Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla oli tänään ohimenevä näkökenttäpuutos, pitääkö huolestua?

Vierailija
11.01.2026 |

Ikään kuin sellainen valomainen sahalaita, tai ei nyt oikeastaan valomainen mutta se peitti hieman näkökenttääni. Sitä kesti arviolta ainakin 5 minuuttia. Muita oireita ei ollut, ei mitään käden tunnottomuutta, ei pahoinvointia eikä päänsärkyä. Kerkesin jo googlettaa että se saattaa enteillä aivoinfarktia, tosin siinä oli lueteltu noita muitakin mahdollisia oireita. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kovin huolissaan, on yleinen esim. migreenipotilailla. Voithan tietysti mennä silmälääkäriin, jos ei ole tuttu tuo vieras.

Oliko sulla esim. niska jumissa silloin?

Vierailija
2/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmämigreeni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIA-kohtaus! Pitää huolestua.

Vierailija
4/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin aura.

Vierailija
5/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia kohtaus. Suosittelen soittamaan päivystykseen. Mulla oli tuollainen 2009, olin 39 vuotias tuolloin ja tosiaan oli pieni verenkiertohäiriö aivoissa. Olin tyksissä kolme päivää. 

Vierailija
6/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen kohtaus joulukuussa. Mwni sitten itekseen ohi. Minulla on monen tyyppistä migreeniä taustalla. 

Vierailija
7/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on migreeniä, missä ei ole päänsärkyä, vaan ainoastaan tuollainen näköhäiriö.

Vierailija
8/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurallinen migreeni tai muu sellainen verenkiertojuttu. Neurologi osaa tutkia jos myöhemmin haluaa käydä. E-pilleri ei käy välttämättä. 

Vierailija
9/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät kuivat?

Vierailija
10/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystysapuun! Älä kysele täällä. 

Vierailija
11/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen aurallisen migreenin oire. Se on juuri tuollainen.

Vierailija
12/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jolla vasen häpyhuuli venyi tänään?

Vierailija
13/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa nyt ihmiset. Älkää lietsoko toiselle paniikkia. Kyseessähän on ihan selvästi migreeni.

Vierailija
14/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittukaa nyt ihmiset. Älkää lietsoko toiselle paniikkia. Kyseessähän on ihan selvästi migreeni.

Niin. Mikäli ap sairastaisi migreeniä, niin olisi selvästi migreeni. 

Vierailija
15/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot nuori ja migreenipotilas, niin en olis milläsinkään. Jos yli 40--> mee huomenna lääkäriin

Vierailija
16/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenikohtaus ilman päänsärkyä tai hypoglykemia. Noita hypoja voi tulla täysin terveillekin välillä tai enteilee sitä, että diabetes on tulossa jo huudeilla. Itselläni oli muutama tuollainen näköhäiriö parinkymmenen vuoden aikana aikuisiällä, luulin niitä migreeniksi. Sitten sain DM1-diagnoosin ja hypot ovat tulleet tutuiksi, milloin milläkin oireella. Tuo sahalaita on yksi yleisimmistä, joten se on saanut epäilemään, että nuo aiemmatkin sahalaidat olisivat olleet hypoja. Tulivat näet aina tilanteissa, joissa olin syönyt huonommin kuin yleensä.

Vierailija
17/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurallinen migreeni tai muu sellainen verenkiertojuttu. Neurologi osaa tutkia jos myöhemmin haluaa käydä. E-pilleri ei käy välttämättä. 

Se on sääli, E-pillerit saa minulla seisomaan vahvasti.

Vierailija
18/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole migreenitaipumusta, niin huolestuisin. Kaverin miehellä tuo oli aivoinfarktin oire.

Vierailija
19/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät kuivat?

On ne kuivat mutta minulle tuli muutenkin vähän outo olo, tuskin tuo nyt silmien kuivuudesta johtui. Menin makuulle ja nostin jalat hetkeksi ylös, mutta ei auttanut. Se näköhäiriö onneksi meni kuitenkin sitten ohi eikä ole palannut. 

Ap

Vierailija
20/48 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmät kuivat?

On ne kuivat mutta minulle tuli muutenkin vähän outo olo, tuskin tuo nyt silmien kuivuudesta johtui. Menin makuulle ja nostin jalat hetkeksi ylös, mutta ei auttanut. Se näköhäiriö onneksi meni kuitenkin sitten ohi eikä ole palannut. 

Ap

Oliko sen jälkeen tai sitä ennen vähän sellainen höntti ja hajamielinen olo? Väsyttikö sen jälkeen? Itselläni tulee migreeniaurojen yhteydessä aina sellaisia oireita.