Mikä on/olisi nimityksesi isoäitinä ja miksi juuri se?
Mikä on isoäitinimityksesi tai minkä haluaisit, jos olisit isoäiti? Mummo, mummi, mummu, mamma, fammu vai joku muu? Millä perustein valitset? Onko teillä suvussa joku tapa tämän suhteen?
Kommentit (35)
Olisin mummi. Olen aina kokenut jotain hengenheimolaisuutta savolaiseen isomummiini eli äidinäidinäitiin. Hän kuoli, kun olin muistaakseni 12 mutta edelleen mietin häntä ja muistan hänen tuoksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti pappa. Kaikki sivuston käyttäjät eivät ole naisia.
Minkä nimityksen haluaisit, jos olisit isoäiti? Kyllähän miehetkin aivan hyvin voivat vastata tuohon kysymykseen :)No minä vastasin ja osaan ajatella hivenen laajemmin kuin pelkän tekstin perusteella.
Ehkä kysymys oli vain tarkoitettu naisille. Voithan sä aloittaa oman kyselyketjun vain miehille, mikään ei estä. 😄 Ei kaikkea tarvitse ottaa henkilökohtaisena loukkauksena tai hyökkäyksenä.
En ole ajatellut asiaa. Sain lapseni niin iäkkäänä, että toivottavasti eivät lisäänny omana elinaikanani.
Mummukka.
Tai vaan mummu.
Mummo kuulostaa mummomaiselta.
En ole enää miettinyt asiaa. Yhteen aikaan mietin ja odotin kovasti, että lapseni alkaisivat seurustella ja menisivät naimisiin mutta vuodet kuluvat, eikä mitään tapahdu. En siis enää mieti tuotakaan asiaa. Tulen vain surulliseksi :(
Hyvä ja hauska kysymys! Mulla ei ole ikinä ollut isoäitiä elossa, mutta isoisoäidin tapasin kerran, ja häntä tituleerattiin mulle pikkumummoksi. Mutta en tiedä oliko hän valinnut itse tuon nimen. Muutenkin tuntuu että ainakin äitini suusta kuului eniten tuota mummo-versiota, kun hän puhui vaikkapa muiden mummoista. Mutta koen kuitenkin olevani aika vapaa sukutraditioista tässä kohtaa, juurikin omien mummojen puuttumisen takia. Mummu on noista lempein ja ihanin niin sen valitsisin. Toki jos toinen isoäiti olisikin saanut valita ensin ja olisi päätynyt tuohon mummuun, niin hmmm oiskohan se mummi tai mumma sitten toiseksi paras. Lapsuuspaikkakunnalla esiintyi myös tummua ja olikohan jonkun isoäiti myös mamma, mutta noita en halua.
ps. mulla ei ole lapsiakaan ainakaan vielä, mutta olen kyllästynyt sitku-ajatteluun, että sitten vasta saa ajatella tällaisia kun se on realistista
Transumummo. Muuten en mummoutuisi.
Ihan mummo vaan. Sillä nimellä kutsuin omia mummoja ja sillä lapseni kutsuu äitiäni.
Onko jollakin outo nimi vaikka pompom?
Ihan vain oma etunimeni. Samoin on nimitelty suvussa ihmiset aiemminkin.
Olen eepeeltä, joten mumma. Jotenkin mummot ja mummit on sellaisia pikkuisia nutturapäisiä, joten ei sovi minuun mitenkään. Oma äitinikin on mumma, samoin oli omat isoäitini.