Vanhassa vara parempi
Jokainen voi antaa lapselleen nimen jonka haluaa poislukien kielletyt nimet. Mutta on tyhmää antaa lapselle ulkomainen nimi jos sukunimi on suomalainen. Esimerkiksi Prince Jokinen. Kuulostaakin tyhmältä, toki makuasia. Nimiä napataan julkkiksista, laulajista ja TV ohjelmista. Itse kannatan suomalaisia vanhoja nimiä kuten esim. Seppo, Hilma ja Janne. Sopii suomalaisen sukunimen kanssa. Myös Mauno nimi tullut takaisin ja sitä alettu kastamaan.
Kommentit (70)
Vaimo ei suostunut tytön nimeen Emmanuel vaikka rakastan niitä leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulossa poika ja nimeksi tulee ihana Jussi.
Ihana nimi. Meillä ensi viikolla ristiäiset ja nimeksi tulee Juhani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä löytyi nimet lapsille eräästä kirjasta. Mikael, Gabriel, Rafael ja Maria. Varmaan arvaatte mikä kirja?
Mikael gabrielilt tullu elämänkerta ?
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei suostunut tytön nimeen Emmanuel vaikka rakastan niitä leffoja.
Sain tahtoni kuitenkin osittain läpi sillä lyhensimme sen, Emma.
Marika tarkoittaa espanjaksi h#oraa yms, en laittaisi tätä nimeä lapselleni. Melina nimi on lähes sama kuin Melena ja se tarkoittaa veri ripulia joten harkitsisin vakavasti antaisinko tämän nimen tyttärelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä löytyi nimet lapsille eräästä kirjasta. Mikael, Gabriel, Rafael ja Maria. Varmaan arvaatte mikä kirja?
Mikael on kaunein pojan nimi, mitä voi olla :)
Mikael nimi on pehmeä ja klassinen. Ihana.
Vierailija kirjoitti:
Marika tarkoittaa espanjaksi h#oraa yms, en laittaisi tätä nimeä lapselleni. Melina nimi on lähes sama kuin Melena ja se tarkoittaa veri ripulia joten harkitsisin vakavasti antaisinko tämän nimen tyttärelleni.
Sama tuli minullekin mieleen. En antaisi noita nimiä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha jaahas, sitä on sitten katkeruutta jotain Marika kohtaan. Selvästi. Tekikö Marika sinulle jotain vai olisitko kuitenkin itse sässinyt jutun? Jokatapauksessa käsittämätöntä sekoilua nimen kanssa sinulta. Et taida tietää, että Marika nimen merkitys on toivottu lapsi ja näkijätär. Lisäksi juontaa juurensa Pyhästä Maria nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onko sinulla asiaakin, ap?
Kuka kiukuttelee. Krapula? Oletko samaa kun Marika nimen mollaaja?
Vaimo valitsi lapsellemme nimen Marianne. Tulee hänen lempielokuvastaan järki ja tunteet.
Jos luoja suo, mun pojasta tulee Mauri, en ole moneen aikaan kuullut ko.nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos luoja suo, mun pojasta tulee Mauri, en ole moneen aikaan kuullut ko.nimeä.
Hauska ja kiva valinta.itse tunnen yhden nelikymppinen Maurin.
Mua harmittaa näin jälkikäteen etten antanut tyttärilleni kukkien nimiä...Ruusu, Kielo, Lilja ja mitä näitä nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa näin jälkikäteen etten antanut tyttärilleni kukkien nimiä...Ruusu, Kielo, Lilja ja mitä näitä nyt onkaan.
Nättejä. Kuten myös värit, Lila, Rosa, Sini jne.
Kannattaa kyllä miettiä lapsen nimeä, esim.koulussa kiusataan herkästi sen takia ja väännellään nimeä. Tytär ei aikanaan tykännyt ko.asian takia nimestään mutta nyt aikuisena siihen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kyllä miettiä lapsen nimeä, esim.koulussa kiusataan herkästi sen takia ja väännellään nimeä. Tytär ei aikanaan tykännyt ko.asian takia nimestään mutta nyt aikuisena siihen tyytyväinen.
Joo, luokallamme oli Anna. Vitosluokasta saakka luokan pojat aina vinkui sille Anna panna. Kutosluokalla se alkoi seurata luokan pojan kanssa ja antoi panna. Kaikki luokan pojat sai tietää siitä kun poikaystävä leuhki. Seiska luokalla Anna pani jo useiden poikien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, luokallamme oli Anna. Vitosluokasta saakka luokan pojat aina vinkui sille Anna panna. Kutosluokalla se alkoi seurata luokan pojan kanssa ja antoi panna. Kaikki luokan pojat sai tietää siitä kun poikaystävä leuhki. Seiska luokalla Anna pani jo useiden poikien kanssa.
Ei tainnut silti nimestä johtua? Aina on noita helppoja likkoja, joita saa painaa.
Mikael on kaunein pojan nimi, mitä voi olla :)