Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla avioehto?

Vierailija
10.01.2026 |

Jos olet avioliitossa onko sinulla avioehto?

Onko sinulla avioehto?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tehtiin se ja testamentti pari viikkoa ennen häitä vuonna 1989.

Vierailija
4/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
5/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. 

Vierailija
6/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva ja ihan hyvä turvahan se on, ettei ole avioehtoa, vaikken olekaan eroamassa enkä tuota ajatellut naimisiin mennessäni. Tuolloin minulla oli ehkä enemmän omaisuutta kuin miehelläni.

Vierailija
7/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mä en ole meistä se varakkaampi. Mieheni ei ole halunnut avioehtoa. 

Vierailija
8/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole avioehtoa, mutta molemmilla on omat pankkitilit. Laskut maksaa se kuka ehtii ensiksi. Noin 50/50 on suoraveloituksessa.

Vierailija
9/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole avioehtoa, mutta molemmilla on omat pankkitilit. Laskut maksaa se kuka ehtii ensiksi. Noin 50/50 on suoraveloituksessa.

Avioehtohan tulee voimaan avioliiton päättyessä, ei sen aikana. 

Vierailija
10/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä olisi kun en ole naimisissakaan?

Vierailija
11/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli avioehto, mutta ei täysin poissulkeva. Vain yksi kiinteistö oli rajattu avioehdon ulkopuolelle.

Vierailija
12/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, se olisi minulle ihan katastrofi eron sattuessa. Olin pitkään kotona lasten kanssa ja mies tienaa neljä kertaa sen mitä minä. Onneksi eroa ei ole näköpiirissä, mutta se ei todellakaan useimmiten ole naisen etu! Nainen voi jäädä puille paljaille, kun mies vaihtaakin nuorempaan. 

Vierailija
13/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Puoliso jossain vaiheessa perii kiinteää omaisuutta ja se on testamentilla rajattu avio-oikeuden ulkopuolelle. Muuten kaikki on tarkoituksella yhteistä.

Vierailija
14/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avioehto ole vähän kuin esi-ero, mennään jalka takaoven ja takaoven karmien välissä yhteen osittain sitoutumatta, huultapurren,  kyräillen ja menneitä salaillen?

Vierailija
15/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Jos mies tuosta häipyy, eipähän saa taloani eikä rahojani. Olen tehnyt kovasti töitä omaisuuteni eteen. Ja tiedän miten yleensä käy, kun nainen alkaa näyttää rupsahtaneelta. 

Vierailija
16/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö avioehto ole vähän kuin esi-ero, mennään jalka takaoven ja takaoven karmien välissä yhteen osittain sitoutumatta, huultapurren,  kyräillen ja menneitä salaillen?

En halunut sekaantua  miehen kesämökkiin eikä mies minun. Luojan kiitos oli avioehto.

Nyt meidän mökkimme on kunnossa, mutta heidän asiansa ikuisesti vaiheessa. 

Mies lähti lokkeilevan "ystävän" kyytiin, joka toi koko perheensä heidän huvilalleen. Varmasti olisi yrittänyt hyötyä jotenkin minunkin sukuni omaisuudesta. 

Muutenkin sekaantui eroomme ja varasti minkä irti sai. 

Mies oli välillä sen verran henkisesti heikossa hapessa, että nopea ero ilman osituksia oli helpotus varmasti molemmille meille.

Vierailija
17/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on juridisesti taloudellinen sopimus, ja avioehto on normaali osa sitä. 

Vierailija
18/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotirouva ja ihan hyvä turvahan se on, ettei ole avioehtoa, vaikken olekaan eroamassa enkä tuota ajatellut naimisiin mennessäni. Tuolloin minulla oli ehkä enemmän omaisuutta kuin miehelläni.

Puolisosi menee ja ottaa miljoonan velkaa ennen eroa. Siinä sulle turvaa kerrakseen, kun eron tullen vastaat puolesta miljoonasta. 

Vierailija
19/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olimme molemmat tyhjätaskuja, kun alettiin seurustelemaan. Kaikki mitä on, on yhdessä hankittua.

Vierailija
20/24 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kummallakaan ei ollut omaisuutta naimisiin mennessä ja yhdessä kerätty omaisuus on tarkoituksella yhteistä. 

Jos nyt vanhemmalla iällä eroaisin tai jäisin leskeksi ja avioituisin uudelleen, olis avioehto ehdoton. 

N50, naimisissa 26v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi