Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla avioehto?

Vierailija
10.01.2026 |

Jos olet avioliitossa onko sinulla avioehto?

Onko sinulla avioehto?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on juridisesti taloudellinen sopimus, ja avioehto on normaali osa sitä. 

Normaali? Minulle normaali on, että ei ole avioehtoa. Kaikki on yhteistä. Ymmärrän toki, että perinnöt suojataan ja jos kyse on ihan jostain miljoonaperijästä, jolla on valtava omaisuus. Mutta miehet lähtökohtaisesti tienaavat paremmin ja naiset ovat pidempään hoitovapaalla ja poissa työelämästä.

Vierailija
22/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotirouva ja ihan hyvä turvahan se on, ettei ole avioehtoa, vaikken olekaan eroamassa enkä tuota ajatellut naimisiin mennessäni. Tuolloin minulla oli ehkä enemmän omaisuutta kuin miehelläni.

Puolisosi menee ja ottaa miljoonan velkaa ennen eroa. Siinä sulle turvaa kerrakseen, kun eron tullen vastaat puolesta miljoonasta. 

Ei pidä paikkaansa. Kumpikin puoliso vastaa omista veloistaan. Avioeron sattuessa velka voi kyllä pienentää toiselle puolisolle maksettavaa tasinkoa, mutta velkaa ei jaeta erossa puoliksi. Osituksessa ylivelkaisen (velkaa enemmän kuin omaisuutta) puolison omaisuudeksi lasketaan 0, ei jotain negatiivista arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, se olisi minulle ihan katastrofi eron sattuessa. Olin pitkään kotona lasten kanssa ja mies tienaa neljä kertaa sen mitä minä. Onneksi eroa ei ole näköpiirissä, mutta se ei todellakaan useimmiten ole naisen etu! Nainen voi jäädä puille paljaille, kun mies vaihtaakin nuorempaan. 

"Kun mies vaihtaakin nuorempaan" ;-) 

Vierailija
24/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö avioehto ole vähän kuin esi-ero, mennään jalka takaoven ja takaoven karmien välissä yhteen osittain sitoutumatta, huultapurren,  kyräillen ja menneitä salaillen?

Kummallinen käsitys. Sehän just takaa että yhteen mennään oikeista syistä, ei toisen omaisuutta kytäten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi