JOULUKUISTEN loppuviikko 17
No laitanpas sitten loppuviikolle oman pinon kun alkaa olla tuo toinen pino jo aika iso =)
Kommentit (47)
Moi!
Kiitos kaikille Tampere-tapaamiseen osallistuneille! Oli hurjan kivaa saada nimimerkeille kasvot ja tavata kasvokkain! Oli ihania suloisia jouluvauvoja sekä mukavia äiti-ihmisiä. Seura piristi mua todella, olin vielä aamulla ihan pahalla päällä mutta nyt hymyilyttää koko ajan! Etenkin mua naurattaa että meillä löytyi Tinurin kanssa sattumalta paljon yhteisiä tuttuja, aika hauska sattuma! Ja ollaan joskus yli kolme vuotta sitten tavattukin nopeesti Prisman hedelmäosastolla, kun Tinurin mies esitteli heidät mulle nopeesti. Muistan myös miten sun mies puhui töissä teidän esikoistytöstä sillon kun se oli just syntynyt, oli isillä aina ylpeyttä äänessään! Vitsi, maailma on kyllä pieni. Aloin kotimatkalla oikein miettiä kaikkia vanhoja työkavereita ja työjuttuja ja vitsi kuinka erilaista mun elämä silloin olikaan! Ei lapsia, pitkiä päiviä töissä ja välillä biletystä nollaneljään¿. Nyt kökötän täällä neljän seinän sisällä kahden pienen kakkapyllyn kanssa mutta kyllä ihan tyytyväisenä tähänkin elämäntilanteeseen. Aikansa kutakin.
Tää meidän tietokone on edelleen rikki tai netti ja vauvasivut tökkii eniten. Kirjoitan nytkin wordillä ja kopion ja sitten koitan ehtiä lähettämään ennekun kone sammuu, yleensä kun avaan vauvasivut menee 10 sek ja kone sanoo pss ja mustenee, siis virta sammuu kokonaan¿ Eli ellei musta kuulu mitään vähään aikaan niin täällä olen ja kiroan tätä perhanan rakkinetta. Ja kaipaan kovasti teidän ¿seuraanne¿.
Nyt ruokaa tekemään perheelle ja palaan lukemaan pinoja kun kone vähän viilentynyt ja pesue saanut ruokaa. Ja uudet Tamperetreffit sitten kesemmällä, puhuttiin että vaikka picnic ulkona, ja muutkin mukaan!!
iloisissa tunnelmissa, Äitikuu, pikkuinen kohta 5kk ja isoveli 2v 7kk
Oli tavata samanikäisten vauvojen äitejä ja todeta, että samoista asioista meilläkin rutistaan ja nauretaan. Hieman hämmentävää saada nimimerkeille kasvot, mutta tämähän muuttuu vaan mielenkiintoisammaksi. Kaikki paikalla olleet vauvat olivat oikein ihania ja jaksoivat ihmetellä toisiaan. Hieman taisi Alpi vierastaa...ja meidän tytsy kiukutella. Hänestä oli NIIN TYHMÄÄ olla miesten kanssa farkkuhameostoksilla...!
Meillä tosiaan puhkesi III-tiellä rengas ja tulimme loppumatkan Volvon vararenkaalla joka näytti matalaprofiilirenkaiden rinnalla ihan kottikärryn pyörältä. Hyvin kesti, huomenna soittelemaan uutta renkasta. Perjantaina myin meidän kitkarenkaat, joten ei ole varapyörää varastossa tällä hetkellä. Onneksi on tuttuja rengasmiehiä!
Väsyttää aivan hurjasti, elättelen toivoa että saisin aamulla nukkua vähän pidempään. Nyt menen viemään Akselin nukkumaan, sain tapaamisessa toivoa siitä, että vauva oppisi nukahtamaan ilman äidin syliä.
Kauniita unia tähtöset!
Kirsikka ja varsin väsynyt matkamies Akseli
vaikka Alpi-raasu otti oikein kunnon pultit ja rintaraivosi niin, että koko Siperia raikui... Pieni poika oli ihan yliväsynyt ja päivän jännyys taisi olla herralle liikaa :) Onneksi näitte hänet myös hymyilevänä, muuten taitaisi " Viihtymämies" olla mielestänne pelkkää tarua :DDD No, taitaa kuulua vähän ikäänkin tuollainen ylivirittyneisyys. Hän nukahti rattaisiin HETI lähdettyämme, sai nukkua reilun tunteroisen ennen bussiin kyöräytymistä. Tissikin kelpasi bussissa :) Kotona tuli taas yliväsyitkukohtaus, mutta onneksi poika nukahtui sitteriin keinuttamalla ja pikku nokosten jälkeen taas imeminen onnistui ja Alpi nukahti yöunilleen. On hän vain niin ihana :)
Paikalla olivat siis [b]nefili, nesselia, Kirsikkka, Päivikki, äitikuu[/b] ja allekirjoittanut ihanine joulutähtösineen. Kirsikalla koko perhe mukana :), murjottava varhaisteini oli aika IHQ :D Vauvat olivat kovin söpöjä, oikein itsensä näköisiä mutta kaikki taisivat ihastua Kirsikan [b]Akseliin[/b]! Pikkuherralla oli niin valloittava hymy! Ja Alpi taisi ihastua [b]Venlaan[/b], samanlaiset tanssimieltymyksetkin kun heillä on. [b]äitikuun[/b] kanssa tosiaan todettiin kuinka pieni on maailma :) Hauska sattuma. Mies lähettää terveiset![b]nefili[/b], unohtui ihan kysyä, että miten se patti, tokeniko hevoskuurilla? [b]Päivikille[/b] kovasti jaksuja esikoisen kanssa! [b]rusinaa[/b] kaipasimme, ilmeisesti miehen flunssa esti tulon? Paranemisia sinne. Lisää tapaamisia, muutkin mukaan!
[b]mutter-mommy[/b], kiitoksia kuvasta :D!
Tinuri ja Alpi ♥ Armas 14.12.
Kotona ollaan.. olihan siinä reissua yhdelle päivälle.
Aivan ihastuttavia oli vauvat ja äidit. Mielelläni tapaan teidät uudestaan
Kirsikan akseli oli kyllä aikas hurmuri, nesselian neiti sai taasen nauttia yksin prinssessana ukkojen joukossa. Harmi et alpi oli vähän " äkäinen" mut onneks se hymykin sielt irtos. Äitikuun poju oli Adamin tavoin hijaa tarkkailen upeissa farkuissa. Toivottavasti pääset päivikin mies oli pärjännyt esikoisen kanssa.
Adam kutsuu tissiä...
Öitä tähtöset
nefili
Niin se yksi viikko on vaan menny hurahtanu!:) Huomenna on Johannalla 4kk neuvola, sitten tuoreet mitat. Kovasti ainakin äitistä tuntuu,että tyttö on kasvanut. Enää ei oikein mahdu mitkään 62cm vaatteet päälle.
Eilen leivoin munkkeja vapuksi,simaa en ruennu itse tekemään.Ostin yhden pullon kaupasta,mutta saa nähdä millaista se on.Itsetekemä ois paljo parempaa,mutta kun meillä on siinä niin huono menekki. Isommat lapsetkaan ei tykkää siitä, ainut sokerilitku mitä ne suostuvat juomaan on cokis,mehukin on hankalaa evästä siinä suhteessa!
Kiva,että Tampereen tapaaminen oli menny kivasti. Otitteko kuvia siellä?
Johanna on nyt päikkäreillä ulkona. saa nähdä miten nukkuu.Toisinaan aamulla nukkuu siellä vaan tunnin ja toisinaan kolmekin.. Nyt meillä on tosiaan nuo yöt paranemaan päin. Illalla menee nukkumaan viimeistään klo21,usein 20.30. Yleensä syö kaksi kertaa,joskus jopa pärjää yhdellä syötöllä. Aamulla herätään tuossa klo 6-7. Äiti ei vaan ei tahdo malttaa mennä ajoissa nukkumaan,niin sitten aamulla väsyttää,usein menee likelle puoltayötä nukkumaanmeno taikka ainakin yhteentoista. Oma moka!
tintti ja Johanna huomenna 4kk
[color=red]Iso kiitos meidänkin puolesta kaikille Treen tapaamisessa eilen olleille![/color] Oli [b]todella kivaa[/b] ja hauska saada nimimerkeille kasvot! Vauvelitkin olivat aivan ihania omia pikku persooniaan kaikki! ♥♥♥ :) Venla tais tykätä kun oli niin monta poikakaveriehdokasta vain häntä varten.. ;) Rusinaa ja Minnietä kyllä kaipailtiin, toivottavasti sitten ensi tapaamiseen tekin pääsisitte.
Mutta sellainen juttu vielä että Venlalle iski sitten viime yönä nuha ja vähän yskiikin, toivottavasti ei eilen tarttunut poikiin! :(
Nyt tarvii mennä kattomaan vieläkö nuhanenä nukkuu.
-eilisestä edelleen pirteä nesselia :) & flunssainen pikku-Venla 14.12.
Laittakaapa Tampereen tapaamisen kuviakin tulemaan, osoitteet löytynevät Oulun tapaamiskuvien vastaanottajalistasta - innolla täällä odotellaan :)
Kävin eilen ystävättären kanssa Haaparannan Ikeassa. Lapset , yhteensä 5 kappaletta jäivät isien hoitoon ja hyvin olivat pärjänneet - Joelkin oli nukkunut 5 tunnin päikkärit joten oli ukoille vähän liian helppo hoitokeikka :)
Joel on alkanut vierastaa, on tainnut olla ilmassa vierastusta jo pidemmän aikaa. Vinkiksi muillekin : jos jätätte vauvoja hoitoon niin antakaa mukaan joku oma huivinne tms joka tuoksuu ihanasti äidille, pikkuihmiselle ei tule ikävä ja oudompikin ihminen (tai iskä) menee jos on äidin huivi kaulassa. Ensi viikolla on neuvola, jännityksellä odotan kuinka paljon pikkumies on kasvanut.
Huomenna olisi sitten vappuaatto, ajateltiin äidin kanssa lähteä vappumarkkinoille perinteiseen tapaan. Lapsille ilmapallot ja metrilakritsaa, itselle rieskaa ja munkkeja kauppahallista. Siinäpä ne juhlat sitten taivatkin olla :)
Olen ommellut pari päivää uusia sohvanpäällisiä sohviimme. Yllättävän hyvin nuo ovat onnistuneet, saa olla ihan tyytyväinen. Tilkkutäkki olisi myös tekeillä anopille äitienpäivälahjaksi ja paljon muuta hommoo olisi taas ensi viikolle. Ongelmana on vain ajan riittäminen - vuorokaudessa saisi olla muutama lisätunti....
Mutta nyt taas ompelukoneen kimppuun :)
MrsCruiser
Oli vähän näköjään senat sakaisin eilen.. ajatukset ja kirjotus eivät kohdanneet. Nukuttiin Aatun kansssa tänään kymmeneen, niin sitä reissut väsyttää. Ne pari kuvaa jotka otin laitan tänään kiertoon jos vaan ehdin.
Eiliseen vielä palatakseni: suurin yllätys oli Äitikuu, minä olin kuvitellut hänet ihan erillaiseksi. Eipä silti, varsin nopeasti järkytyksestä toivuin.
Sit siit patista viim. kerran lupaan. Tänään avasin paketin sen päältä ja sielä se mollotti rumempana kuin koskaan, koko oli edelleen sama ja nyt siin on vielä mustelma johtuen leikatusta luomesta. Liekö tullut jäädäkseen...
Rusina hoi... eihän mitään ole sattunut? missä luurat?
Ruoka valmis, täytyy mennä...
nefili ja Adam..padam...
Kuvia saa minulta! Minulla ei ole Oulun tapaamisen yhteystietoja ja on paljon parempi jos laittaisitte oman sähköpostiosoitteenne tänne, niin tiedän varmasti, että se on teidän sähköposti-osoitteenne. Kannattaa tehdä oma anonyymi sähköpostiosoite, niin ei tarvitse täällä tiedon valtaväylällä " oikeita" nimiä paljastaa. Ja " väleillä" , ettei roskaposti tapa heti. Esim. plaaplaaplaa (ät) liibalaaba.com
Tampereen tapaamiseen osallistuneille lähetinkin jo kuvat, kun minulla oli " postituslista" , toivottavasti tuli perille.
Kirsikka ja ulkona nukkuva herra A
Joo mulle voisi laitella kuvia ja me tosiaan olisimme kyllä tulleet mielellään mutta iski muuta menoa ja sitten sekin piti perua kun molemmat muksut tulivat kipeiksi joten silleen täällä Turussa päin.
Mutta mun osoite on tanja__1982@hotmail.com
Tanja ja Marianna 4 kk ja isosisko molemmat kipeitä
nyt saat vähän selventää.... toivottavasti et pahasti järkyttynyt...
:DDDD
äk
Mä vähän odotin vanhempaa ja tätimäisempää ihmistä..noloa...:)
Sit sielt tulikin simpsakka nuorinainen... en tiedä mistä tuo mielikuva on tullut.. toivottavasti et loukkaannu :) mut ihana ihminen olet, jäi oikeen mukava vaikutelma sinusta.. jos tuo nyt yhtään enään auttaa...
nolo nefili
Minun osoitteeni on : mrscruiser (ät) luukku.com , laitatko kuvia - innolla odottelen minkänäköisiä " tätejä" olette :)
MrsCruiser
Tultiin just anoppilasta,lähes koko päivä siellä hurahti,kun isäntä ja pappa teki remppaa autoon..mutta nyt ollaan kivasti kotona,ja kun sais vielä tuon kuopuksen nukkumaan..
Mulle voi laittaa kuvia Tampereen tapaamisesta,osoite: essiini (at) hotmail.com
tintti ja Johanna
Tänne voi pistää tapaamiskuvia kans: Leena1984@luukku.com.
Tänään neiti kitis pitkin päivää, vaikka oltiin mummolassa käymässä ja tädit ja eno oli hauskuuttamassa tyttöö. No, tiirattiin sit suuhun, niin viikko sitten puhjennut hammas näyttäs saavan kaverin, vieressä oli nimittäin jo jälki, ja hammas saattaa olla läpi jo huomenna. Yöksi laitoin supon helpottamaan yöunille menoa ja tietysti helpottamaan tytön oloa. Suppoon en kyllä haluaisi turvautua, mutta ajattelin nyt laittaa, kun kitinän syy selvia ja puhkeava hammas niin kovasti tyttöä vaivaa.
Muutapa ei tuu mieleen. Hauskaa iltaa ja unirikasta yötä kaikille!
Osoite on tuossa pinon alkupäässä =)
tai no, laitanpa uudelleen m-m_pikkupoju (at) hotmail.com
Myöhemmin lisää..
-mm-
No niin, kuvat pitäisi olla s-postissa. Katriina04:n posti herjasi, onkohan liian täynnä?
Nyt nukkumaan, väsyttää aivan törkeästi ja huomenna on vielä VABBU!
Simaisia unia menen näkemään!
Kirsikka ja nukkuva pieni mies
kiitos kirtsukka kuvista :)
tosi kiva nähdä että joulukuisia vaaveja ja äitejä että minkänäköistä porukkaa täällä kirjottelee :) mulla ei ole tällä hetkellä yhteiskuvaa minusta ja lennistä mutta lupaan ottaa tässä joku päivä ja laittaa muillekin että minäkin , Miilukka, saan kasvot :D van eipä taija hirveesti olla näkemistä... tai no,en tiiä ku yleensä kaikki on ainavähä kummastunut ja eivät usko että mulla mukamas neljä lasta.en tiiä mistä se johtuu????onko se sit ulkonäkö,ikä tai joku :( mulla on tatskattu lasten nimet lapaluuhun niin jengi aina kyselee ett ketäs nää on??heh.
kiva olisi itsekin päästä tapaamiseen jahka seuraavaa ruvetaan suunnittelemaan jonnekkin mutta on vähän vaikeeta välillä irtautuu täältä kotopuolesta kun oli noita mukeloita enemmänkin,tytöt 2/99 ja 8/00 sekä pojat 1/05 sekä nyt lenni 1/07 . tietty ku ottas koko companyn mukaan mut ois kyl aika show ett ette taija kestää ;D kun itsekään ei välttis kestäis. ;D
meillä tolla 2veellä oli viime viikolla kurkunpääntulehdus ja viime yönä tuli sit lennille. näytti että pikku mies ei saa henkee ku itki ja siitä meni itsekin enemmän vaan paniikkiin.kuumettakin oli 39... piti käyttää kahden jälkeen yöllä sairaalalla hengittämässä sitä spiraa niin olo onneksi helpottui ja nyt on näköjään jo sitten parempi yö kun ei rohise tuolla sängyssä edes niin paljoa. toi on paha tauti ku se alkaa aina vähän niinkuin yllättäen ja yöllä. meillä ollu kaikilla penskoilla sitä pienenä joten tuttu tauti. jos olisi ollut ensimmäistä kertaa niin saattaisin olla kyl hädässä että mitä tapahtuu ja mitä pitää tehdä MUTTA onneksi nyt tietää.
luin vielä jostakin että toi on yleisempää pojilla ku tytöillä mut meillä ollu kyl tytöillä ja pojilla....
no mut hyvät vaput vaan kaikille ja sit sitä simaa kohtuudella!!!!
--Miilukka &company--
joo,tais olla NEFILI joka mulle noita kuvia laittoi sit eteenpäin eli kiitos sinulle NEFILI. laitoin sinulle siihen viestiin vastausta takaisin päin mutta oli näköjään laatikkosi herjannut sen minulle bumerangina takaisin :(
mutta kiitos kiitos :)
--miila ja edelleen company--
isäntä menikin vaunujen luokse...
Meidän neiti nukahti eilen klo. 21.30 ja heräsi syömään 6.30!
Jipii! Meillä alkaa siis tuolloin jo aamu. Yleensä meillä syödään 2krt/yö.
Katju ja Salla edelleen