Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkäksi ajaksi teillä riittää 400 gr margariinipakkaus?

Vierailija
04.06.2023 |

Saattaa olla hassu kysymys, mutta kysyn siksi, koska itse en käytä levitteitä leivän päällä ja leivontaan käytän aina rypsi-tai oliiviöljyä. Luonani kävi taannoin vieras, joka kolmessa vuorokaudessa käytti 400 gr margariinia (ja sen lisäksi runsaasti juustoa) pelkästään leivän päälliseksi. Minusta tuo vaikutti todella isolta määrältä noin lyhyelle ajalle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riittää yksinasujana 400gr pakkaus noin kahdeksi viikoksi.

Kyllä, aika iso määrä rasvaa muutamalle päivälle...jo tuo minunkin annos saati sitten jos sen söisi muutamassa päivässä.

Vierailija
2/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja lapsella kestää pari kuukautta. Laitetaan todella vähän leivän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kahdelle pariks-kolmeksi viikoksi.

Vierailija
4/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ihmisen talous ja suunnilleen parin-kolmen kuukauden välein ostetaan 400 gramman paketti.

Tän perusteella meillä vissiin kuluu aika vähän margariinia.

Vierailija
5/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ajatellut. Kyllähän tuo viikkoja kestää kun en juuri leipääkään syö. Tällä viikolla olen tainnut syödä kaksi leipää. Ruuanlaittoon käytön öljyä ja liepomiseen voita. En kyllä leivo kovin usein.

Vierailija
6/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä määrä muutamassa vuorokaudessa!

Vierailija
7/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä margariinia vaan Oivariinia, 550 g rasia kestää parisen viikkoa (2 aikuista).

Vierailija
8/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvälaatuinen rasvahappokoostumus, voi noin 30-40 grammaa/vrk syödä.

Vierailija
9/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kolmen hengen perhe ja jos ei leivota tai esim paisteta lettuja tuona aikana niin reilun viiko kestäisi. Ostan yleensä 600g paketin ja sillä menee noin kaksi viikkoa, toki sitten vaikka pullan leipominen vaikuttaa tuohon. Käytän kaikkeen sinistä Keijua enkä enää jaksa erotella leivontapaketteja muista.

Vierailija
10/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä ylempään että meistä kaikki syövät töissä/koulussa/päivähoidossa arkisin, jos olisimme lomalla tms niin menekki olisi tietysti moninkertainen. Aloin ihan laskeskella asiaa ja tulin siihen tulokseen että loma-aikana loppuisi kyllä alle viikossa.

Vierailija
11/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvälaatuinen rasvahappokoostumus, voi noin 30-40 grammaa/vrk syödä.

Margariinissahan näin ei ole.

Vierailija
12/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingmariini 500g kesti n. 6 viikkoa, tarkistin kuitista milloin olen ostanut viimeksi. Olen vähentänyt selvästi levitteiden ja leivänpäällisten käyttöä hintojen nousutua

Vierailija
13/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kestää 600g levitepurkki viikon verran, joskus kauemminkin. Ja meitä on viisi-kuusi henkeä syömässä (yksi lapsista asuu omillaan, mutta käy kotona silloin tällöin, ja syökin täällä silloin).

Että minun mielestäni 400g leviterasiallinen pitäisi riittää yhdelle hengelle vähintään kaksi viikkoa, ellei kauemminkin. Tuollaiselle vieraalle tekisin voileivät valmiiksi, laittaisin päälle maksimissaan kaksi viipaletta juustoa ja sitten salaatinlehden, tomaattiviipaleita ja kurkkua viipaloituna. Ihan piruuttani.

Vierailija
14/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariini riittää moneksi vuodeksi koska meillä ei kissanrasvoja syödä. Leivonnaiset eivät ole hyviä jos ne johonkin öljyyn tehdään.

Vierailija
15/15 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkinen perhe ja 2-6 viikkoa riittää. Emme syö leipää kuin ehkä viikonloppuisin joten margariinilevitettä ei kulu päivittäin eikä aina edes viikottain. Puoliso laittaa joskus nokareen aamupuuroonsa ja minä saatan toisinaan käyttää sitä myös ruuan laitossa, jos leivontamargariini tai rypsiöljy on loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi