Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kritiikki Jari Saariota kohtaan yltyy

Vierailija
12.01.2026 |

Kommentit (406)

Vierailija
341/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis ollu nainen joka tonne olis melonu niin kyllä olis revitty kappaleiksi.

päinvastoin, nykymaailmassa kukaan ei olisi uskaltanut sanoa mitään. Onhan nämä kaikki naisvuorikiipeilijätkin huippurohkeita voimaantuvia edelläkävijöitä, joita hehkutetaan tasaisin väliajoin iltapuluissa

Ei niitä hehkuteta vaan revitään kappaleiksi jos on yhtään lapsia. Narsismia ja suuruudenhullua on noi älyvapaat retket.

kukaan ei ole repinyt Lotta Hintsaa kappaleiksi, kohta syntyy ensimmäinen lapsi ja eiköhän Lotta taas kiipeile

On hyvä hetki alkaa puhua vuorikiipeilyn vakavista ongelmista. Nämä oman elämänsä ennestään tosi tutkimattoman maapallon tutkimusmatkailijat tuhoavat luontoa siihen malliin, että on suoranaisen naurettavaa ettei juuri kukaan kritisoi asiaa julkisesti. Missä 1970-luvulla elävät ne, jotka eivät tänä päivänä välitä ympäristöasioista sen vertaa, että edes häpeäisivåt toimintaansa? Tietämättömyys oli anteeksiannettavissa vielä 30 vuotta sitten mutta ei enää. Sonta- ja muovikasat vuorten rinteillä ovat etuoikeutetun länsimaisen egoismin näyttämö.

Vierailija
342/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko homma on jotenkin vanhanaikainen. Ilmeisesti Jari ja sponsorinsa pitävät ihmisiä niin yksinkertaisina, että hänen soutumatkansa jotenkin inspiroisi vaikka jotain kaupan kassaa tai vessan siivoojaa. Että siis jotenkin tarvittaisiin suuri sankari nyt tähän. Eiköhän ihmiset klaaraa ihan itse omat juttunsa eivätkä tarvitse mitään tsemppaavia esikuvia, varsinkaan näin vanhanaikaista trooppia miehekkäästä seikkailijamiehestä. 

Nykyään muutenkin inspiroivempaa on se, kun joku löytää harmonian ihan siitä oman tavallisen elämän keskeltä. Tai tuntee kiitollisuutta vähästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, Luontokin mainittu! 

Eikö kukaan ajattele Luontoa! 

Ai saakeli tätä keppihevostelua... 

Vierailija
344/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lentelen monta kertaa vuodessa vuorille laskemaan ja jäätikkökiipeilemään talvella ja vaeltamaan kesällä. Ei ole Luonto kuule ensimmäisenä murheena. Toki luontoa tulee suojella järjen rajoissa, mutta hittoako minua se Luonto kiinnostaa, jos ei siitä saisi myös nauttia. 

Sama juttu merten kanssa. En itse omista kuin merikajakin, joka ollut käyttämättönä monta vuotta, mutta silti ei tule mieleenkään kitistä toisten souturetkistä. 

Samalla kitisevä jengi tilailee sitten kotisohvalta Woltti safkaa, Temu roinaa ja shoppailee vähän huokeita kalusteita Ikeasta. 

Vierailija
345/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lentelen monta kertaa vuodessa vuorille laskemaan ja jäätikkökiipeilemään talvella ja vaeltamaan kesällä. Ei ole Luonto kuule ensimmäisenä murheena. Toki luontoa tulee suojella järjen rajoissa, mutta hittoako minua se Luonto kiinnostaa, jos ei siitä saisi myös nauttia. 

Sama juttu merten kanssa. En itse omista kuin merikajakin, joka ollut käyttämättönä monta vuotta, mutta silti ei tule mieleenkään kitistä toisten souturetkistä. 

Samalla kitisevä jengi tilailee sitten kotisohvalta Woltti safkaa, Temu roinaa ja shoppailee vähän huokeita kalusteita Ikeasta. 

Nyt vertaus pikkusen ontuu. Kukin saa kiksinsä mistä saa, toiset kuitenkin omilla rahoillaa tilaa sitä roinaansa ja saariot pelastetaan muiden rahalla.

Vierailija
346/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teidän kännisekoiluista ei ole koskaan tullut kuluja yhteiskunnalle? Ei rattijuoppoutta, ei työllistänyt poliiseja, ei sairauslomaa/rokulia,  ei päivystyskäyntejä, ei terapiaa/terveydenhoitoa perheellenne? Kummallista, sillä ne kulut vasta ovat todella suuria!

Vierailija
347/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Saarion fani mutta en ymmärrä tätä kaikkea "kritiikkiä". Keneltä se on pois että entinen palomies halusi tehdä jotakin epätavallista? Ainoa taho kenelle soutumatkan keskeytyminen voisi olla ongelma olisivat matkan sponsorit, mutta mitä nekään mahtaisivat luonnonvoimille? 

Saariolle nyt sattui Aku Ankkamainen epäonninen tapahtumaketju, jossa oli pakko luovuttaa ja pyytää apua. 

Ei se ole minulta pois että joku saavuttaa muutakin kuin aiheuttaa painauman sohvaan. 

Vierailija
348/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häntä ei saisi kritisoida? Onhan hänen pitänyt varautua siihenkin että kritiikkiä tulee. 

Samalla pitää muistaa se, että monien miehestä tuollainen reissu on jo onnistuessaan täytin turha ja itsekin olisin kritisoinut sitä joka tapauksessa. Täysin turhaa yhden ihmisen tahdon toteuttamista mistä ei ole mitään hyötyä muille tai esim maailmalle muutenkaan. Näin itse en ikänä lähtisi tuollaiseen turhuuteen. Jos on sponsoreita ja rahaa niin voisihan niitä käyttää johonkin hyödylliseen. Moni kritisoi esim rappiotubettajia, kun he lähes juovat itsensä hengiltä. Silti tässäkin tapauksessa korostuu sekin, että seuraajamäärän ja jonkun suuruuden hulluuden eteen tehdään mitä vaan. Ehkä seuraavaksi yrittää soutaa maailman ympäri. 

Vierailija
349/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vertaus pikkusen ontuu. Kukin saa kiksinsä mistä saa, toiset kuitenkin omilla rahoillaa tilaa sitä roinaansa ja saariot pelastetaan muiden rahalla.

Lopetetaanpa julkinen sairaanhoito kokonaan. Miksi muiden pitää maksaa roskaruoka wolttaajien elintapasairauksia. Urheilijat / reissaajat maksavat vakuutusyhtiöille. Itsellä menee n. 3700€/vuodessa harrastusvakuutuksiin (sis. matkavakuutukset). Lisäksi 700€/v hoitoturvavakuutus muiden sairauksien varalle. 

Kannatan, että jokainen rupeaa hoitamaan omat nykyiset ja tulevat terveyskulunsa joko omasta kassasta, tai vakuutusten kautta. 

Vierailija
350/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole samaa jengiä. Mä en lennä, syö lihaa, tilaa temusta tai lisäänny, ja muutenkin pyrin jättämään mahdollisimman vähän vahinko jälkeeni. Että mikä on sun seuraava tekosyy olla itsekäs?

Vierailija
351/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi häntä ei saisi kritisoida? Onhan hänen pitänyt varautua siihenkin että kritiikkiä tulee. 

Samalla pitää muistaa se, että monien miehestä tuollainen reissu on jo onnistuessaan täytin turha ja itsekin olisin kritisoinut sitä joka tapauksessa. Täysin turhaa yhden ihmisen tahdon toteuttamista mistä ei ole mitään hyötyä muille tai esim maailmalle muutenkaan. Näin itse en ikänä lähtisi tuollaiseen turhuuteen. Jos on sponsoreita ja rahaa niin voisihan niitä käyttää johonkin hyödylliseen. Moni kritisoi esim rappiotubettajia, kun he lähes juovat itsensä hengiltä. Silti tässäkin tapauksessa korostuu sekin, että seuraajamäärän ja jonkun suuruuden hulluuden eteen tehdään mitä vaan. Ehkä seuraavaksi yrittää soutaa maailman ympäri. 

Miksi mistään omasta tekemisestä pitäisi olla "hyötyä muille, tai maailmalle"?

Itse olen opiskellut aikanaan vain ja ainoastaan yhtä tarkoitusta varten: saadakseni duunin, missä tienaan tarpeeksi toteuttaakseni omia juttuja. Duuni on aivan syvältä, suuren pörssiyhtiön rattaana, mutta liksa on pirun hyvä kaikkine bonareineen. Se mahdollistaa sen 5-8 viikkoa vuodessa hauskaa. Eikä siitä hauskasta ole tasan mitään hyötyä/iloa kenellekään muulle kuin itselleni ja reissuun osallistuville muille yksilöille. 

Tosin itse en edes omaa someprofiileja, joten ei ole tarvetta jakaa niitä reissuja n. muutoin yleisöllekään. 

Mutta ajatus, että tekemisellä pitäisi olla jotain "hyötyä" on ihan hölmö. 

Vierailija
352/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole samaa jengiä. Mä en lennä, syö lihaa, tilaa temusta tai lisäänny, ja muutenkin pyrin jättämään mahdollisimman vähän vahinko jälkeeni. Että mikä on sun seuraava tekosyy olla itsekäs?

Onneksi olkoon. Elit ainoan elämäsi ankeasti, tekemättä mitään vaikutusta yhtään mihinkään ja olemalla täysin yhdentekevä. Sinua ei mentyäsi muista tasan kukaan, kuten ei minuakaan. No, minut ehkä lapset sentään muistavat ja siten jätän jotain jälkeeni. 

Vierailija
353/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on rahaa ja silti eri tyyli elää kuin minulla. Minä elän luontoa kunnioittaen ja eläisin näin myös jos olisi enemmän rahaa. Tässä korostuu se ajatus, että luonnolla tulee olla myös itseisarvo. Eli luonnolla on arvoa myös ilman, että ihmisen tulee pystyä hyötymään siitä. Silti jotkut ajattelevat kuin sinä, että luonnon arvo määräytyy vaan sinun elämyksiesi pohjalta ja tärkeintä on sinun viihtymisesi. Tällä pohjalla jokainen sademetsäkin voitaisiin valjastaa turistien seikkailupuistoksi, jotta vaan turistit viihtyisivät. Toki näin tehdäänkin on jo joissakin paikoissa. Silloin mennään pieleen luonnon suojelussa. 

Vierailija
354/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se on vaan niin vaikeaa ymmärtää, että ihmisiä on joka lähtöön. Toiset ovat tyytyväisiä kotona ja toiset tarvitsevat jatkuvaa haastetta. Itse kuulun ensimmäisiin, mutta en silti tuomitse niitä, jotka ovat toisenlaisia. Niin suomalaista ruveta tässäkin heti haukkumaan.

Vierailija
355/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä äijästä tuli iso vitsi! 

Ei tullut, vaan niistä ihmisistä, jotka syyllitävät häntä pelastautumisestaan ja vinkuvat rahasta ihan vain somenäkyvyyden takia  - faktoista viis.  

Vierailija
356/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi olkoon. Elit ainoan elämäsi ankeasti, tekemättä mitään vaikutusta yhtään mihinkään ja olemalla täysin yhdentekevä. Sinua ei mentyäsi muista tasan kukaan, kuten ei minuakaan. No, minut ehkä lapset sentään muistavat ja siten jätän jotain jälkeeni."

Sivusta tähän. Ihminen voi kokea elämässä merkitykselliseksi olematta Saario kuitenkaan. Vai onko elämä kilpailu missä jokaisen pitäisi esim matkustaa mahdollisimman paljon. Sitä paitsi jos jokainen ihminen eläisi niin, että matkustelisi mahdollisimman paljon jne niin sitten saataisiin sanoa hyvästit koko maapallolle. Ihmiset kuluttavat jo nyt hirveästi. 

Vierailija
357/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on yksi kuolemansynnistä palsta huutaa sitä. Eläkää omaa elämää ihan rauhassa. Sotia tarpeeksi maalimalla, mieti mikä on hyvin!

(Laiskuus on myös k.synti  0) )

Vierailija
358/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi olkoon. Elit ainoan elämäsi ankeasti, tekemättä mitään vaikutusta yhtään mihinkään ja olemalla täysin yhdentekevä. Sinua ei mentyäsi muista tasan kukaan, kuten ei minuakaan. No, minut ehkä lapset sentään muistavat ja siten jätän jotain jälkeeni."

Melkein jo hoksasit itse mistä on kyse. Eli kun olemme kaikki merkityksettömiä, tai ainakaan emme vielä tiedä merkitystämme, niin pitäkäämme huoli ettemme ota isompaa osaa kakusta kuin kohtuullista. Siis ettemme tuota vahinkoa muille, joka sisältää myös tulevat sukupolvet. Kuka sinä olet tuhoamaan elinoloja muilta eläimiltä? Tai minä? Älä ole itsekäs. Elämme yhteisellä planeetalla.

Vierailija
359/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan vapaaehtoistyössä esim Afrikassa olevaa nuorta ihmistä (oikeassa pienessä sairaalassa töissä) sata kertaa enemmän kuin Saarion tempauksia. Toki hänellä on tärkeä ammatti, mutta se pitää erottaa näistä hänen muista villityksistään.

Vierailija
360/406 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis ollu nainen joka tonne olis melonu niin kyllä olis revitty kappaleiksi.

päinvastoin, nykymaailmassa kukaan ei olisi uskaltanut sanoa mitään. Onhan nämä kaikki naisvuorikiipeilijätkin huippurohkeita voimaantuvia edelläkävijöitä, joita hehkutetaan tasaisin väliajoin iltapuluissa

Ei niitä hehkuteta vaan revitään kappaleiksi jos on yhtään lapsia. Narsismia ja suuruudenhullua on noi älyvapaat retket.

kukaan ei ole repinyt Lotta Hintsaa kappaleiksi, kohta syntyy ensimmäinen lapsi ja eiköhän Lotta taas kiipeile

on ollut raskaana ollessaankin kiipeilemässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan