Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?

Vierailija
10.01.2026 |

Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin. 

Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota. 

Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.

Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.

Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen. 

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.

Kommentit (955)

Vierailija
921/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoiko Atte Kaleva pelastusoperaationsa?

Vierailija
922/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti otetaan yhteyttä kreikkalaiseen varustamoon ja sieltä heti ilmoitetaan, että heillä on ehdoton kuvauskielto. Kuka tämän yhteydenoton teki? Kuitenkin, joku laivassa kuvasi videon yläpuolelta. Miksi? Yleensä henkilökunta tietää sääntönsä.

Mitä jos joukus julkaistaisiinkin ihan ennennäkemätöntä kuvamateriaalia. Tosin sitä ei voida julkaista, koska se on kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan ap oman koulutuksensa?

Vierailija
924/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää kyllä tuo fakta, että Jariliini ryhtynyt ammattipelastajasta ammattipelastettavaksi.  Koska näinhän asia on.

Apua, tiedättekö ku kirjoitin tämän, ni ryhdyin yhtäkkiä spontaanisti synnyttään ja lihoin 47 kiloa, myös muutuin naiseksi ja kotini muuttu kirjastoksi ja siellä sienestin ja näin Estonian. Sitä se teettää, kun sanoo faktoja. Siis OMGG!!! Melekonen tappaus!!!!!

Vierailija
925/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saarion pitäisi maksaa oma pelastusoperaationsa itse, niin meidän pitäisi vaatia myös päihteiden vaikutuksen alaisia kansalaisia maksamaan itse terveydenhoitokulunsa, kun menevät toilailujen jälkeen saamaan hoitoa, tai saamaan vaikka muuta yhteiskunnan maksamaa apua ulkomailla ollessaan, koska he aiheuttivat oman ahdinkona olemalla päihteiden vaikutuksen alaisina. 

Sanoisin, että koko debatti tästä saarion pelastamisesta on yhtä moraaliposeeraushysteriaa. Olisiko hänet pitänyt jättää sinne merelle sitten kuolemaan tietäen, että pelastaakin olisi voinut? Itse veikkaan, että Saario on elämänsä aikana kuitnekin itse pelastanut useampien ihmisten elämiä kuin joku kännikirsikka (nimi keksitty), joka menee etelään vetämään kännejä, kun siellä saa halvalla viinaa ja tupakkaa. 

ja samalla laila turhan riskin ottivat kalevat kun varoitteluista huolimatta lähtivät leikkimään hengellään. heidän peräänsä lähetettiin sitten vielä maan ylintä johtoa neuvottelemaan ja takuulla maksettiin lunnaitakin, ne vain kierrätettiin jotenkin niin, että saataisiin asiat vaikuttamaan siltä ettei mitään maksettu. 

Vierailija
926/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten vakuutuspetoksen mahdollisuutta vielä käsitelty? Lavastaa onnettomuuden, vene mukamas hylätty mereen mutta oikeasti se myydään pimeillä markkinoilla, veronmaksajien piikkiin matka kotiin. Periaatteessa mahdollista. Videomateriaaliahan ei ole.

Vierailija
927/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vene uppoaa, näin soitti vaimolle. Virta on menetetty. Mikä oli se punainen valo, joka näkyi Clayton veneessä? Virta oli menetetty, mikä tämän punaisen vilkkuvan valon virtalähde on? Näkyy videossa.

Vierailija
928/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten vakuutuspetoksen mahdollisuutta vielä käsitelty? Lavastaa onnettomuuden, vene mukamas hylätty mereen mutta oikeasti se myydään pimeillä markkinoilla, veronmaksajien piikkiin matka kotiin. Periaatteessa mahdollista. Videomateriaaliahan ei ole.

Kato, ei saa kuvata muuta kuin omia kasvoja.

Vierailija
929/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saarion pitäisi maksaa oma pelastusoperaationsa itse, niin meidän pitäisi vaatia myös päihteiden vaikutuksen alaisia kansalaisia maksamaan itse terveydenhoitokulunsa, kun menevät toilailujen jälkeen saamaan hoitoa, tai saamaan vaikka muuta yhteiskunnan maksamaa apua ulkomailla ollessaan, koska he aiheuttivat oman ahdinkona olemalla päihteiden vaikutuksen alaisina. 

Sanoisin, että koko debatti tästä saarion pelastamisesta on yhtä moraaliposeeraushysteriaa. Olisiko hänet pitänyt jättää sinne merelle sitten kuolemaan tietäen, että pelastaakin olisi voinut? Itse veikkaan, että Saario on elämänsä aikana kuitnekin itse pelastanut useampien ihmisten elämiä kuin joku kännikirsikka (nimi keksitty), joka menee etelään vetämään kännejä, kun siellä saa halvalla viinaa ja tupakkaa. 

ja samalla laila turhan riskin ottivat kalevat kun varoitteluista huolimatta lähtivät leikkimään hengellään. heidän perää

Luulin, että Kännikirsikka on oikea nimi.

Vierailija
930/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista varten ei tarvitse lähteä kirjaimellisesti keskelle ei-mitään, vaan olisi voint lavastaa helpommassakin paikassa

Vierailija
931/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa, että ollut palomiehenä. Mut ei se välttämättö tarkoita jotain loputonta hengenpelastusta. Tulipaloja sun muita vaaratilanteita ei ole mitenkään koko ajan ja usein tulipaloissa ei ole ihmisiä sisällä dramaattisesti pelastettavana. Ja hyvä niin.

Varmaan toivottavasti hoitanut sen työnsä kunnialla ja mahdollisesti tosiaan konkreettisesti myös henkiä pelastanut. Enemmän he pelastavat kiinteistöjä, mikä sekin tärkeää.

Sitä vaan ettei se palomiehen työ aina ole elokuvamaista ihmisten kantamista liekeistä. Joskus tietenkin on. Ajallisesti varmaan suurimmaksi osaksi autojen ja välineiden huoltoa sekä treenaamista ja oman kunnon ylläpitoa, nuokin kuuluvat työhön.

(Naurattaa jo että mua tullaan nyt syyttelemään lihavaksi ja synnyttäjäksi jne jne. Olen mies, en ole lihava, urheilen, ammattina lääkäri. Olenko ansainnut oikeuden puhua?)

Olet kuitenkin käynyt marjametsällä.

Vierailija
932/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista varten ei tarvitse lähteä kirjaimellisesti keskelle ei-mitään, vaan olisi voint lavastaa helpommassakin paikassa

Mikset kertonut aikaisemmin. Kaikki tämä turhaa.

Vierailija
933/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lähettää sähköpostia varustamolle ja kysyä, miksi kaikki kuvaaminen on kiellettyä? Kuitenkin heidän työntekijänsä poseeraavat kuvassa, eli uhmaavat määräyksiä. Ei kaivatakkaan kuvia ihmisistä, eikä laivan hyteistä, eikä sisätiloista. Vain ja ainoastaan Clayton veneestä. Esimerkiksi mikä on punainen vilkkuvalo, joka vilkkuu ja vilkkuu ja vilkkuu. Ei lyhyttä aikaa siis.

Vierailija
934/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö lähettää sähköpostia varustamolle ja kysyä, miksi kaikki kuvaaminen on kiellettyä? Kuitenkin heidän työntekijänsä poseeraavat kuvassa, eli uhmaavat määräyksiä. Ei kaivatakkaan kuvia ihmisistä, eikä laivan hyteistä, eikä sisätiloista. Vain ja ainoastaan Clayton veneestä. Esimerkiksi mikä on punainen vilkkuvalo, joka vilkkuu ja vilkkuu ja vilkkuu. Ei lyhyttä aikaa siis.

hätävalo

Vierailija
935/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä jutussa ole mitään epäselvää. Tahallaan pelastettavaksi lähtenyt henkilö on velvollinen maksamaan kaikkien osapuolten kulut. Piste. Odotamme siis Jari Tuuhion ilmoitusta jossa pyytää koko reissua anteeksi ja lupaa maksaa pelastamisestaan koituneet kulut laivayhtiölle.

Vierailija
936/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tän kaverin pitänyt olla vankilassa, miten se tonne nyt päässyt? 

Menneet on menneitä. Huumepoliisina olon jälkeen kuitenkin on toiminut pelastajana ja personal trainerina

lol

Vierailija
937/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa turhempi turhin reissu ja äijä. Ei enää uutisia tästä, pelkkä vitsi.

Vierailija
938/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet pelastanut rahtilaiva on kreikkalaisomistuksessa, pelastusmiehistö luultavasti filippiiniläistä. 

Vierailija
939/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapkaupunki oli alunperin määränpää. Joten nyt tullaan sinne minne pitikin.

Vierailija
940/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on luotuja kulkemaan, naiset sisustamaan kotia. Niin se vaan on. Kummassakin tapauksessa voi joskus käydä niin, että tarvitaan jossain tilanteessa toisten apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän