Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?
Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (987)
Luukas on äitinsä puolella. Nähnyt jo Juhan hulluuden. Nyt näkee Paulan ja miesystävä Samin terveen suhteen mikä tekee hyvää. Hänen ja roosan sekä vauvan kotona asiat eivät ole noin rennosti kuin normaalisti kuuluu olla.
Hyvä kohtaus roskalaatikolla kun k*settaja jäi kiinni pettämisestä.
Viimeinkin jotain pysäyttävää ja erilaista Suomen TV-kartastolla. Hyvä!
Kristalle ei käy liian kepeät roolit. Hänen roolinsa pitää olla syvällisiä, ajatusta herättäviä luonnerooleja.
Joo, mutta tuli myös esille se, miksei tarvitse varoitella nykyisiä - he eivät halua uskoa vaan haluavat pitää kiinni illuusiosta.
Itse ajattelin, että jos olisin nykyisen kanssa puhunut aiheesta, olisi ollut varmaan viisainta esittää kopiot lausunnoista.
Oikeasti sydäntä särkee jokaisen toisenkin uhrin puolesta, vaikkei pysty heitä pelastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luukas on äitinsä puolella. Nähnyt jo Juhan hulluuden. Nyt näkee Paulan ja miesystävä Samin terveen suhteen mikä tekee hyvää. Hänen ja roosan sekä vauvan kotona asiat eivät ole noin rennosti kuin normaalisti kuuluu olla.
Tuollainen Juha on kuin kaasu, joka täyttää kodin ilman joka neliösentin. Siellä ei ole hetkeäkään rauhaa yhtään missään.
Lopussa (lopputekstit) hyvä ohjaus avunhakemisen piiriin jos katsoja kokee omassa elämässä jotain mikä ei tunnu oikealta. Nämä sarjat ja elokuvat parhaita, joista voi olla apua yhteiskunnassakin.
Hirvitti koko ajan kun Roosaa kuvattiin selkäpuolella kun puhui puhelimessa sen Juhan exän kanssa, että tuleeko Juha yllättäen siihen ja kolauttaa kristan tai tarttuu kurkusta. Kuvakulma oli tehty niin, että piti katsojankin varpaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta tuli myös esille se, miksei tarvitse varoitella nykyisiä - he eivät halua uskoa vaan haluavat pitää kiinni illuusiosta.
Itse ajattelin, että jos olisin nykyisen kanssa puhunut aiheesta, olisi ollut varmaan viisainta esittää kopiot lausunnoista.
Oikeasti sydäntä särkee jokaisen toisenkin uhrin puolesta, vaikkei pysty heitä pelastamaan.
Itse olen varoittanut nykyistä exän tekemisistä. Se on sitten hänen asiansa uskoiko. En usko, että se nainen siitä enää pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen varoittanut nykyistä exän tekemisistä. Se on sitten hänen asiansa uskoiko. En usko, että se nainen siitä enää pelastuu.
Varoitin mielenoikuista, väkivallasta. No lapsi on jo syntynyt, vuoden sisään tapaamisesta. Siinä on uusi uhri takertunut seittiin.
Roosa osui autolla puuhun ja jäi jumiin, tuleeko se naapuri pelastamaan noi?
Kyllä tulee eläviä muistoja itselle mieleen. Entinen oli tällainen. Muistan ikuisesti kun puhui minusta kuin lehmästä. Sanoi, ei sinua voi poijittaa (poikia= verbi kun lehmä saa vasikan), lihoisit vaan muodottomaksi läskiksi. Puhui aina rumasti ja niib kuin kaikki minuun kuuluva olisi ollut hänen, miehen, vallassa. Elämä oli silloin järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee eläviä muistoja itselle mieleen. Entinen oli tällainen. Muistan ikuisesti kun puhui minusta kuin lehmästä. Sanoi, ei sinua voi poijittaa (poikia= verbi kun lehmä saa vasikan), lihoisit vaan muodottomaksi läskiksi. Puhui aina rumasti ja niib kuin kaikki minuun kuuluva olisi ollut hänen, miehen, vallassa. Elämä oli silloin järkyttävää.
Minun pelastukseni oli se, että oli nollatoleranssi tuollaiselle puheelle. Olisi hullu eksä nyt vaan ottanut sen käyttöön vuosia nopeammin. Mutta joo, pääsin irti juuri ennen amenta ja lapsia. Hänen vaimonsa näyttää henkisesti kuolleelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pelastukseni oli se, että oli nollatoleranssi tuollaiselle puheelle. Olisi hullu eksä nyt vaan ottanut sen käyttöön vuosia nopeammin. Mutta joo, pääsin irti juuri ennen amenta ja lapsia. Hänen vaimonsa näyttää henkisesti kuolleelta.
Liian pitkään kuuntelin. Luulin, että se on ok ja kuuluu asiaan, sille alistui. Sitten murentui, särkyi. Naiset, jotka ovat näiden kanssa tunnistaa ilottomista tyhjistä kasvoista, ei enää spontaania iloa, ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein aiemmin samaa. Joka kerran turhaan. En tee enää, kun ei mene perille kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristan näyttelijän kyvyt pääsivät nyt hienosti esille, hänen surusta jäykistynyt ilme ja kasvot, samalla ironinen Juhaa kohtaan, silmien pohjaton suru ja soinnuton mutta säröilevä ääni, kuvaa juuri sitä loppuunajettua ihmistä, joka on loukussa ja yksin, siinä hetkessä niin yksin ja yksinäinen ja täydellisesti petetty, täysin vailla rakkautta.
Uskottavampi tosiaan tuossa kohtauksessa, sillä rakastuneelta ei ole vaikuttanut hetkeäkään ja juuri tuollainen suhtautuminen mieheen välittynyt alusta alkaen. Siksi ei olekaan uskottavaa, että olisivat ylipäätään päätyneet yhteen. Anni vaikutti alkuun oikeasti rakastuneelta ja parin välillä oli sellaista kemiaa, että olisi ollut kiinnostavaa nähdä ko. näyttelijä Roosana, josko pääparin kemiat olisi toimineet paremmin.
Eivät psykopaatit halu
Tässä puhutaankin naisesta, missään kohtaa ei ole ollut uskottavasti rakastunut, vaan koko ajan aistinut tuon 5. jakson ivallisuuden miehen puheita ja käytöstä kohtaan, mä rakastan sua ei ole missään vaiheessa kuulostanut naisen suurtakaan uskottavalta. Toisin kuin Annin rakastunut katse ja olemus, kun kohtasivat Juhan kanssa jossain juhlissa. Sen perusteella Annin näyttelijä olisi toiminut paremmin Roosan roolissa, jotta tarinasta olisi saatu uskottavampi.
Ei se ole ihme, että niin moni nainen elää mieluummin yksin.
Minusta ei olisi ollut uskottavampi Annilla. Tai siis olihan sarjassa juuri sellainen suhde Annin ja Juhan välillä, joka on heidän välilleen uskottava.
Kyllä psykopaatti osaa arvioida mihin ketäkin käytetään. Annista ei olisi tullut vaimoa.
Todella upea sarja. Moni sanoo, että on jotensakin epäuskottava. Olen ollut todella himmeässä ja väkivaltaisessa parisuhteessa narsistin kanssa kolme vuotta, kunnes minulle riitti ja mielestäni sarja on todella uskottava. Ehkä epäuskottavinta on se, että ei tapahdu vieläkin omituisempia juttuja. Himmeämpääkin voi olla tarpeeksi hullun kanssa. Onneksi eksälläni oli jo uusi kiikarissa, joten väistin luodin ja pääsin hienosti pakoon.
Uusi tyttöystävä toki hermostui, kun levitin juoruja miehen väkivaltaisuudesta ja haukkui minut julkisesti ystävieni edessä. Olen ollut vuosia vahingoniloinen, koska he menivät naimisiin ja saivat lapsia. Huhu kertoo, että uusi nainen saa välillä vieläkin turpaansa.
Hämmentävintä on se, että suhteessa koko ajan epäilee järkeään ja vähättelee itselleen, että luulen vain. Kun alkaa oikeasti kiinnittämään huomiota toisen itsekkyyteen ja vuoristoratamaiseen käytökseen, ymmärtää olevansa aivan terve, mutta toinen valehtelee ja huojuttaa todellisuutta jatkuvasti. Pikku hiljaa suhteessa alkaa epäilemään omaa muistiaan, havaintojaan tai järkeään ja menee aika sekaisin hetkeksi, kunnes alkaa jotenkin heräämään.
Hämmästyttää vieläkin, että maksoin vuosia lähes kaikki meidän ruokamme ja menomme. Miestä ei vaan kiinnostanut ja hän pisti omat rahansa harrastuksiin ja baariin.
Omasta suhteestani on jo vuosia, joten se ei enää niin kaiherra, mutta esimieheni, joka on sinänsä järkevän oloinen, koulutettu ja hyvä esiintymään, on aivan järjettömän taitava vääristämään totuutta ja valehtelemaan. Yritä siinä sitten selittää HR:lle, että me ollaan kaikki ihan sekaisin ja voidaan huonosti, kun esimies on todella taitava manipuloimaan ja sekoittamaan pakkaa.
Menin naimisiin viime kesänä. Havahduin, että en voi puhua siitä edes lounaalla avoimesti esimiehelleni, koska kateuden takia, hän kostaa heti. Julkisesti onnitellaan, mutta auta armias, että seuraavana päivänä ihan viimeistään tulee jotain lunta tupaan. Sitä on vaikea selittää, että mistä tiedän sen liittyvän omaan ilooni, mutta hän tekee samaa kaikille. Joku kertoo kivoista perhejuhlista aamupäivällä ja jo ollaankin menossa puhutteluun iltapäivällä tai tulee jotain sanomista.
Ei nyt liity sarjaan, mutta kun sarjasta ja keskustelusta heräsi tosiaan ihmettely. Että miten voi olla että näin hullun tavalla käyttäytyvä mies sitten muuttuukin normaaliksi? En ymmärrä miten se on edes mahdollista, kun nyt tajuaa miten pahaa arki on ollut.
Sehän on selvä ettei sellainen mies oikeasti ole ollut narsisti eikä psykopaatti, mutta kun sarja on kuin videonauhaa omasta elämästä.
Narsisti: valittaa eksästä ja eksistä ja niiden hulluudesta ihan kyllästymiseen asti. Toki voi myöhemmin tarvittaessa myös ylistää ja lytätä sanalla nykyistä (triangulaatio, huonommuuden tunteen synnyttäminen).
Psykopaatti: Mitään eksiä ei ole ollutkaan. Ellei sitten tarvita joku nyyhkytarina leskeydestä tms. Toki, jos sellainen eksä jostain ilmaantuu, hänen kerrotaan olevan hullu.