Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytetäänkö henkilökohtaista avustajaa kotona siivouspalveluihin?

Vierailija
11.01.2026 |

Millaisia kokemuksia teillä on, jos te itse olette joskus toimineet henk. Koht. Avustajana tai teillä itsellänne on ollut henkilökohtainen avustaja, niin onko teillä teetetty avustettavan kotona siivoustöitä? Kun itse sain vastikään kuulla, että erään liikuntavammaisen henkilön luona käy henkilökohtainen avustaja ja hän oli siivonnut siellä. Mietin vaan, että eikös yleensä avustajan kanssa hoideta virallisia asioita yhdessä, esim. Käydään verikokeissa sekä myös vapaa-ajan vietossa kuten teatterissa, kahvilassa jne? Eikö nuo siivouspalvelut pitäisi tilata ihan jostain siivousyrityksestä? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en normaalisti siivoa avustettavan luona. Hänellä on oikeus avustajaan x h/vko. Hänellä on erikseen avustaja, joka käy siivoamassa, hänellä menee siivoamiseen 2-3h/vko. Loput käytettävistä tunneista jåä sitten mulle käydä kaupassa, pankissa, harrastuksissa avustettavan kanssa. Välillå hänellä on harrastusmatkoja hyvinkin kauas ja päivistä tulee pitkiä, sitten täytyy joku toinen viikko karsia vaikka uimassa käymisestä tms. Silloin kun siivooja-avustaja on lomalla, niin teen pikasiivouksen eli imuroin, pesen vessan ja vien roskat. No roskia kyllä vien välillä muutenkin, kun eihän niitä voi viikoa sisällä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla