Miksi puoluekannatus on muuttunut fanittamiseksi?
Oletteko huomanneet että puolueiden kannattaminen on alkanut enemmän ja enemmän muistuttaa urheiluseurojen fanittamista? Se oma "joukkue" ei voi tehdä oikein mitään väärää ja koko ajan tastellaan siitä kuka voittaa ja kuka häviää. Jos joku menee pieleen, ihan sama miltä se todellisuus näyttää, heti ryntää puolueen fanijoukko selittämään asiat parhain päin eikä voida millään myöntää että metsään meni.
Ja tämä siis koskee puoluekentän joka laitaa. Ollaan intomielisesti omien puolella ja vastapuoli nähdään vihollisena. En muista että tällaista olisi ollut vaikka 20 vuotta sitten. Ihmiset eivät lopulta olleet kauhean kiinnostuneita politiikasta ja äänestämässä vain käytiin kun oli vaalit. Mutta ei ollut mitään tarvetta olla koko ajan voimakkaasti jonkun puolella tai jotain vastaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset pilasivat suomalaisen politiikan. Heidän myötään politiikkaan rantautui provoilu ja trollailu, koska sillä he saivat poliittisia ja taloudellisia asioita ymmärtämättömän kansanosan puolelleen.
No, äänestäkää pelejä, niin saatte sirkuksen.
PerusSuomalaiset on sitä,mitä Suomi todellakin tarvitsee,kuka muu muka puolustaa suomalaista.
No, eipä ainakaan vihollisia tarvita, jos puolustajat on tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
"Avaukselle yläpeukun antajat on niitä puolueidensa fanittajia. Minä alapeukun antaja en fanita mitään puoluetta, vaikka erään puolueen vakio-äänestäjä olenkin."
Kerrotko kuitenkin syyn miksi alapeukutat jos olet kuitenkin samaa mieltä?
En ollut samaa mieltä. Siksi alapeukku.
Yläpeukun antajat on menneet mukaan tähän fanittamiseen. He vaan esittävät, että syy tähän on joku muu kuin he itse.
(sama)
Tämä henkilöön menevä 'fanitus' käynnistyi varmaankin Halosen presidenttikampanjoinnissa. Silloin ainoa asia, millä oli merkitystä, oli saada n a i n e n presidentiksi, hintaan mihin hyvänsä.
Siihen kelkkaan lähtivät naiset yli puoluerajojen. Millään muulla ei ollut väliä. No, nyt on hissuksiin purettu ko. presidentin temppuja; viimeisin miinakielto sekä erään taideneuvoksen nimityksen purkaminen (osoittautuikin iloiseksi taloksi).
En usko.
Äärilaidat, some saa sen näyttämään siltä.
Ns.maltilliset kommentit ei saa huomiota ja vaan ne kärjistyneet provoilut nousee esiin.
Esiintyy myös tällä palstalla; ja siinä myös syy miksi en minä eikä moni muukaan enää tätä käytä.
Ja varmaan täälläkin jokatoinen kommentti ei ole edes oikean/aidon ihmisen mielipide.
"Yläpeukun antajat on menneet mukaan tähän fanittamiseen. He vaan esittävät, että syy tähän on joku muu kuin he itse."
Ja miten tämä liittyy aloitukseen ja siihen että sinä halusit alapeukuttaa sitä? Alapeukutat siis kirjoitusta koska jotkut muut yläpeukuttavat sinusta sitä väärästä syystä?
"Tämä henkilöön menevä 'fanitus' käynnistyi varmaankin Halosen presidenttikampanjoinnissa."
Kekkosen henkilökultti oli kyllä yksi suurimmista fanituksista meillä. Oli peräti korvaamaton ja ainoa joka pystyi pitämään Suomen vapaana.
Minä äänestän vihreitä, ja kritisoin heitäkin usein.