Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?
Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin.
Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota.
Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.
Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.
Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen.
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.
Kommentit (995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäs on taas kova puolustelu menossa. Ihmetyttää onko yksi ihminen jolla paljon aikaa vai monia. Ainakin kommentteja yhdistää lihavien ja naisten halveksunta, mutta se nyt on yleistä, joten ei todista vielä mitään.
Mietin ensin, että aika paljon vissiin työttömät sitten fanittaa Jaria, kun maanantaina koko päivän aikaa palstalla puolustella. Sitten luin Hesarin jutun jossa entinen kollega, eli palomies, kertoo omasta sankaruudestaan "vaatimattomasti" ja tajusin että palomiehillähän sitä luppoaikaa riittää..
Noh, toivottavasti olen väärässä. Olisi jotenkin karmivaa jos pelastajat ajattelisivat naisista ja lihavista kuten tämän palstan Jarifani.
Lihavista, alkkiksista, nisteistä ja itsemurhaa yrittäneistä ainakin ajatellaan niin kuin te Jarista. Et voi kun voisikin jättää nää auttamatta, mut tästä tulee syyte jos niin tekee niin ei voi. T
Kuvottavaa. Varsinainen sankari siellä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä merihätään itsensä saattaneet ovat kallista porukkaa. No vakuutus maksaa laitteet ja veneet. Mutta meripelastus on ilmaista. siis se maksetaan meidän verojamaksavien taskusta. Hienoilla ja myös huonoilla veneillä liikutaan uskaliaasti ja taidot eivät riitä. sitten ollaan hädässä.
minusta omavastuu kuuluisi näille veneilijöille jotka osittain ovat taitamattomia.
On se vaan niin raskasta tuo verojen maksaminen, kaikki muut hyötyvät paitsi maksaja itse! Kaikki menee sun piikkiin!
Jos sinä itse olet autokolarissa, niin hintsusti viet taas suomalaisten veronmaksajien rahoja, kun sinne kaahaa pelastuslaitos, poliisi sua auttamaan! Vaikka se kolari olis ihan vaan sellanen että ajat itte ilman muiden osapuolien osallisuutta jonnekin hiton kuuseen..
Eräillä on nyt ihan hupina tästä pelastustoimesta länkyttäminen...
Saario on vaihtanut ammattipelastajasta ammattipelastettavaksi.
Hän on jo ilmoittanut että ei aio maksaa centin jeniä pelastus kuluista ja aikoo jatkaa itsensä vaarantamista ja odottaa myös jatkossa pelastusta jos ja kun mokaa taas.
Jari on sankarin täydellinen vastakohta. Hän on se idiootti jota sankarit joutuvat pelastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAKSOIVATKO ITSE ESTOONIASTA PELASTUUEET KULUNSA.... MITÄS LÄHTIVÄT JUHLIMAAN JA MATKUSTAMAAN KUN. LAIVA VOI UPOTA...MIKSI MENEIVÄT LAIVAAN MISSÄ HEIKKO VISIIRI. NIIN JOTTA MAKSOIVATKO ITSE PELASTUKSEN ??????👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Paljonko sinä Jarin tiimiläinen saat palkkaa noista surkeista puolustusyrityksistä?
Et vastannut kun kysyttiin... raukka 😝
Jotenkin taas kerran tuntuu jengi tosi yksinkertaiselta täällä. Et ihan kuin ei olisi paljonkin ihmisiä joiden mielestä ei ollut mitään pahaa millään tavoin Jarin reissussa. Et niiden pitäisi olla Jarin palkkalistoilla, jos häntä puolustaa😂 Itse en ainakaan tunne koko henkilöä, enkä saa tästä mistään muualtakaan palkkaa ja on aika yötyöläisenä vastailla päivällä (et aika moni ihminenkin tekee vuorotyötä et ei kaikki päivällä kotona olevat oo työttömiä).
Hei, suunsoittajat, ootteko selvittäneet suunsoiton kohteen verotiedot! Tienaaks hän paljonkin näillä yrittäjänä ja sponsoreiden tuella tehdyillä reissuillaan?
ÖÖÖÖÖ!
Te ja teidän verorahanne!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, miten rohkeita miehiä löytöretkeilijät ovat joskus olleet. Meriä ja mantereita ei ole edes tunnettu, eikä ole ollut nykyisiä paikannuslaitteita. Ihailen rohkeutta.
Saario ei ole löytöretkeilijä eikä tutkimusmatkailija vaan pelkkä seikkailija kuten kuka tahansa extreme urheilija.
Sankari hän oli tehdessään palomiehen työtä.
Yksinkertaisia tässä ketjussa riittää, mutta ne eivät kyllä ole Jarin tempauksen kyseenalaistajat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä merihätään itsensä saattaneet ovat kallista porukkaa. No vakuutus maksaa laitteet ja veneet. Mutta meripelastus on ilmaista. siis se maksetaan meidän verojamaksavien taskusta. Hienoilla ja myös huonoilla veneillä liikutaan uskaliaasti ja taidot eivät riitä. sitten ollaan hädässä.
minusta omavastuu kuuluisi näille veneilijöille jotka osittain ovat taitamattomia.
On se vaan niin raskasta tuo verojen maksaminen, kaikki muut hyötyvät paitsi maksaja itse! Kaikki menee sun piikkiin!
Jos sinä itse olet autokolarissa, niin hintsusti viet taas suomalaisten veronmaksajien rahoja, kun sinne kaahaa pelastuslaitos, poliisi sua auttamaan! Vaikka se kolari olis ihan vaan sellanen että ajat itte ilman muiden osapuolien osallisuutta jonnekin hiton kuuseen..
Eräillä on nyt ihan hupina tästä pelastustoimesta länkyttäminen
On, mutta kukaan kerro ihmisen hengen hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien kuuluu maksaa. Jari on tuonut Suomelle positiivista kuuluisuutta enemmän kuin Sibelius, Räikkönen ja Selänne yhteensä.
En tiennyt mitään Jari Saariosta ennen kuin nyt tuli negatiivisella asialla julkisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäs on taas kova puolustelu menossa. Ihmetyttää onko yksi ihminen jolla paljon aikaa vai monia. Ainakin kommentteja yhdistää lihavien ja naisten halveksunta, mutta se nyt on yleistä, joten ei todista vielä mitään.
Mietin ensin, että aika paljon vissiin työttömät sitten fanittaa Jaria, kun maanantaina koko päivän aikaa palstalla puolustella. Sitten luin Hesarin jutun jossa entinen kollega, eli palomies, kertoo omasta sankaruudestaan "vaatimattomasti" ja tajusin että palomiehillähän sitä luppoaikaa riittää..
Noh, toivottavasti olen väärässä. Olisi jotenkin karmivaa jos pelastajat ajattelisivat naisista ja lihavista kuten tämän palstan Jarifani.
Lihavista, alkkiksista, nisteistä ja itsemurhaa yrittäneistä ainakin ajatellaan niin kuin te Jarista. Et voi kun voisikin jättää nää auttamatta, mut tästä tulee syyte jos niin tekee niin ei voi. T
Jari on vironnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain ollut ihan oikeaa tietoa että miten tämän farssin kulut maksetaan? Ei siis mitään iltapaskan mutuilua, vaan onko joku tehnyt ihan oikeaa tutkivaa journalismia? Kiinnostaisi lukea.
Veneen maksaa vakuutusyhtiö, jos siis joku vakuutus on ollut. Eli viime kädessä me kuluttajat maksetaan se (kohonneiden) vakuutusmaksujen muodossa.
Vaihtoehtoisesti sponsorit maksaa veneen. Tällöinkin viime kädessä me kuluttajat maksetaan se niiden sponsorien tuotteita tai palveluita ostamalla (esim. ruokaostos K-kaupassa rahoittaa tätä sekoilua).
Pelastusoperaation kulut, eli se kallein osuus, on se mikä tässä on epäselvää, ja kiinnostaisi oikeasti saada virallista tietoa siitä. Eli jääkö kulut sen epäonnisen pelastavan laivayhtiön maksettavaksi, vai voiko se laskuttaa kuluja joltain taholta? Jos voi, niin keneltä? Joka tapauksessa lopputulema tässäkin on se, että
Kannattaa kysyä Tapio Lehtiseltä, joka pelastettiin purjehtimasta huvikseen rahtialukseen samoilta paikkeilta vuonna -22, tietää varmaan mitä hänelle tuli siitä maksettavaa ja kuka sen maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tuomitsen lihavat, nistit, Jari Saarion ja muutkin itsemurhakandidaatit.
Ei se ole joko tai. Kaikki itseään ja toisia vaarantavat toimivat väärin
Se on hienoa, että ollut palomiehenä. Mut ei se välttämättö tarkoita jotain loputonta hengenpelastusta. Tulipaloja sun muita vaaratilanteita ei ole mitenkään koko ajan ja usein tulipaloissa ei ole ihmisiä sisällä dramaattisesti pelastettavana. Ja hyvä niin.
Varmaan toivottavasti hoitanut sen työnsä kunnialla ja mahdollisesti tosiaan konkreettisesti myös henkiä pelastanut. Enemmän he pelastavat kiinteistöjä, mikä sekin tärkeää.
Sitä vaan ettei se palomiehen työ aina ole elokuvamaista ihmisten kantamista liekeistä. Joskus tietenkin on. Ajallisesti varmaan suurimmaksi osaksi autojen ja välineiden huoltoa sekä treenaamista ja oman kunnon ylläpitoa, nuokin kuuluvat työhön.
(Naurattaa jo että mua tullaan nyt syyttelemään lihavaksi ja synnyttäjäksi jne jne. Olen mies, en ole lihava, urheilen, ammattina lääkäri. Olenko ansainnut oikeuden puhua?)
Eikö teillä ole todellakaan mitään järkevää puuhaa tämän turhan länkyttämisen sijasta. Vai haluaako joku ehdoin tahdoin pitää tätä turhaa jankkaamista elossa ja näkyvillä?
VIime kädessä sinä maksa vakuutusmaksujen nousuna kaiken maailman mukamas varastetut fillarit, hajonneet kodinkoneet, mukamas sitä sun tätä varastettua... Puhelimen katoamiset ja kastumsiet ja muut huolimattomuuden, eikös se nimittäin ole niin, että kun riittävän iso vakuutus niin kaikki korvataan!
Yks Saarion vene on pläkki valtameren aalloilla... kaikkeen muuhun verrattuna....