Miksi parisuhde on monelle keskeinen tavoite?
Kuitenkin pariskunnat ovat usein niin onnettomia yhdessä. Miksi tavoitellaan jotain, mikä tekee onnettomaksi? Onko kyse lähinnä statuksesta?
Kommentit (21)
Johtuu varmaan siitä että on koodattu DNA:han. Tilapäisesti 70 luvulta eteenpäin on virheellinen koodaus tosin lisääntynyt, koska yhteiskuntarakenteen muutos on mahdollistanut yh lapsien hengissä pysymisen. Kun tuo yhteiskuntarakenne taas kohtapuolin kaatuu, niin jo katoaa tämä geenivirhe.
Pitkällä tähtäimellä parisuhteessa sinulla on turvallisempi olla (olettamuksena, ettet ole väkivaltaisessa suhteessa) kuin yksin. Esim, jos sinulle sattuu kotona onnettomuus, tulet todennäköisemmin pelastetuksi, kun sinulla on kumppani, kun että asuisit kokonaan yksin. Tottakai näissäkin on poikkeuksia, mutta ne ovat harvinaisia.
Parisuhteessa yleisemmin myös taloudellisesti on helpompaa.
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että pariskunnat ovat onnettomia yhdessä?
Minulla on 5 läheistä ystävää. Yksi heistä on sinkku. Loput ovat olleet naimisissa 20-30 vuotta. Ja kahdesta näkee, että arvostavat toisiaan ja ovat toistensa parhaimmat ystävät: katseesta, yhteydestä.
Yksi heistä kertoo, kuinka kaikki pelaa hyvin yhteen, matkustavat todella paljon kaksistaan.
Vain Yhdestä parista en tiedä.
Itse olen toista kertaa naimisissa. Tämä nykyinen suhde on kestänyt 13 vuotta ja meillä on oikein hyvä olla yhdessä. Ensimmäisessä avioliitossani olim 19 vuotta onnellinen ja vain viimeisen vuoden onneton.
Miehillä syy on seksi. Naisten syytä ei taida tietää naisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän perimmäinen syy ole ihan suvun jatkaminen molemmilla, jos lähdetään ihan sieltä evoluutiobiologian perusteista.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla varmaan syynä monesti yleinen hyväksyntä, saa ns. sosiaalisia pisteitä parisuhteesta. Voi olla myös läheisriippuvuutta.
Entä miksi toiset jäävät yksin, vaikka haluaisivatkin parisuhteeseen?
N49
Tunnen vain muutamia sellaisia omanikäisiäni (40v) ihmisiä, jotka vaikuttavat oikeasti ja vilpittömästi olevan onnellisia. Jokaisella heistä on puoliso ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Entä miksi toiset jäävät yksin, vaikka haluaisivatkin parisuhteeseen?
N49
Kysyn tätä asiaa joka päivä universumilta. Vielä en ole saanut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että pariskunnat ovat onnettomia yhdessä?
Minulla on 5 läheistä ystävää. Yksi heistä on sinkku. Loput ovat olleet naimisissa 20-30 vuotta. Ja kahdesta näkee, että arvostavat toisiaan ja ovat toistensa parhaimmat ystävät: katseesta, yhteydestä.
Yksi heistä kertoo, kuinka kaikki pelaa hyvin yhteen, matkustavat todella paljon kaksistaan.
Vain Yhdestä parista en tiedä.
Itse olen toista kertaa naimisissa. Tämä nykyinen suhde on kestänyt 13 vuotta ja meillä on oikein hyvä olla yhdessä. Ensimmäisessä avioliitossani olim 19 vuotta onnellinen ja vain viimeisen vuoden onneton.
Se, että sinun lähipiirissäsi on näin, ei tarkoita etteikö jonkun toisen lähipiirissä olisi toisin.
Kumppanuus, rakkaus, ystävyys ja ikävien arkitöiden puolittaminen. About näistä lähtisin.
M
Esim. uskovaiset haluavat usein tehdä lapsia ja tarvitsevat siihen parisuhteen.
Kun pillu ei riitä. Haluan myös rakkautta ja hellimistä
Naisille ainakin on tärkeää vain se että voi muille kertoa että mulla on mies. Aina kun tutustun vaikka vaan töissä uuteen naiseen niin heti tekevät selväksi että heillä on mies.
Rakkaus ja läheisyys. Ei sellasta voi toteuttaa ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti: Pitkällä tähtäimellä parisuhteessa sinulla on turvallisempi olla (olettamuksena, ettet ole väkivaltaisessa suhteessa) kuin yksin. Esim, jos sinulle sattuu kotona onnettomuus, tulet todennäköisemmin pelastetuksi, kun sinulla on kumppani, kun että asuisit kokonaan yksin. Tottakai näissäkin on poikkeuksia, mutta ne ovat harvinaisia. Parisuhteessa yleisemmin myös taloudellisesti on helpompaa.
Meinaatko, että suuri osa ihmisistä haluaa parisuhteen vain siltä varalta, että sattuisi putoamaan keittiöjakkaralta ja tarvitsee jonkun soittamaan 112 tai että haluaa elää puolison rahoilla? Järkyttävää.
Suurin osa parisuhteista on onnellisia. Ilman elämänkumppania ja lapsia elämä on merkityksetöntä.
Tällä palstalla trollaa nykyään jatkuvasti joku tai jotkut parisuhteissa eläville kateelliset ihmiset, mustasydämiset ihmiset. Täysin mahdollista, että kyse on myös venäläisistä trolleista, koska parisuhteet ja perheet ovat yhteiskunnan tärkeää tunneselkärankaa ja kaiken ydintä, perustaa muulle toiminnalle, joten sinnehän raukat yrittävät iskeä.
Itse tunnen lähinnä onnellisia pariskuntia. Olen ydinperheestä lähtöisin, samoin puolisoni on, meillä on pitkä oikein hyvä parisuhde ja meidän piireissä pitkät hyvät parisuhteet ovat tavallisia, normi, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Jokainen tuntemani eronnutkin on hakeutunut uuteen parisuhteeseen, tai ainakin haluaisi hakeutua. En tunne henkilökohtaisesti ketään, joka huutaisi haluavansa olla sinkku.
Niin, selvästi tällä palstalla on jo pitkään ollut meneillään hajota ja hallitse -tyyppinen manipulaatio monessakin asiassa, ja tällä jatkuvalla parisuhdemollaamisella yritetään rapauttaa ihmiselämän oleellisinta ja tärkeintä asiaa salakavalasti, tuputtamalla täysin epätosia väitteitä parisuhteista. Päivästä toiseen. Toinen teema on ollut että pettäjiä ovat kaikki ja että onnellisia ihmisiä ei ole, tai että on muka ok (ei ole) yrittää tunkea pariskuntien väliin ynnä muuta roskaa.
Ihmiset, järkeä päähän.
En halua parisuhdetta parisuhteen tähden, vaan rakkautta. Muuten en vaivaudu.