Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäämässä kesällä työttömäksi, enkä jaksa enää ottaa työtä vakavastu

Vierailija
11.01.2026 |

Täytän kaiken tyhjän tilan monologeillani, kokoukset ovat nykyään minun showni. Lisäksi olen nk. italialaisessa lakossa ja nautin siitä, kun mikään ei nyt enää sen ansiosta toimikaan ja ihmiset ihmettelevät.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla vastaavaa tilannetta?

Vierailija
2/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kyse pelkästään siitä, ettet ota työtä vakavasti, vaan siitä, että sabotoit myös muiden työntekoa. 

4/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään ehkä kohta työttömäksi, mutta en ala riehumaan 🤠 

Vierailija
5/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oli aiheellunen irtisanominen.

Ns. painava syy.

Ei mulla muuta.

Vierailija
6/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä joutuu maksamaan työnantajalle vahingonkorvausta, kun hän tahallisella tai huolimattomalla toiminnallaan aiheuttaa työnantajalle vahinkoa.

Sinä ilmeisesti kuvittelet, että ainoa seuraamus tuollaisesta voi olla irtisanominen?

Vierailija
7/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla varmaan työtehtävät vähenevät kevään myötä. 

Aina kun turhauttaa, niin suunnittele vaikka mitä kivaa teet sitten kun pääset pois. Pidä exceliä säästötavoitteista ja -toteutumista. Haluatko lähteä lomalle? Selvittele etukäteen kohteita ja tutustu niihin netissä. Kirjoita pakkauslista lomalle. Olet todella sen loman ansainnut. 

Kirjoita myös hiljalleen valmiiksi kirje, jonka voit viimeisenä päivänä lähettää jäähyväisviestiksi työkavereille sähköpostiin. Muistele siinä kaikkia teidän parhaita hetkiä, kohokohtia, jotka jäävät tätä työpaikasta sinulle mieleen loppuelämäksi. Yritä myös olla kaikille kiva, jos vain jaksat, koska eihän tämä tilanne kuitenkaan sinun työkavereiden vika ole. 

Vierailija
8/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas loppuu määräaikainen työsuhde keväällä. En todellakaan ala lapsellisesti osoittaa mieltä ja sabotoida muiden töitä. Tulen paikalle, teen työni ja siinä se. Mitään ylimääräistä multa on turha odottaa, en veny, jousta enkä tuo esiin kehitysideoita kuten tähän asti. Ilmeisesti jopa ihan hyviä kun olen saanut niistä pieniä palkkioita. 

Semmonen se on työelämä nykyään. Ei merkitystä miten hyvin työnsä tekee ja tuleeko juttuun työkavereitten kanssa, sopparit on määräaikaisia. Varsinkin kun ikää alkaa jo olla, tuntuu ettei kukaan halua sitoutua. Ihme että sain edes tämän paikan. Seuraavaksi ansiosidonnaiselle ja siitä työmarkkinatulle kunnes eläkepäivät koittaa. Osaajista ja tekijöistä on kuulemma pulaa mutta se taitaa koskea vain tiettyyn ikähaarukkaan osuvia. 

Vierailija
9/9 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti oli aiheellunen irtisanominen.

Ns. painava syy.

Ei mulla muuta.

Ei ole mitään irtisanomista. Minun ja työparin ääräaikaisia työsopimuksia ei enää jatketa. Syy: toiminta ko. toimipisteessä loppuu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan