Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilevyn pullistuman kipu on aivan sietämätön, lääke ei auta!

Vierailija
10.01.2026 |

Olen varma että minulla on välilevyn pullistuma, minulla on ollut se aiemminkin ja oireet ovat täsmälleen samat kuin nytkin. Ensimmäisen kerran kun kävin tästä nyt lääkärissä niin määrättiin Voltarenia, ei mitään apua, päänsärkyä kyllä toi. Nyt viimekerralla sitten Vimovoa, ei mitään apua. Lääkäri ei tutkinut selkääni mitenkään, sanoi että vain että joo on varmaan lihaksessa se kipu, en kyllä tiedä millä perusteella kun kaikki oireet viittaa hermoperäiseen, ja nimenomaan välilevyn pullistumaan. Kipu on h*lvetillistä ja opiskelu ei suju tällä hetkellä kivun takia. Yksityiselle ei ole rahaa mennä. Mitä ihmettä teen, menenkö vielä kolmannen kerran valittamaan selästä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke voi auttaa enintään oireisiin, mutta ei syyhyn. Etsi selkäongelmiin erikoistunut hyvä fysioterapeutti. Hän voi auttaa diagnosoimaan oikean kivun lähteen, ja kertoo mikä siihen auttaa. Se voi olla oikea venyttely, liike, lepo, jne, mutta mikä on oikea, riippuu syystä joka pitää selvittää ensin. Se mikä auttaa yhteen vaivaan voi pahentaa toista. Lääke ei korjaa syytä! 

Kroniseen välilevyn pullistumaan auttaa leikkaus. Ei kukaan voi jatkuvasti levätä. Samaa mieltä siinä, ettei lääkkeet ole pysyvä ratkaisu. Itselläni eräs tietty lääke vie kivun pois kokonaanjos en saa nukutuksi selkäkivun takia, mutten koe, että siitä olisi pitkäaikaista apua. Kovat lääkkeet kuormittavat maksaa ja munuaisia.

En sanonut mitään "jatkuvasti lepäämisestä", älä viitsi panna sanoja suuhuni. Aplla ei ole  myöskään diagnoosia kroonisesta pullistumasta, vain hänen oma epäilynsä. 

Tutkimusten mukaan leikkaus harvoin auttaa selkäongelmiin, siksi on edesvastuutonta kannustaa ketään siihen suuntaan, etenkin ilman varmaa diagnoosia. Leikkaus on lähinnä sellainen "mikään ei auttanut joten potilaan hiljentämiseksi leikellään vähän jostakin" viimeinen keino johon päädytään äärimmäisenä "sormet ristiin" vaihtoehtona. 

En ymmärrä miksi ainoaan järkevään, oikeaan neuvoon (selvitä oikea syy) pitää tulla olkiukkoilemaan ja pätemään vaarallisillakin neuvoilla. Vi###n ärsyttävää. 

Vierailija
42/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämän lisäksi vielä nivelreuma. Minulla on pian aika reumalääkärille, kuuntelisiko hän selkäkipua paremmin kuin terveyskeskuslääkäri jos kerron?

Ap

Kaikki myötätuntoni sinulle lähetän, tiedän nuo helv. kivut paremmin kuin hyvin. Jos vain mahdollista sinulle on , hakeudu yksityislääkäriin ortopedille. Itselläni aikoinaan selkä kiireellä leikattu ja silloin oli kauan hyvä. Nyt taas monta vuotta samat oireet . Terveyskeskukseen en suostu vaikka maksettaisiin. Joudun vielä odottelemaan että on varaa mennä yksityilääkärille. Melko tehokkaat kipulääkkeet olen saanut, mutta nyt on siinä pisteessä että haittaa todella pahoin liikuntakykyäni. Sinä tarvitset kiireesti erikoislääkärin apua. Elän täysin mukanasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasperäiseen auttaa kun makaa selällään lattialla kipukohta tennispallon päällä.

Vierailija
44/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonistuneeseen selkäkipuun ei auta seuraavat: venyttely, liike, lepo. Minusta on ihan sopivaa olettaa tällaisen aiheen tiimoilta, että kivusta mahdollisesti vuosia kärsinyt henkilö on jo kokeillut seuraavat avut: venyttely, liike, lepo. Mukavaa, että lääkärikin päätti osallistua keskusteluun, vaikka ainoa ehdotuksensa oli: venyttely, liike, lepo.

Vierailija
45/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla eroon iskiaskivuista.

Vierailija
46/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla eroon iskiaskivuista.

Tuo on hyvä ohje, jos kyse on väliaikaisesta vaivasta. Ap kirjoittaa välilevyn pullistumasta, jonka oireita voi kyllä ihan normaaliälyinen maalikkokin tunnistaa. Usein selkäkipuiset sinnittelevät selkänsä kanssa vuosikausia, koska terveydenhuollossa asiaa vähätellään. Selkäkipu kun ei näy päälle. Lääkäreiltä, etenkin nuorilta, unohtuu se, että potilas on yleensä se oman kehonsa paras asiantuntija.

Vierailija
47/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko venytettyä tätä välilevyä että hermo vapautuu jos puristuksessa?

Vierailija
48/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskus on viimeinen paikka kaikissa tule vaivoissa.

Yksityinen. 

Terveyskeskuksesta pitää vaatimalla vaatia tekoon omaa fyssari aikaa.

Voin sanoa, et yksi kerta fyssaria. Auttoi heti. Sain oikeat täsmäjumppaohjeet.

Yksityinenkään lääkäri ei paljoa auta. Jollei ole kyse vakavammasta.

Särkylääkkeet olen itse heittänyt roskiin monta vuotta sitten. Jos alkaa vaivaamaan ja tarvitsen saikkua. Käyn lääkärillä. Mutta muussa tapauksessa tiedän. Et ennemmin yksi kerta fysioterapiaa auttaa.

Veikkaan,, että jos terveyskeskuslääkärit suosittelisivat kaikille edes sitä yhtä kertaa fyssaria.

Selkävaivojen sairaslomat tipahtaisivat 20 prosenttia. Alle 3 vuoden.

Ei ne särkylääkkeet auta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän