Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?

Vierailija
10.01.2026 |

Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin. 

Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota. 

Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.

Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.

Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen. 

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.

Kommentit (955)

Vierailija
861/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos menee vaikka marjastamaan ja eksyy metsään, pitäisikö se korvata itse?

Vierailija
862/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä hommaa että akut syttyivät palamaan kun joutuivat veden kanssa kosketuksiin. Luulisi että venettä suunnitellessa on otettu huomioon se että vene voi kaatua niin että sisätiloihin päätyy vettä. Tottaikai akku menee oikosulkuun jos se jää veden alle.

No tämäkin kyllä, kaiken muun tähän reissuun liittyvän äärimmäisen typeryyden lisäksi. Ylipäätään koko reissu ääliömäinen, mutta venekin on kaiken muun lisäksi suunniteltu päin p*rsettä amatöörien toimesta. On kyllä niin uskomaton farssi että tekisi mieli nauraa jos ei itkettäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisillä merialueilla tapahtuvasta pelastustoiminnasta ei koidu pelastettavalle mitään kuluja. Siellä liikkujilla on velvollisuus auttaa, mikäli vain mahdollista.

Auttaa toki, mutta kulut pitäisi laskuttaa siltä tuuhiolta joka itsensä sinne ongelmiin tietoisesti hankki. Tässä tapauksessa vieläpä oli kaikkien arvioiden mukaan 100% todennäköisyys että noin käy. 

Tai vielä tarkemmin sanottuna tuollaisen pitäisi itse tajuta omaehtoisesti korvata kulut kaikille osapuolille. Mutta itsekäs mikä itsekäs, eikä mitään tuollaista tule ikinä tekemään.

Jos aiheuttaa itse kynttilällä tulipalon pitäisikö se korvata itse? tai jos ajaa autolla kolarin pitäisikö se korvata? Tai jos on lihava ja tulee sairauksia, pitääkö se korvata itse? jos ei liiku ja istuu sohvalla ja

Tietenkin.

Vierailija
864/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä hommaa että akut syttyivät palamaan kun joutuivat veden kanssa kosketuksiin. Luulisi että venettä suunnitellessa on otettu huomioon se että vene voi kaatua niin että sisätiloihin päätyy vettä. Tottaikai akku menee oikosulkuun jos se jää veden alle.

No tämäkin kyllä, kaiken muun tähän reissuun liittyvän äärimmäisen typeryyden lisäksi. Ylipäätään koko reissu ääliömäinen, mutta venekin on kaiken muun lisäksi suunniteltu päin p*rsettä amatöörien toimesta. On kyllä niin uskomaton farssi että tekisi mieli nauraa jos ei itkettäisi.

Ei hyvää mainosta veneellekään. Ketä sen teki?

Vierailija
865/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vanhat ja sairaat ymmärtävät mitä riskejä sisältyy elää syrjäseuduilla. Todennäköisyys sille, että joutuvat sairaanhoitoon on suuri. Ei kukaan tule sieltä pelastamaan heitä. Asuisivat kaupungissa missä on lyhytmatka hoitoon.

Kyllä tämä kertoo jotain fanikunnasta. Lihavat, vanhukset, synnyttävät ja kirjastossa käyvät haukutaan. 

Tämä juuri. Olen lihava ja menen tänään kirjastoon. Kauheaa! XD

Vierailija
866/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisillä merialueilla tapahtuvasta pelastustoiminnasta ei koidu pelastettavalle mitään kuluja. Siellä liikkujilla on velvollisuus auttaa, mikäli vain mahdollista.

Auttaa toki, mutta kulut pitäisi laskuttaa siltä tuuhiolta joka itsensä sinne ongelmiin tietoisesti hankki. Tässä tapauksessa vieläpä oli kaikkien arvioiden mukaan 100% todennäköisyys että noin käy. 

Tai vielä tarkemmin sanottuna tuollaisen pitäisi itse tajuta omaehtoisesti korvata kulut kaikille osapuolille. Mutta itsekäs mikä itsekäs, eikä mitään tuollaista tule ikinä tekemään.

Jos aiheuttaa itse kynttilällä tulipalon pitäisikö se korvata itse? tai jos ajaa autolla kolarin pitäisikö se korvata? Tai jos on lihava ja tulee sairauksia, pitääkö se korvata itse? jos ei liiku ja istuu sohvalla ja

Niipä.. täällä on saaristoissa asuntoja ja pitkien matkojen päässä. Mysrkytuhon keskellä tulipalossa...  Onko pakko asua tiommosessa paikassa...Onko pakko laittaa sähköjä joista voi myrskyllä syttyä tulipalo jne....ihan sama onko merellä vai maalla.... Onko pakko harrastaa ralliautoilua jos joutuu monta sairaalaan loppipuiäksi....🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Vierailija
867/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin huono puoli, että jos tuota hulttiota ei laiteta korvausvastuuseen, niin seuraavaksi lähtee taas tekemään jotain yhtä vammaista. Miksi ei lähtisi, kun muut kerta kiltisti maksaa hänen toilailuidensa seuraukset?

Vierailija
868/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin nyt lopetan ottamasta osaa näiden mistään tietämättömien mammojen kirjoituksiin, jolla pakko olla ongelmia luetun ymmärtämisessä tai tiedon omaksumisessa, riehukaa täällä yksinänne päättömien mielipiteidenne kanssa. Pakko vaan todeta et huh miten yksinkertaisia ihmisiä joilla ei näkyvästi ole minkäänlaisia tunnesäätelykykyjä ja purkavat v* omasta elämästään tänne. Olisi kyllä auttanut jos ei tätä suomenkansan osaa olisi tarvinnut ikinä tavata🤦🏼

Vierailija
869/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä sun perusteella pitäisi kieltää rallit,  painit, jääkiekko, ravit  ja ylipäätään kaikki urheilu ja harrastus josta voi joutua loppuiäkssen laitokseen tai kotiin hoidettavaksi.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
870/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä nämä änkyttäjät täällä ei ota huomioon.  😝😝😝😝

Vierailija
871/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain ollut ihan oikeaa tietoa että miten tämän farssin kulut maksetaan? Ei siis mitään iltapaskan mutuilua, vaan onko joku tehnyt ihan oikeaa tutkivaa journalismia? Kiinnostaisi lukea.

Vierailija
872/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneellä syttyi tulipalo ja se oli puoliksi täyttynyt vedellä, tosta tilanteesta varmaan veneilyäkin vähemmän tietävä pystyy päättelemään ettei matkaa voi millään tavoin jatkaa.

Kyllä näin on, ehdottomasti. Mutta eihän tämä oikeastaan ollutkaan itsensä testaamista tämä reissu, vaan veneen. Ja nyt sen kai sitten uskoo jo Saario itsekin, että tuollainen vene ei sovellu tuollaisiin olosuhteisiin. Vai uskooko? Eikö tässä jännitysnäytelmässä seuraava osa ole se, että joko tämä henkilö tajuaa, että kaikkea ei kannata kokeilla? 

Omia rajojaan soutukunnon suhteen voi kokeilla vähän erilaisilla tavoilla. 

Vierailija
873/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelin kun koko ajan on joku vehje rikki tai köysi poikki. Tottakai kovassa merenkäynnissä voi jotain hajota, mutta ehkä olis etukäteen pitänyt miettiä lähtöä matkaan jos vehkeet eivät kestä.

Vierailija
874/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako Lapin turistit itse pelastusoperaatioitaan? (Sillä on enemmän merkitystä suomalaisnäkökulmasta...). Lasku perään.

Vierailija
875/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kaikki haukuttu, varmaan fanit. Lihavat, synnyttävät, narkkarit, marjastajat. Erityisessä tähtäimessä lihavat.

Sitä en millään ymmärrä miksi laivan henkilökunta ei missään nimessä saisi saada positiivista julkisuutta. Miksi vahditaan, että sitä julkisuutta tulee vain ja ainoastaan itselle.

Jari varmasti rehtinä miehenä haluaa maksaa runsaasti aiheutuneita kuluja.

Vierailija
876/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tai jos menee vaikka marjastamaan ja eksyy metsään, pitäisikö se korvata itse?

Tai metsuri loukkaantuu  kaukana ..jne ... miljoonia tapauksia...👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
877/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä sun perusteella pitäisi kieltää rallit,  painit, jääkiekko, ravit  ja ylipäätään kaikki urheilu ja harrastus josta voi joutua loppuiäkssen laitokseen tai kotiin hoidettavaksi.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Heippa vaan Jari Saarnion tiimi!

Vierailija
878/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merivirrat ja tuulet kuljettivat oikeaan suuntaan, soutamalla vaan säädettiin vähän kurssia.

Voiko puhua soutamisesta jos vene kulkee autopilotin ohjaamana kun soutaja nukku?

Vierailija
879/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sekin huono puoli, että jos tuota hulttiota ei laiteta korvausvastuuseen, niin seuraavaksi lähtee taas tekemään jotain yhtä vammaista. Miksi ei lähtisi, kun muut kerta kiltisti maksaa hänen toilailuidensa seuraukset?

Tämä on jonkun pikkupennun kirjoittama.   Jos ralliautolija Suumaehr olisi vaikka 10 vuoden päästä parantunut niin tottakai olisi jatkanut ralliautoilua. 👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
880/955 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, määrittele ihmisen hinta!

En ole ap, mutta ilmeisesti keski-ikäisen sankarimiehen elämä pitää pelastaa kuluista viis, kun taas vanhan naisen saa hirttää sitomalla jos siinä säästyy muutama euro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan