Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon verikokeet maksavat, jos terveyskeskuslääkäri ne määrää ja ne otetaan terveyskeskuksessa?

Vierailija
10.01.2026 |

Siinäpä kysymys. Tuleeko lasku kotiin? Kävin jo verikokeissa, eikä kukaan puhunut maksusta mitään. Helsinki.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa, ettei kuvantamisesta peritä mitään maksua. Joku magneettikuvaus on oikeasti tosi kallis.

Vierailija
22/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä terveyskeskuslääkärin käynnit ovat maksuttomia. Kaikkialla Suomessa julkisen terveydenhuollon verikokeet ovat maksuttomia.

No ei ihme, että siellä on ruuhkaa.

Onko päivystyskäynnit terveysasemalla ja sairaalassa ilmaisia myös?

Ainakin erikoissairaanhoidossa poliklinikkamaksu on tänä vuonna 71,30e. Viime vuonna päivystyskäynti HUSin sairaalassa oli 66,70e ja edellisenä vuonna 44e, joten hinta nousee koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, ettei kuvantamisesta peritä mitään maksua. Joku magneettikuvaus on oikeasti tosi kallis.

Mene Mehiläiseen, niin saat maksaa jokaisesta pikku toimenpiteestä itsesi kipeäksi.

Vierailija
24/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Helsingissä lääkärikäynti maksaa.

Ei maksa. Tuo edellinen sepustus oli väärä. Tässä suora lainaus Helsingin kaupungin sivuilta: Käyntisi lääkärin, hoitajan tai muun terveydenhuollon ammattilaisen vastaanotolla terveysasemalla on maksuton.

Vierailija
25/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan jotain vastinetta verorahoille

Vierailija
26/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule laskua kotiin. Joudut hakemaan sen Helsingin kaupungin kirjaamosta kirjattuna kirjeenä, muista ottaa passi henkkariksi mukaan!

Vierailija
27/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kolmannen kerran.

Vuonna 2026 Helsingin terveyskeskusmaksuissa tapahtuu muutoksia, kun lakisääteiset indeksitarkistukset nostavat maksujen enimmäismääriä: yleislääkärin vastaanottokäynti voi maksaa enintään 20,90 € (tarkempi summa voi vaihdella esim. kellonajan mukaan, <!!>yleislääkäri tai hoitaja arkisin 8-20: 28,20€) ja poliklinikkakäynti 41,80 €. Maksukatto on 815 € vuodessa, jonka jälkeen palvelut ovat pääosin maksuttomia. Helsingissä peritään myös korkeampi maksu perumattomista ajoista, 73,70 €. 

Edelleenkin Helsingissä terveyskeskuskäynnit ovat ilmaisia. Älä levitä väärää tietoa. 

Vierailija
28/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Mehiläiseen, niin saat maksaa jokaisesta pikku toimenpiteestä itsesi kipeäksi.

Minä käyn, eikä maksa mitään. Meidän työterveysvakuutus maksaa kaiken erikoislääkäreiden kuvantamiseen ja leikkauksiin. Mikset sinä käy töissä?

Vierailija
29/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan itseni kipeäksi jo julkisen poliklinikkamaksuilla. Alentaisin mieluummin niitä ja ottaisin pienen maksun kuvantamisesta.

Vierailija
30/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät veloita mitään, mutta jos tarvitaan lääkäriä tekemään kokeiden perusteella diagnoosi, niin esim. etälääkärin puh. soitto maksaa n. 42€. 

Vierailija
31/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn, eikä maksa mitään. Meidän työterveysvakuutus maksaa kaiken erikoislääkäreiden kuvantamiseen ja leikkauksiin. Mikset sinä käy töissä?

Miksi oletat että kaikki työnantajat kustantavat yksityisen terveydenhuollon?

-eri-

Vierailija
32/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät veloita mitään, mutta jos tarvitaan lääkäriä tekemään kokeiden perusteella diagnoosi, niin esim. etälääkärin puh. soitto maksaa n. 42€. 

Mulle on aika monta kertaa lääkäri soittanut eikä niistä mitään maksua ole tullut

Vierailija
33/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

e

Sen takia Suomessa maksetasn veroja. Toinen vaihtoehto olisi vakuutus. 

Suomessa terveydenhoito ei ole maksuton, niin kuin monessa Euroopan maassa, vaan myös terv.kesk.houdosta veloitetaan. Esim. muuttaman minuutin lääkärin etäpuhelu 42€ 

Vierailija
34/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun työterv.hoidon maksaa Kela työnantajalle osan  eli me muut veronmaksajat. 

Ja kaikilla ei ole laajaa työterv.hoitoa, koska se maksaa työnantajalle ja se on vapaaehtoinen. 

Lakisääteinen työterv.hoito kattaa vain työhöntulotarkastuksen, ei muuta. 

Eli sw työssäkäyminem ei vielä kerro mitään. 

Vierailija
35/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä terveyskeskuslääkärin käynnit ovat maksuttomia. Kaikkialla Suomessa julkisen terveydenhuollon verikokeet ovat maksuttomia.

Tämä se sitten korpeaa kun muualla kustannetaan hesalaisten ilmaiset lääkäröinnit. Oikein mukava oli kuunnella uutisista miten kaikkialla Suomessa nousee maksut paitsi hesassa säilyy ilmaisena.

Vierailija
36/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella ei verikokeet maksa asiakkaalle mitään

Täh?? Oliko mun käyntikin siis ilmainen?

ap

Lääkärin käynti maksaa

Vierailija
37/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa mitään.

Vierailija
38/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräämät labrakokeet ja kuvat sisältyvät käyntimaksuun.

Vierailija
39/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla Suomessa tk-lääkäri on maksuton. 

Vierailija
40/44 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se sitten korpeaa kun muualla kustannetaan hesalaisten ilmaiset lääkäröinnit. Oikein mukava oli kuunnella uutisista miten kaikkialla Suomessa nousee maksut paitsi hesassa säilyy ilmaisena.

Eiköhän ne kustanneta ihan helsinkiläisten verorahoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi