*¨*Tammitoivot VKO17 TO-SU*¨*
Koska toi viestipino oli taas jo 5 sivun mittainen (me ollaankin ahkeria kirjoittelijoita, hyvä!) niin ajattelin jotta aloitan loppuviikoksi oman pinon¿
Voi Nojanda, sun negatestausviesti meni todellakin ohi silmien, pahoittelut siitä¿ Mutta jos tätiä ei ole vielä näkynyt, niin toivoa on, pidän peukkuja! Bdbdb
Uusia oli jälleen tullut, tervetuloa kaikille kasvattamaan plussasaldoa tammikuuksi +++++++ =)
P02p06, joskus aiemmin kirjoitit että olit saanut haalean plussan, mutta vuoto oli sitten kuitenkin alkanut, siksi kyselin, josko sulla on ollut noita enemmältikin¿
Pikkupapullakin hienosti onnistunut painonpudotus!
-cecci- JEE, lisää näitä!! Peukkuja pidetään, että viivat ois huomenna jo vahvemmat bdbdbd
Taizka, olitpa kirjoittanut ihanasti että ¿pahoittelut täistä kaikille¿! =) Vitsit, sain ihanat naurut vaikka kyllä ymmärsin että kirotusvihre oli päässyt tapahtumaan ;)
Lissukas, sen verran kerron kokemuksia noista Teroista, että jos aloitat niiden syömisen ennen ovulaatiota niin voipi olla niin, että koko ovulaatio jättää tulematta! Lääkärit kun eivät korjaa aloituspäivää, jos on pitkä kierto vaan mätkäisevät kaikille aloitukseksi sen kp15 :/ Itse kun silloin aikoinaan niitä söin ja kierto oli normaalia 28pv pidempi (32-36) niin aloitin Terojen popsimisen vasta kp19-20. Ehkä tekisin sinuna samat, jos kerran tiedät että ovuloit vasta kp14 jälkeen¿
Hobbie, toivotaan että sun erikoiset menkat ois just sitä, että oma hormoonitoiminta on vihdoin käynnistynyt kunnolla ja sen takia täti piti suursiivouksen!
O.N, mies kotiutuu huomenna ja ajattelin kyllä kammeta isännän vaakamamboon, kunhan noi lapsoset on saatu untenmaille ;) Vuoto on tänään ollut oikeastaan tippa-silloin-toinen-tällöin eli suht nopsaan täti kävi vierailulla¿? Mutta en valita, en, on niitä viikonkin maratoneja ollut ja se ei ole yhtään hauskaa¿ Ovista odottelen tällekin kierrolle n.kp9-12 ja koska toiveissa ois tyttö (molemmilla 3 poikaa!) niin ois hyvä päästä pupuileen oikein urakalla viikonloppuna että saatais simot sinne nurkille väijymään ovista varten valmiiksi! Tietenkin poikavauvakin on enemmän kuin tervetullut, mutta yrittänyttä ei laiteta ;)
-Allu kp4, yk8
Kommentit (55)
Ja hirmuisesti onnea plussneille!! Mahtavia uutisia!
Omat kuulumiset vähän huonompia; tiputtelu alkoi taas (nyt kp18), joten ei ole vauvaa meille tulossa tästä kierrosta :(. No taidanpa varata ajan gynelle, jos vaikka tuolle tiputtelulle olisi syytä jotain tehdä. Saattaa olla, että pysyn vielä täällä tammikuisissa, riippuu koska täti kunnolla kurvaa paikalle.
Vähän apea mieli, mutta eiköhän tämä tästä, meillähän yritys on vasta ihan alussa.
Oikein paljon plussaonnea kaikille!
Liisuliini
Liisuliini: Voi ei, yritä jaksaa. Ensi kierrolla paremmalla tuurilla. Eikös se niin mene, että harjoitus tekee mestarin. Toivottavasti gyne osaa auttaa.
Possumunkki: On varmaan ollut mahtava nähdä pojan kehitys. Olisi varmaan itselläkin tullut tippa silmään näkyä katsellessa. Sun on nyt sitten lähdettävä pyörälenkeille! Huomasin itsekin, että eilisaamusta tähän aamuun on luonto muuttunut paljon kauniimmaksi ja puihin on todellakin tullut lehtiä. Miellä alkaa mihassa ekat kukat jo kukkia.
ON: Voisiko tämä olla sitä kiinnityskipua. Mulla on selkä ihan h...in kipeä! Alavatsaa nipisteli eilen melko usein ja mua palelee. Kylmiäväreitä menee aina välillä. Mulla on lämpökin vähän kohollaan. Mä niin toivoisin, että nää olis hyviä merkkejä. Vai voiko niitä merkkejä jo olla, mulla oli ovis viikonlopun aikaan?
huhtityttö kp 21/noin 28
Aivan ihanan aurinkoinen ja lämmin ilma tuolla ulkona! Ulkoiltiin tytön kanssa reilusti, ihailtiin kukkia jne...On tämä kevät todella ihanaa! Ja nyt sisällä tyttö haki kaapista sandaalit ja halus ne laittaa jalkaan :) Taitaa odotella pikkuinen kesää =)
Monella onkin jo lupaavan kuuloisia oireita, ei mulla vaan :( En kyl muista esikoisestakaan, että olisi ollut kun vasta joskus kp 24 alkoi mahan nippailut ja kp 27 tein plussan :) Mietinkin eilen, että olisi ihanaa laittaa äidille äitienpäiväkorttiin esikoisen nimen jälkeen jotain, josta tajuais, että vauva olisi tulossa. Oih, kunpa toiveeni toteutuisi!
Jollain alkoi tuhruttelu :( Pahoittelut! Onko aina alkanut noin aikasessa vaiheessa, kp 18?
Nyt on vietävä tyttö nukkumaan. Mukavaa perjantain jatkoja kaikille ja plussia plussia vaan!
Nelliina kp 20/24-27 (noin) (ja 5 päivää oviksesta)
KaheLiKa: Voi kuinka lupaavilta sun oireet kuulostaa ;) Pidetään peukkuja!
Liisuliini: Pahoittelut sinulle tuhruista. Tiedän kokemuksesta, että ne ovat kyllä todella rasittavia...kun noin aikaisin jo alkaa, niin kannattaa kyllä siellä gynellä käväistä.
Possumunkki: Mulla tuli ihan itku, kun luin miten teidän poika on oppinut ajamaan pyörällä :`) Ihanaa!
(.): Tissit ei arista...kasvaneet kyllä ovat, niinkuin yleensäkin tässä kierron vaiheessa. Ihan palleroiset siis ovat, mutta kipeät eivät. Ensi viikolla verikokeisiin ja sitten selviää jatko. Tässä kierrossa mulle ei siis sitä irrotuspiikkiä annettu, tai muutakaan lääkkeitä. Joku sitä taisi kysellä. Ihan luonnollisilla konsteilla mentiin ainakin tämä kierto :) Veetuttaa vaan, kun ei nyt yhtään tiedä milloin menkat suvaitsevat alkaa...täytyy puhua lekurin kanssa asiasta sitten kun on se soittoaika verikokeen tuloksista. Ette usko kuinka ottaa oma kroppa aivoon, ja muutenkin tämä koko touhu. Jos olisi vuosi sitten pillereitä jättäessä tiennyt mikä homma on edessä keskenmenoineen muineen, niin en varmaan olisi koko hommaan ryhtynyt. Mutta niinhän se on, että elämä on yllätyksiä täynnä. Tulisi vaan niitä positiivisia yllätyksiä jo pikkuhiljaa...argh :`(
Täällä on menossa kp 17/40-50 ja ovis taitaa olla ihan näinä päivinä. Eli viikonloppu ja vappu menee pupuillessa! ;)
Huhtityttö: mitä allergialääkkeitä sait? Saitko muuta kuin nenäsumutetta ja silmätippoja?
Ja vielä hurjasti onnea plussanneille! :)
yritin tässä jo joku aika sitten kirjoitella tonttuihin, mutta meillä netti pätkii ja pätkii ja hetki oltiin sivistyksen ulkopuolella. Mutta jos teidän kanssa sopii silloin tällöin kirjoitella niin vapaaehtoinen löytyy :-)
Sellainen tilanne itsellä, että toista kuumeillaan, esikoinen syntynyt 5/06. Imetän vielä kerran päivässä, mutta ensi maanantaina loppuu se lysti. Yk en osaa oikein sanoa, kun tuo imetys on sotkenut vähän kuvioita. Mutta kerran on täti tullut käymään ja jos siitä laskee niin nyt ollaan kp 33/? viime keskiviikkona testasin negaa, mutta pitää nyt sitten vkl vielä testailla. Kaikenlaisia tuntemuksia sitä päässä ja vatsassa liikkuu... Mutta toivotaan että hyviä nippailuja. :-)
Aurinkoista vkl kaikille ja oikein paljon plussaonnea.
Väiskitär
Nelliina; mulla tuhruilu on jatkuvasti siirtynyt yhä aikaisemmaksi. Muutama päivä oviksen jälkeen alkaa jo sellainen menkkamainen jomotus, jotenkin sen siis todella " tuntee" , että keltarauhashormonia ei ole riittävästi pitämään kuukautiset pois. No, mutta onneksi tämä ongelma on helppo hoitaa.
Tulee nyt vähän omanapainen tilitys, mutta sanon vielä, että jotenkin on suorastaan syyllinen olo siitä, että on pettynyt kun plussaa ei tullut. Tämä on meillä vasta ensimmäinen kunnollinen yk, ja tuntuu, ettei sitä saisi olla pettynyt, toiset teistä kun ovat joutuneet odottamaan plussaa jo hyvin pitkään. Nopeastihan tämä varmasti ohi menee, mutta ehkä olen itsekin hieman yllättynyt, että se vauvan kaipuu on näin hirvittävän suuri!
No, mutta minä jään tänne peukuttamaan ihan hirmuisesti teille muille, ja jahka täti suvaitsee saapua, ilmoittelen pääsenkö tänne tammikuisiin vielä " toiselle kierrokselle" .
Iloista viikonloppua kaikille!
Liisuliini
Eksyin tuonne perhesuunnittelusivuille, ja siellä oli niin hauska " raskaustesti" , että pakko laittaa tänne:
Raskaana vai ei?
" Tissitesti"
Taustaa: Loka-marraskuussa 1999 Pesulla oli " vähän levotonta" . Keskustelujen tuloksena syntyi tissitesti, jota voi käyttää miettiessä, onko raskaana vai ei. Alkuperäinen tissitesti: Pompi ylösalaisin tuolissasi ja kuulostele tuntemuksiasi rintavarustuksen kohdalla. Huomioi myös " jälkimaku" heti pomppimisen jälkeen.
Tissitestin uudet versiot:
* Versio 1: Hypähtele ylös ja alas seisten tai istuen, siten että rinnat hölskyvät kunnolla.
* Versio 2: (olikohan tämä SARIn versio?) Mene työtuolillesi pää alaspäin pomppimaan. Varo, ettei leuka tule kipeäksi! *kikattaa jo ääneen*
* Versio 3: (kukahan tämän keksi..?) Juokse rappusia pompahdellen askelmalta toiselle kuin kumipallo. Tämän voi ehkä tehdä jo vähän julkisemminkin ;-D
* Tulosanalyysi: Jos tunnet kipua tai arkuutta, (varsinkin nänneissä!) tai " täyteläisyyttä" , voit suhtautua elämään positivisin ;-D mielin.
Eli hyvät piinailijat, ei muuta kuin hyppimään.. :)
Liisuliini
Joo aamulla olin tosi positiivisella mielellä noiden kipujeni suhteen, mutta nyt on fiilis maassa. Mulla on ollut koko päivän hirvittäviä vihlaisuja ja kipuja alavatsalla, jopa siinä määrin, että on meinannut itku tulla. Soittelin sitten lääkärille ja sieltä tuli karu palautus maan pinnalle. Mulla on voinut olla erittäin varhainen km. Kuulostaa hirmu karulta. Mulle tuli tosi paha mieli ja pettymys. Mut itseasiassa yllätti se tunne mikä mulle tuli. Jos tunne on vähänkään sinnepäin mitä te keskenmenon saaneet olette kokeneet niin ensimmäisen kerran voin edes hieman ymmärtää sitä. Yhdyn Liisuliiniin tuossa, että mitäs me ensikertalaiset ollaan tuntemaan pettymystä teihin jo pitkään yrittäneisiin, mutta aina se kirpaisee, oli se yritys ensimmäinen tai 15.
Silti kaikesta huolimatta haluan vielä pitää yllä pientä toivoa siitä, että entäs jos sittenkin... Olen ehkä turhan optimistinen, mutta se on osa mua, olen luonteeltani optimisti ja etsin aina asioista positiivisia puolia. Tämäkin opetti katsomaan asioita hieman realistisemmin ja samaistumaan suuria pettymyksiä kokeneisiin. Ainahan tulee uusia tilaisuuksia ja yrityksiä.
Joo keskitytäänpä muihin.
Essi78: Sain allergialääkkeeksi vain Lomudalia sekä silmiin että nenään. Mitään antihistamiinia ei raskaana oleva voi käyttää. Täytyy vaan uskoa, että tästä keväästä ei tule kovin paha allergiakevät. Ja kuten jo kirjoitettin (nimim. en nyt muista) niin raskaus vie yleensä kaikki oireet pois :)
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille minunkin puolesta ja oikein kovasti +++ tuulia!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Pahoittelut huhtitytölle tuosta varhaisesta km:sta ja se on totta että aina tuntuu pahalta koska jokainen vauva jota me täällä haaveillaan/toivotaan on todella tärkeä, eikä se yrityskerta vähennä sitä.
Itse oon haaveillut vauvasta jo vuodesta 2005 mutta kun lääkärit kielsi niin minkäs teet ja nyt kun on saanut aloittaa kovan yrityksen niin tiedän että itku tulee jos täti kylään saapuu koska odotan niin kovasti jo että saisin oman pienokaisen jonka tekoo on tässä jouduttu pitkittään, ja kyllähän mä sen tiedän ettei se nyt välttämättä ekalla kertaa tärppää mut silti...
Ja tosiaan tervetuloo joukkoon vadelma, possumunkki, padmi ja väiskitär!! kyllähän tänne aina sekaan mahtuu ja paljonhan meitä täällä jo on.
nyt peukut pystyyn kaikilla ja paljon paljon ++++
Ai niin koskas vosi alkaa bongailla noita oireita kun ovis oli tiettävästi maanantaina? Kivaa muuten kun saa hieman kysellä joltain ja laittaakaa hieman oireita mulle mitä vois koitaa bongailla...
toivottavasti nyt ei oo kauheesti kirjoitus virheitä ku oon tosi poikki mut saattepa hyvät naurut taas =) =) =)
mut nyt hyvät illan jatkot
taizka kp 18/27 yk1
Taizka ja Huhtityttö! Itsellä oli edelliskierto eka yrityskerta ja pieni epäilys on kemiallisesta raskaudesta, oireet oli aivan uskomattoman selvät. Rintavarustuskin oli ihan kipeä, ei todellakaan ole normaalisti. Negan testasin ennen vuotoa, mut olen aivan varma et jotain tapahtumaa tuolla sisällä oli.
Olen odottanut myös kaksi vuotta tätä yrityksen aloittamista. Ja siksi hekumoin ajatuksella tulla kerrasta raskaaksi. Tuntui, että olisin saanut hyvitystä tuosta pitkästä odotuksesta.
Mutta niin ei sitten käynyt. Kp 22, lyhyin kierto ikinä, vuoto yllätti. Raskausoireet jatkuivat vielä ainakin viikon tuon jälkeen. Mies epäili, että toivoin niin kovasti, että kuvittelin oireet... Vaikka ihmetteli aristavia pulleita rintoja ja superhajuaistia.
Korkealta ja kovaa putosin. Tuntui, että en tunne itseäni ollenkaan.
Nyt tikuttelen ovista. Viime kierrossa sain 2 viivaa kp 12, nyt tänään kp 13, eikä testiin tule kun kontrolliviiva =(.
Tervetuloa uudet! Kiva toivoa Tammivauvaa kanssanne!
Ovista odotteleva AnniHelen@
mietin. Itse olen nyt kp 7 asti tehnyt testin. Tänään kp 14 testaan kahdeksatta kertaa. Iltapäivisin olen noita testejä tehnyt. Viime kierrossa testasin haamun kp 10 ja 11 ja tasavahvan viivan kp 12.
Nyt ihmettelen, kun en ole saanut kun kontrolliviivan. Viime kierto oli lyhyt, 22 päivää. Yleensä kierrot on 24-32 välillä. Mitään oireitakaan oviksesta ei ole.
Miten paljon ovispäivä voi vaihdella? Ja tuleeko testeihin aina haamuja ja vai voiko tulla vaan tasavahvat viivat?
ON, ON, ON.... mutta kun kummastuttaa.
AnniHelen@
Jopas on jäänyt palstailu nyt vähille viime aikoina. Olen silti käynyt lueskelemassa viestejänne aina välillä. Ja pari plussannuttakin jo on, hieno homma!!!! :))))
Itellä tilanne se, että ovista pikkuhiljaa odotellaan saapuvaksi, mutta eipä tässä sen kummmemmin jaksa enää innostua, kun kuukausitolkulla niitä negoja vaan tullut. Mut mut, katotaa nyt kumminki tämäki kierto taas.
AnniHelen@. Jos sulla viime kierros oli ovis kp 12 ja kierto oli 22 päivää, niin sehän meinaa että sulla on se luteaalivaihe (väli oviksesta seuraaviin menkkoihin) n. 10 päivää. Sehän on yleensä aika vakio, ei hirveesti heittele. Päivän pari ehkä. Mut jos sulla on kierto välillä 32 päivää niin niissä kierroissahan sulla voi olla ovis ollut vasta sit kp 20 jälkeen. Eli ovispäivä voi vaihdella kyl paljonki, se luteaalivaihe on yleensä aika samanpituinen. Itellä se on esim. n. 13 päivää. Ovispäivä on viime kierroissa ollut mulla kp 13,14,16,12,18,13,13,12 ja 11.
Jahas, esikoinen kutsuu... palaan linjoille myöhemmin.
Plussasäteitä kaikille!
Koralli73 kp 9/24-30 yk 10
Morjens! Siis kiitos KORALLI tuhannesti luteaali-infosta! =) Mä en tienny olleskaan, että se on aina suunnilleen saman pituinen. Mulla nyt eka kierto, ku tikutin, joten ekaa kertaa tiiän montako päivää se luteaalivaihe olis, ellei ole sit tärpännyt. Katsotaan...
ANNIHELENALLE toivottavasti pian se ovis tulisi!
Mua jännittää jo ihan hirveästi. Toivon, että tämä kierto ei olisi niin lyhyt (esim 24 pv) koska ovis oli vasta kp 15. Niin, että alkiolla olisi hyvät mahdollisuudet kiinnittyä :) Välillä olen tuntevinani alavatsalla herkkyyttä...Mutta tiedä sitten, kuvittelenko, se on varmaan ihan mahdollista. Ei auta muuta kuin odottaa ja odottaa...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Nelliina kp 21/24-27 (normaalisti) ja yk4 ja oviksesta 6 pvää.
Huhtityttö; pahoittelut, toivotaan, ettei kyse kuitenkaan olisi varhaisesta keskenmenosta. Joillakin nuo raskauden alkamiseen liittyvät nippailut saattavat olla hyvinkin voimakkaita, toivotaan että kyse olisi siitä.
Taizka; tuo tilanne on tietysti aivan erilainen, jos on jo pitkään ensin joutunut odottamaan sitä, että saa alkaa vauvaa toivomaan. Toivottavasti tärppää nopeasti!
Itse olen kyllä melko yllättynyt siitä, mitä vauvaa haluava mieli saakaan aikaan, olin muka ihan selvästi tuntevinani kaikenlaisia raskausoireita, ja kuitenkin näin kävi. No, oma mieli on joka tapauksessa jo paljon parempi, innolla odotellaan uutta yrityskiertoa.
Keväisiä plussatuulahduksia kaikille!
Liisuliini
Lauantai-illan vietto jatkuu paljon helpottuneempana. Samaa ajattelin, kun Nelliina. En tiennyt tuon luteaalivaiheen pituudesta mitään.
Nelliinaalle hyviä hermoja piinailuun! Ja Liisuliini, oletko päättänyt käydä siellä gynellä?
ON: Ovistestin tein puolen päivän aikaan, nyt oli näkevinäni hennon haamun. Ehkä. Eli ei mitään uutta siltä rintamalta. Nyt puolestaan ihmetyttää, kun aamupäivällä pupuiltiin, niin nyt vessassa käydessä paperiin tuli vähän verta. Ihan nuppineulan pään verran limaista vuotoa. Ja ANTEEKSI tämä yökkistarina, mutta ei vaan ole ennen näin käynyt. Ja taas ihmetyttää... Tutkinko itseäni tosiaan suurennuslasilla vai mistä tälläisiä uusia oireita ilmaantuu? Rinnatkin on arat.
Kai tästä pitää johonkin hoitoon hakeutua. Jos vaikka Gynestä alan =).
Mukavaa lauantaita kaikille!
Sekopää AnniHelen@
kun tajusin että olen tehnyt väärin noita ovistestejä (Acon). Kärsimättömänä olin jotenkin keksinyt, että tulos näkyy saman tien. Äsken luin ohjeita ja niissä luki, että tulos näkyy viiden minuutin kuluttua. Kaivoin aamullisen testin roskista ja siinä oli melkein kontrolliviivan vahvuinen viiva. Tein uuden testin ja siihen tuli samanlainen viiva. Kuvittelisin, että huomenna saisin pongattua oviksen, jolloin on siis kp 15.
Mies jo uhkaili laittaa mut testikieltoon... Mä oon ihan hurahtanut noista testeistä =).
Voi hitsit, kirjoitin juuri pitkän päykän tekstiä ja sitten klikkasin vahingossa jotain ja se hävisi siis UUDELLEEN
Täällä ollut aika tylsä päivä, heti aamulla testasin negaa kp 34/? ekat menkat siis synntyksen jälkeen. Mies ollut koko päivän hommissa, ja esikoinen kiukunnut minkä ehtii, taitaa olla joku 1 v uhma, onkohan sellaista?
Mies tuossa jo ehdotti, että seuraavassa kierrossa otetaan sitten käyttöön ovistestit, mulla on ei ole ollut tapana bongailla koskaan ovista. Muuten ei kuulu mitään ihmeitä, samaa vanhaa.
Huhtitytölle tsemppiä, huomenna on päivä uusi. :-)
Oikein mukavaa lauantaiehtoota ja nauttikaa toisistanne :-)
T: Väiskitär the nakkisormi
tänne sitä taas palaa kun olo helpottaa tädin kyläilyn jälkeen. täti otti ja pakkasi laukkunsa joten oviksen bongailu voi alkaa.tikut odottaa kaapissa valmiina, aloitan testaamisen tuossa kp13 aikoihin.
mies on kyllä kaadettu petiin jo pari päivää sitten kun oli himokas olo ;o)
ONNEA PLUSSANNEILLE+++++!!!!
marie kp6/26-29 yk 4
Näin yöllä unta, että menkat alkoi. Ja herätessä tajusin, että tosiaan, miulla voi menkat alkaa ihan koska vaan koska nyt elellään ensimmäistä kiertoa ilman pillereitä ja kierto voi olla ihan minkä pituinen tahansa. Ja samalla muistui sitten mieleen, että ai niin, tällaista se odotuksen odottaminen tosiaan on, sitä miettii päivät ja yöt ja on tuntevinaan vaikka mitä oireita suuntaan ja toiseen. Ja sitten jos se plussa sieltä joskus tulee, niin sitä odottaa ja pelkää taas vaikka mitä. Ja sitten kun se lapsi kasvaa niin sitten sitä vasta odotetaan ja pelätäänkin. Hymy. Koskahan sitä oppisi elämään ihan vain tätä päivää onnellisena siitä millainen se on.
Aamulla herätessä, 6-vuotiaan pojan kanssa aamupalalla istuessa huomattiin, että yön aikana on takapihan koivuihin kasvanut selvät lehdet ja vihertää ihanasti! Rakastan kevättä! Ja meidän 3-vuotias poika oppi eilen ajamaan pyörällä ilman apupyöriä. Itkuhan siitä äidille tuli ylpeydestä omasta lapsestaan. Ja miehestäni, joka niin kärsivällisesti opetti poikaa ja juoksi rinnalla.
-possumunkki