Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.

Kommentit (1249)

Vierailija
1201/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottavaa on myös tuo poliisin suhtautuminen ja mukamas halu auttaa. Niin paljon on saatu lukea noista poliisin asenteista. Tarinankerrontaan kuuluu tietysti, että saadaan jonkinlainen onnellinen loppu, ja tämäntyyppisissä tarinoissa lopussa uhri saa aina apua hyviltä viranomaisilta, jotka ymmärtävät uhrin uhristatuksen ja avuntarpeen. Mutta tosielämässä ei mene niin. Juttu olisi jatkunut sen kyseenalaistamisena, kumman versio on totta, yrittikö mielenterveysongelmista kärsivä Roosa kaapata heidän yhteisen vauvan ja viedä ulkomaille, kun passitkin oli otettu, ja estää yhteys isään. Lähestymiskieltomääräyksess

Minua auttoi kaupungin poliisit todella paljon kun narsku teki pahojaan. 

Löi autoni etulyhdyn rikki, naarmutti auton nokkapellin, murtautui verkkovarastoon lapsen avaimella, kyttäsi ulkona kesät talvet ja mitä me tehdään, seurasi

Noissa tilanteissa kun on annettu lähestymiskielto, niin sitä rikkoessa rikkoja pitäisi heti viedä vankilaan, 6 kk - vuosi, ja uudesta rikkomisesta sitten pitempi tuomio. Nyt annetaan vain sakkoja toisensa perään vaikka jatkuvasti rikkoo lähestymiskieltoa.

Vierailija
1202/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin, mutta ja varsinkin viimeinen jakso oli ahdistava, tuli niin entinen elämäni joiltakin osin esille. Jännä että mieheni anoi samoilla lauseilla kun näyttelijäkin, et huonompi hermoinen mies olisi jo hermostunut. Kuullosti niin tutulta. En luule mieheni olleen narsisti tai mistä minä heitä tunnen mutta pelottava. Puhumattomuus. Aiemmissa väkivallan teoissaan yritin vain unohtaa ja sanoin että et voi käydä käsiksi, jos sanon jotain epämiellyttävää. Alkoihan sellainen syömään mun mielenterveyttäni pikkuhiljaa, kun muutaman kerran vuodessa sain tuta. Tuli sitten se viimeinen kerta, kuristi veti pitkin hiuksista pihalle ja potki. Menin varmaan jonkinlaiseen shokkiin, kun kaikkea en muista. Miksi en soittanut poliisille vai oliko heivannut puhelimeni jonnekin, en vaan muista edes mitä sitten tapahtui?? Lopulta siinä kävi niin että en voinut enää katsoa häntä ja tunnistin niin itseni tuossa kososen näyttelemässä naisessa. Oltiin 13v naimisissa. Nyt olen ollut yksinäni pitkälti kolmatta vuotta. Hän itse sanoi ettei hän lyö, vähätteli väkivaltaansa, no ei kirjaimellisesti lyönyt. Kuristi mielellään ja heitteli ja sulki jonnekin huoneeseen. Keksi asioita etten muka tykkää jos hän menee yksin jonnekin, lähinnä toivoin sitä. Minun olisi pitänyt käsitellä ja puhua hänelle tietyllä tavalla. Minun olisi pitänyt muuttua mutta ei hänen. Keskusteluista hän lähti kävelemään, koska ei tykännyt riidellä??? Kaikki päätökset oli vain mun päätöksiä, hän vapautti itsensä niistä sanoessaan, sä halusit. Koskaan hän ei sopinut riitoja, aina aloite tuli minulta. Häneltä ei ikinä. 

Avioliitto olisi pitänyt olla pelkkää päivänpaistetta mutta eihän se sitä aina ole, jotkin asiat pitäisi käsitellä ja jatkaa eteenpäin. Hänelle sellainen ei kuulunut. Luulen et jotain vikaa vanhempien suhtautumisessa, koska elänyt aina vanhempiensa mökillä sukulaistensa kanssa, paitsi sen ajan kun olimme yhdessä, nyt taas palannut sinne. Luulen et nyt tilanne on hänen kohdallaan vaarallinen ja räjähdysherkkä ja saattaa olla et käy käsiksi, ainakin huutaa, jos joku sukulaisista, asettaa sanansa väärin. Kerran sellaista todistin, äitinsä kysyi milloin laittaa ruokaa, niin rupesi huutamaan ja kiroilemaan vanhalle äidilleen??? Miten järjetöntä, huutaa ja kiroilla, kun olisi vain vastannut kysymykseen. Tuskin hän niitä asioitaan ole käsitellyt ja voi olla kun päässyt väkivallan makuun oman pahan olonsa purkamiseksi, niin kynnys voi olla matala. 

Olisi kiva kuulla mitä asiantuntija sanoisi hänen lempilauseestaan, "mitä se mulle kuuluu mitä mä teen" . Lempilause sanasta sanaan. Kertokaa mitä sulle tästä lauseesta tulee tästä mieleen?

-lulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruskauraa koko muistamani 0-16v. Muutin pois kotoa.

En edes hätkähdä enkä pidä tuota sarjaa minään, en kovin tasokkaana. 

Liian nopeaan tempoon kuvattu koko helahoito.

Jaksoja olisi pitänyt olla puolet lisää ja nostaa esille motiiveja, taustoja, syy-seuraussuhteita ym. 

Juosten kustu. Hyvä yritys kuitenkin. Yksinkertaistettu ja lapsellisen pinnallinen toteutus.

Vierailija
1204/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä rantatalojen ja huviloiden kalusteita peitellään tuolleen lakanoilla, ei Suomessa.

Kyllä vanhoilla lakanoilla on ihan fiksua peittää huonekaluja muuallakin, jos haluaa välttää pölyjen siivoamisen vaivaa. 

Ei oo erämökeissä tapana. Peittele rauhassa jos fiinimpi huvila.

Sarjassa oli jugend huvila.

Kohta joku sanoo, että muumitalo.

Vierailija
1205/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä kököttämisen ja epäloogisen juonen sijasta olisi ollut hyödyllisempää näyttää esimerkiksi poliisin osuutta auttavana tekijänä ja enemmän turvakodin mahdollisuutta yms. ja  tehdä juoni sen mukaisesti. Kun nyt kuitenkin vastaavassa tilanteessa on ollut ja on ihmisiä olisi auttanut huomattavasti enemmän. 

Muutenkin olisi viimeisessä jaksossa saanut olla enemmän paon järkevää etukäteissuunnittelua ja miten Juhaa hämättiin sitä tajuamasta. Miten se olisi ollut järkevämpää hoitaa ja mitä virheitä ei saisi tehdä. 

Jännityksen olisi voinut tehdä toisella tapaa, mutta ei olisi ehkä ollut niin näyttävää tuotannon mielestä. 

Vierailija
1206/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä joki ja kuva pinnan alta oli hyvä. Tosin luulin jo siinä kohtaa, että Juha lopulta olisi hukuttanut Roosan.

Ja minä luulin, että Rosa kippasi Juhan pinnan alle. Siinähän tahallaan meitä katsojia hämättiin viemällä kamera pinnan alle.

Se oli niiden suhde. Se upposi sinne hyiseen veteen ja hukkui. Sitä haluttiin kuvata sillä vedenalaisella kuvalla.

Mulle tuli tuosta vedenalaisuudesta vähän mieleen The Affair- sarja. Sen kuvakulmat.

Vierailija
1207/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa tekijöille tuli silmitön kiire ja ne olennaiset kohdat pakattiin katsojille lyhyisiin selvittävinään välähdyksiin, kuten sopiminen toimista poliisin kanssa, Paulan käynti nopeasti Roosan luona (se ainoa hetki kun Juha oli sairaalassa), Paula selvittämässä autossa asiaa Tuomakselle. Selkeästi siirryttiin siihen, että panostetaan nyt vaan jännitykseen ja se kantaa finaaliin. Tavallaan ihan ok, tavallaan taas ei. Kuin noin suurta fasadia ensin rakennetaan koko tarinan kulun ajan niin loppu ei saisi olla liian nopea huitaisu.

Vierailija
1208/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lulu, tuo niin tuttua, että narsisti hermostuu ja ei tykkää kun kysytään ihan normaalia asiaa. Voi äitiä, oli kuullut varmaan usein huutoja. Olet itsekin varmaan saanut huutoa. 

Minun mieheni sanoi, että ei tykkää kun kysytään häneltä, pitää osata itse päättää. Mutta auta armias jos en olisi kysynyt niin taas olisin tehnyt väärin kun en ollut ottanut häntä huomioon. 

Päättelin, että teki niin tai näin niin aina kuitenkin toisen mielestä väärin. Se on heidän tarkoituskin, sumuttaa että toinen on ihan ymmällään. Ja yrittää aina vaan enemmän onnistumatta saamaan toista tyytyväiseksi. Toisella kerralla joku asia on hyvä ja yllättäen sama asia onkin huono. Ei voi ennakoida millään. 

Onneksi olet nyt itseksesi, kuten minäkin.

Vierailija
1209/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui ihan, että viimeisen jakson olisivat kirjoittaneet muut kuin aiemmat. Poikkesi muista tai sitten tosiaan kiireellä tehty joku ratkaisu. 

Vierailija
1210/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen ja päätösjakso oli kyllä katsojalle turhauttavaa. Koska dramaturgisen jännitteen rakentaminen perustui 100%:sti siihen ettei katsoja saa/voi ennalta tietää mitään enemmän kuin mitä tarinankuljetuksessa juuri sillä hetkellä tapahtuu sekä tietää paljon vähemmän kuin mitä muut henkilöhahmot, paitsi Juha - "yhtä tietämätön" kuin katsoja), tietävät niin koko katsojakokemus meni noiden epäloogisuuksien ja henkilöhahmojen älyvapaiden ja typerien toimien kanssa tuskailuun. Sitten se nopea takaumapläjäys, Paula autossa naapurin kanssa, poliisitädin rooliin auttamisessa viittailu ym. rysäsys tietoa niistä suunnitelmista mitä siellä Roosan taustajoukoissa oli jo tehty. Mökkitapahtumat kaikkinensa olisi voitu rakentaa ja ratkaista niin monella tavalla "uskottavammin" ja haasteellisimmin, ilman katsojien älyn aliarvioimista ja ilman elokuvista ja tv:stä tuttuja tusinaratkaisuja.  

Vierailija
1211/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosielämässä ei jäisi tähän. Narsisti aloittaisi oikeudenkäynnin, koska haluaa lapsen huoltajuuden. Ihan sen toisen kiusaksi ja kunniansa palauttamiseksi. Sehän on narsistinen loukkaus, että on muka huonompi vanhempana.

Riippuu tyypistä. Aavistuksen viekkaampi tapaus jatkaa hurmaamalla seuraavan. Jos tilaisuus aukeaa, niin tosi teke haittaa entisen kumppaninkin suhteen, mutta ei ala päättömästi ajaa asiaa. Tämä on tämä salakavalampi versio, ja pihimpi. 

Vierailija
1212/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että jos jaksoja on tehty kokonaisuudessaan vain kuusi, tässä pitääkin edetä ripeästi ja harppoa ajassa rutkastikin yhtäkkiä eteenpäin. Pitää tiivistää ja tiivistää. Vain oleellinen ehditään kertoa.

Tämä ei ole mikään jokapäiväinen saippuasarja, jossa edetään etananvauhdilla ja jaaritellaan päivästä toiseen, koska jaksoja on 200 ja aikaa on.

Ymmärrän vallan mainiosti, mutta juuri siksi tämä ei toimi ainakaan minulle. Tän olisi hyvin voinut käsikirjoittaa järkevämmällä temmolla ilman hirveetä vauhtia ja silti juonen sanoma olisi ollut samanlainen. Ihmisistä olisi varmasti saatu paremmin irti roolihahmojen kautta myös silläkin tavalla.

Vierailija
1213/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kaikki on nähneet tv-n tahtiin viimeisen jakson niin voisiko joku yksityiskohtaisesti kertoa mitä viimeisessä jaksossa tapahtui? Eniten ehkä jäi vaivaamaan miten Roosa sai murrettua Juhan käden. Ei oo vieläkään pokkaa katsoa kyseistä jaksoa. Vanhat traumat nousis liikaa pintaan.

Vierailija
1214/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe olis kiinnostanut, mutta ensimmäisen vartin verran katsottuani olin kuolla tylsyyteen. Miten nämä osaavatkin aina replikoida niin ilmeettömästi vailla tunnetta ja luontevuutta. Jossain tilanteessa alkoi oikein huvittaa, että kuka tosielämässä puhuis noin. Yleensä niin loistava H-P latistettu samaan rivien lukemiseen.

Vierailija
1215/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaa-ajo metsässä näytti elokuvamaisesti hyvältä.

Miksi se metsään juoksi? Tiesi,vettä taksi tulossa. Olisi juossut tietä pitkin. 💥

Vierailija
1216/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä joki ja kuva pinnan alta oli hyvä. Tosin luulin jo siinä kohtaa, että Juha lopulta olisi hukuttanut Roosan.

Ja minä luulin, että Rosa kippasi Juhan pinnan alle. Siinähän tahallaan meitä katsojia hämättiin viemällä kamera pinnan alle.

Se oli niiden suhde. Se upposi sinne hyiseen veteen ja hukkui. Sitä haluttiin kuvata sillä vedenalaisella kuvalla.

Mulle tuli tuosta vedenalaisuudesta vähän mieleen The Affair- sarja. Sen kuvakulmat.

Kylmät väreet tulee kun mainitsetkin The Affairin. Siinä sarjassa oli jotain tosi psykologisesti mukaantempaaavaa ja häiritsevää. Varmaan myös kun oli niin hyvät näyttelijät. Mutta kun se oli niiiiiiin traaginen, ihan kauhea. Niin repivä miten ihmiset satutti toisiaan ja niille kävi niin huonosti. Vaikea siinä sitten sanoa, että kuka oli syyllinen mihinkin, mutta kyllä Dominicia kohtaan loppui ymmärrys jossain kohtaa.

Vierailija
1217/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun kaikki on nähneet tv-n tahtiin viimeisen jakson niin voisiko joku yksityiskohtaisesti kertoa mitä viimeisessä jaksossa tapahtui? Eniten ehkä jäi vaivaamaan miten Roosa sai murrettua Juhan käden. Ei oo vieläkään pokkaa katsoa kyseistä jaksoa. Vanhat traumat nousis liikaa pintaan.

Iski auton oven täysillä kiinni, kun Juhalla oli käsi välissä.

Vierailija
1218/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö suhde muka näin? 

Vierailija
1219/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmät väreet tulee kun mainitsetkin The Affairin. Siinä sarjassa oli jotain tosi psykologisesti mukaantempaaavaa ja häiritsevää. Varmaan myös kun oli niin hyvät näyttelijät. Mutta kun se oli niii

Ensimmäinen kausi oli hyvä, ehkä vielä seuraavakin, mutta aivan kuten usein käy, niin sarja huononi kun sitä pitkitettiin.

Vierailija
1220/1249 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iski auton oven täysillä kiinni, kun Juhalla oli käsi välissä.

Roosa siis mursi Juhan käden toiseksi viimeisen jakson lopussa iskemällä auton oven täysillä kiinni, kun Juhalla oli käsi oven välissä.