mahtava systeemi. Välillä käyn myös syrjäkylällä asuvan tädin kanssa kauppareissuilla taksikyydillä.
Olen käyttänyt taksia vain muutaman kerran sen jälkeen, kun lentokenttäjunarata avattiin eli ainostaan, jos olen joutunut matkustamaan aamuyöstä.
Viimeksi tänään. Kuljen joka viikko taksilla ainakin yhtenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käytän aina vaan sovelluksen kautta tilattuja ja niitä todella harvoin. En halua tukea tuota mätää toimialaa, mielummin julkisilla jos tarvetta.
Taksi kuuluu niihin julkisiin...
Julkinen on valtion tai kunnan tukema liikennöintimuoto. (lähinnä siis juna, bussi, metro)
Ainakin täällä maalla, no pieni kaupunki, taksin tuloista noin 75% tulee valtiolta tai kunnalta. Kela, sote, vammaispalvelut, koulukyydit jne.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Uberia, kai sekin lasketaan taksiksi kun autojen katolla on taksikyltit. Vein auton huoltoon ja tulin Uberilla kotiin, sama toiseen suuntaan.
Minä olen ottanut huollosta sijaisauton. Maksaa, mutta niin maksaa taksikin.
Onneksi nykyään huolto tapahtuu odottaessa, joten menen ilmaisille kahveille ja odottelen tunnin pari.
Ennen Sipilän, Orpon ja Soinin oikeistohallituksen taksitolkunpurkua.
Eilen Skyline hotellista Tikkurilan asemalle, siellä olikin nähtävää heh
Boltia käytin kesällä pari kertaa ja syksyllä pari. Esim. kun menin leikkaukseen ja kello kuudelta piti olla paikalla.
20 vuotta siitä ainakin on. En käytä taxeja, mielummin kävelen.
Päivittäin. Parhaimmillaan 6 kertaa päivässä.
Kerran menin jopa 50 metrin matkan taksilla.
T: Edustajasi.