Välilevyn pullistuman kipu on aivan sietämätön, lääke ei auta!
Olen varma että minulla on välilevyn pullistuma, minulla on ollut se aiemminkin ja oireet ovat täsmälleen samat kuin nytkin. Ensimmäisen kerran kun kävin tästä nyt lääkärissä niin määrättiin Voltarenia, ei mitään apua, päänsärkyä kyllä toi. Nyt viimekerralla sitten Vimovoa, ei mitään apua. Lääkäri ei tutkinut selkääni mitenkään, sanoi että vain että joo on varmaan lihaksessa se kipu, en kyllä tiedä millä perusteella kun kaikki oireet viittaa hermoperäiseen, ja nimenomaan välilevyn pullistumaan. Kipu on h*lvetillistä ja opiskelu ei suju tällä hetkellä kivun takia. Yksityiselle ei ole rahaa mennä. Mitä ihmettä teen, menenkö vielä kolmannen kerran valittamaan selästä?
Kommentit (48)
Liike on lääke, samoin terveellinen ravinto.
Yksityinen erikoislääkäri? Vai päivystys? Terveysasema ei ehkä ole pätevä. Ellei lähete paikkaan jossa apu ja lääke. Burana 600 ja kodeiini lienee se, mitä joku saa leikkauksen jälkeen sairaalasta.
Vierailija kirjoitti:
Jostakin syystä terveyskeskuksissa ei oteta selkäkipuja vakavasti ennen kuin lasket allesi.
Mulle sanottiin, että pissaaminen alle ei riitä. Sitten kun paskon alleni, niin voin tulla...
Mulla auttoi kun pyysin kirjoittamaan 6kk saikkua / siihen saakka että saadaan magneettikuvat otettua, no ei kirjoittanut vaan passitti kiireellisenä kuvaukseen, jonka jälkeen meni vain 2vkoa niin pullistuma oli leikattu.
Voit vähän liioitella oireita ja sanoa että sulla on tunnottomuutta vasemman puolen varpaissa ja pohkeessa = halvausriski, jolloin pääset äkisti tutkimuksiin. Mulla oli tuota oikeasti ja lekuri (se joka tutki magneettikuvat) sanoi että seuraavaksi menee pidätyskyky ja tulee kakki housuun.
Ei minun selkäkivut ikinä ole noilla lääkkeillä lievittyneet, vain burana auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Liike ei auta siihen, jos kaksi nikamaa painavat hermoa niin, ettei pääse sängystä ylös tai pysty seisomaan. Terveellinen ravintokaan ei auta. Liikunta ei paranna myöskään syntyjään käyrää selkärankaa.
Itsellä tehosi Gabrion todella hyvin. Tehoaine siis gabapentiini.
Saat magneettikuvan vasta noin 6 kuukauden päästä. niillä on sellaiset ohjeet . muut keinot pitää ensin kokeilla. jos sulla on varaa niin mene yksityiselle sinne ei tarvi lähetettä. ota vaikka laina jos sulla on luottotiedot kunnossa. Sinänsä pullistuma kutistuu itsestään kuukausien kuluttua ja kipu vähenee sillä lailla.
Ei se yksityinen lääkäri voi sen enempää tehdä. Tulehduskipulääkettä ja tarvittaessa panacodia tai tramalia (kolmiolääkkeitä). Kevyttä liikettä varovaisesti sen minkä pystyy. Kyllä se ennen pitkää helpottaa.
Voi olla muutakin kuten painumat ja lihas revähtämämiset kuin peräsuoli sairaus ja verisuoni. Kuin nikama siirtymä se vasta kipeä onkin. Kun selässä on jotain se on vakavaa koska selkärangan sisällä menee hermoja ja selkäydin nestettä mikä voi aiheuttaa myös halvaantumisen jos se ei toimi. Päävammat ei ole ainoa halvaantumisen syy. Tulehdukset myös. Tarvit kipupistoksen ja kuvantamisen.
Tens-laite saattaa auttaa myös joitakin.
Minulla on tämän lisäksi vielä nivelreuma. Minulla on pian aika reumalääkärille, kuuntelisiko hän selkäkipua paremmin kuin terveyskeskuslääkäri jos kerron?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike ei auta siihen, jos kaksi nikamaa painavat hermoa niin, ettei pääse sängystä ylös tai pysty seisomaan. Terveellinen ravintokaan ei auta. Liikunta ei paranna myöskään syntyjään käyrää selkärankaa.
Laihuta.
Missä se kipu tuntuu? Mun selkä ei ollut yhtään kipeä, kun multa repesi välilevy, jalka vaan oli osittain tunnoton ja varpaissa tuntui aivan järkyttävä hermokipu.
Jos kipu on selässä niin se on todennäköisemmin lihasten suojajännitystä eikä varsinaisesti johdu välilevystä. Jumppaa, kävele ja liiku mahdollisimman pikaisesti, älä jäå sänkyyn makaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun selkäkivut ikinä ole noilla lääkkeillä lievittyneet, vain burana auttaa.
Burana ja panadol oli kokeiltu moneen otteeseen jo ennen lääkäriin menoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi kun pyysin kirjoittamaan 6kk saikkua / siihen saakka että saadaan magneettikuvat otettua, no ei kirjoittanut vaan passitti kiireellisenä kuvaukseen, jonka jälkeen meni vain 2vkoa niin pullistuma oli leikattu.
Voit vähän liioitella oireita ja sanoa että sulla on tunnottomuutta vasemman puolen varpaissa ja pohkeessa = halvausriski, jolloin pääset äkisti tutkimuksiin. Mulla oli tuota oikeasti ja lekuri (se joka tutki magneettikuvat) sanoi että seuraavaksi menee pidätyskyky ja tulee kakki housuun.
Millon tämä on tapahtunut? Nykyään pullistumia lähdetään leikkaamaan äärimmäisen harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢
Sinä olet sitten näköjään aina terve. Hyvä sinulle.
Kyllä tk:ssa saa hoitoa selkäkipuun. Sain Buranaa, Voltarenia ja sh kävi tuikkaamassa piikin kannikkaan kun oli niin kivulloinen se selkä. Voi miten hyvin nukuin seuraavan yön, kivun takia valvoin useamman.
Jostakin syystä terveyskeskuksissa ei oteta selkäkipuja vakavasti ennen kuin lasket allesi.