Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?
Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin.
Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota.
Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.
Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.
Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen.
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.
Kommentit (714)
"Eli et ymmärrä, missä sijainnissa Saario on. No älä ymmärrä. Itse en ole nainen ja arvostan kun tässä ketjussa puhutaan pelastushenkilökunnan puolesta, sillä olen itse sitä."
Omaan työhöni kuuluu myös pelastustehtävät, ja pidän sitä normaalina osana työnkuvaa. Jos työtehtävät menevät noin ihon alle, niin olisi aika miettiä onkohan sitä oikeassa ammatissa ollenkaan. Piiloudutkohan aina naisten vessaan, kun pitäisi vähänkin vaarallisemmalle keikalle lähteä?
Se vene vuotaa joten ei sitä kukaan enää löydä.
Mitähän maksaa moinen seikkailu, toki sponsorit hoitavat kulut! Vakuutukset varmasti kunnossa ja sponsorit auttavat miehen turvaan. Sen jälkeen aamutelevisioon ja tositeeveetä muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, että naisvihaaja-raasu on tässäkin ketjussa. Nyt kun ei mitenkään liity asia jonkun häiriintyneen por otähden tempauksiin tai siihenkään, että jotkut miehet on niin pilalla, että heitä paetaan turvakoteihin. Ei MITENKÄÄN liity nyt tähän. Toivotaan että mahdottomassa sijainnissa oleva Saario pelastuu mahdollisimman nopeasti ja että joku tosiaan ottaa kopin niistä kuluista. Se ei ole ilmaista rahtilaivankaan jumittaa jossain pelastelemassa ketään. Mikään ei ole ilmaista.
Tuo projekti on suunniteltu äärimmäisen huolellisesti. Oletko oikeasti niin tyhmä, että luulet etteivät he ole varautuneet mahdollisiin pelastuskustannuksiin?
Voi tulla iso lasku rahtilaivan vakuutusfirmalta.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi nykyään ihan eri levelillä. Nyt on lupa uhriutuia toisten rahoilla ja vaarantaa samalla muiden henki. Koska eihän sille voi mitään jos joutuu merihätään keskellä ei mitään. Sinne on silti lähdettävä jollellekkin egon pönkitys matkalle.
Jotenkin tuntuu että nää narsistit tulee yhyeiskunnalle paljon kalliimmaksi kuin empaatit.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti osaa edes hävetä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
"Eli et ymmärrä, missä sijainnissa Saario on. No älä ymmärrä. Itse en ole nainen ja arvostan kun tässä ketjussa puhutaan pelastushenkilökunnan puolesta, sillä olen itse sitä."
Omaan työhöni kuuluu myös pelastustehtävät, ja pidän sitä normaalina osana työnkuvaa. Jos työtehtävät menevät noin ihon alle, niin olisi aika miettiä onkohan sitä oikeassa ammatissa ollenkaan. Piiloudutkohan aina naisten vessaan, kun pitäisi vähänkin vaarallisemmalle keikalle lähteä?
Aika paljon luit nyt mun kommenttiin omia häiriötilojasi. Kenenkään ihon alla mikään ole. Et yhtään tiedä kuka ja mikä olen muta kuvittelet tietäväsi. Eli tilannekartoitus ei sinulla suju, lisäät omiasi pakkaan.
Itse asiasta: Et taida ymmärtää kuinka pitkäkestoinen on reissu, jos joltain mantereelta lähdetään Saariota etsimään.
Just oli juttua että käytännössä pelastusviranomaisten keinot on tuolla merialueella olemattomat ja pelastuminen on niiden harvojen kulkevien laivojen varassa. No, onhan tuon tiennyt kun tuolle retkelleen lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän maksaa moinen seikkailu, toki sponsorit hoitavat kulut! Vakuutukset varmasti kunnossa ja sponsorit auttavat miehen turvaan. Sen jälkeen aamutelevisioon ja tositeeveetä muutama vuosi.
Budjetti on 450 000 €.
Mua ei loppujen lopuksi kiinnosta, mitä maksaa. Se kiinnostaa, mitä on taustalla. Mikä saa ihmisen tietoiseen vaaratilanteiden hakemiseen? Ilman avustajia vielä. On näitä Tallinnaan uineita ja Euroopan läpi juosseita ja heillä on ollut mukana apumies/-miehiä siltä varalta, että jotain käy. Saario soutaa yksin ilman mitään back-uppia maailman vaarallisimmalla merialueella.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene avustamaan jonnekin sotatantereelle? Raivaamaan sortuneita taloja tms. vaarallista. Olisi jotain hyötyä tuosta itsem#urhapullistelusta ja äärioloissa tempoilusta. Joku pöljä taho tuotakin rahoittaa!
Jospa hän ei pidä ihmisistä? Selkeästi haluaa suorittaa yksin ja elää omalla tavallaan.
Turhankin turhempi "reissu". Sisu sanan halveeramista, kun aivan turha reissu. Mitään järkeä näissä extreeeeme "harrastuksissa". Jääköön sinne. Sitä varmaan haluaakin. Masentunut mölli. Korkeatason suorittaja masentunut. Ketään en tartte. Yksin soudan. Jee.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei loppujen lopuksi kiinnosta, mitä maksaa. Se kiinnostaa, mitä on taustalla. Mikä saa ihmisen tietoiseen vaaratilanteiden hakemiseen? Ilman avustajia vielä. On näitä Tallinnaan uineita ja Euroopan läpi juosseita ja heillä on ollut mukana apumies/-miehiä siltä varalta, että jotain käy. Saario soutaa yksin ilman mitään back-uppia maailman vaarallisimmalla merialueella.
Haluaa kuolla. Kyllästynyt elämäänsä.
Söpöä, kun tässä keskustelussa kaikki ovat nyt Atlantin ja Eteläisen valtameren asiantuntijoita🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Turhankin turhempi "reissu". Sisu sanan halveeramista, kun aivan turha reissu. Mitään järkeä näissä extreeeeme "harrastuksissa". Jääköön sinne. Sitä varmaan haluaakin. Masentunut mölli. Korkeatason suorittaja masentunut. Ketään en tartte. Yksin soudan. Jee.
Sanoo Irmeli 56v, jonka päivät kuluvat Netflixiä ja Tiktokkia tuijottaen ja samalla jäätelöään mässyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene avustamaan jonnekin sotatantereelle? Raivaamaan sortuneita taloja tms. vaarallista. Olisi jotain hyötyä tuosta itsem#urhapullistelusta ja äärioloissa tempoilusta. Joku pöljä taho tuotakin rahoittaa!
Jospa hän ei pidä ihmisistä? Selkeästi haluaa suorittaa yksin ja elää omalla tavallaan.
Haluaa kuolla yksin "näyttävästi". Ei mikään sankari. Rahastava luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Irmeli 56v, jonka päivät kuluvat Netflixiä ja Tiktokkia tuijottaen ja samalla jäätelöään mässyttäen.
Maitoallergia. Syön salmiakkia ja sisuja. Turhakkeita en sääli.
Kyllä mä todella toivon, että hän pelastuu, vaikka samaa mieltä projektin hulluudesta.
En ole uskovainen, mutta aion rukoilla hänen ja perheensä puolesta. Onhan tuo kauhea paikka. Rukoilen välillä surullisissa tilanteissa olevien puolesta. Voitte nälviä sitä, mutta mitä muutakaan voi monesti tehdä.
Suunniteltu äärimmäisen huolellisesti = muiden alueella sattumalta seilaavien laivojen varassa henki.
Joo-o.