Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?

Vierailija
10.01.2026 |

Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin. 

Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota. 

Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.

Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.

Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen. 

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.

Kommentit (714)

Vierailija
261/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ensikertalaisille täällä: ivalliset  kommentoijat ovat julkkisten ammattikiusaajia ja tunnistettavia kaikke  lyttäävästä hokemistyylistään. 

Vierailija
262/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi ensikertalaisille täällä: ivalliset  kommentoijat ovat julkkisten ammattikiusaajia ja tunnistettavia kaikke  lyttäävästä hokemistyylistään. 

Ei tästä mitään palkkaa saa, mutta hyvän mielen kyllä. 💕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo Irmeli 56v, jonka päivät kuluvat Netflixiä ja Tiktokkia tuijottaen ja samalla jäätelöään mässyttäen.

...

Epäolennaista, mutta tiedoksi: 

Kukaan 56-vuotias ei ole Irmeli. Sekoitat ikäluokat nyt rajusti.

56-vuotias suomalaisnainen on Tanja, Anne, Susanna, Jonna, Jenni, Mia, Katja, Hanna, Heini tai Katri. 

...
Kyllä. Lisään vielä Kristiinan, Minnan, Heidin ja Johannan. 
...

V*ttu että ootte sekaisin. Olen 57v. Mun luokalla peruskoulussa oli tosiaan yksi Irmeli. Mutta suurin osa oli Sari-nimisiä. Saria ja Jaria riitti. Ei ollut yhtään Tanjaa, Annea, Susannaa, Jonnaa (nuoremmissa vasta), Jenniä, Miiaa, Katjaa, Hannaa, Heiniä tai Katria (vanhemmissa o

....
Vai niin. Olen 56. Luettelin siinä meidän luokan tytöt ekaluokalta. Paitsi että unohdin yhden hiljaisen Niinan ja myös Pauliinan, joka muutti ekaluokan jälkeen pois. Yksi Eija ja yksi Mari tuli myöhemmin.

Nimiä on noin vähän, koska Susannoja, Katjoja ja Jonnia oli kaksi kutakin, Tanjoja taas kolme. Noita kaikkia samoja nimiä vilisi rinnakkaisluokilla ja pihoilla, serkuilla sekä vuotta nuoremman pikkusiskon kavereissa. Yhtäkään Irmeliä en kyllä ole tuntenut koskaan, myöskään niissä vanhemmissa. Ei ole todellakaan mikään perusnimi ikäluokassa -70. Toisena nimenä voi olla jollakin onnettomalla.

Myös tosiaan Kristiina, Johanna, Heidi ja Minna olivat yleisiä. Minnoja oli kauheasti muttei minun luokalla.

Eli ihan turha siellä riehua. Sareja ja Jareja oli enemmänkin 60-luvulla syntyneissä. 

Vierailija
264/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo Irmeli 56v, jonka päivät kuluvat Netflixiä ja Tiktokkia tuijottaen ja samalla jäätelöään mässyttäen.

56-vuotias suomalaisnainen on Tanja, Anne, Susanna, Jonna, Jenni, Mia, Katja, Hanna, Heini tai Katri. 

Unohditte Sarin, Niinan Tiinan ja Kirsin.

Vierailija
265/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

...
...

V*ttu että ootte sekaisin. Olen 57v. Mun luokalla peruskoulussa oli tosiaan yksi Irmeli. Mutta suurin osa oli Sari-nimisiä. Saria ja Jaria riitti. Ei ollut yhtään Tanjaa, Annea, Susannaa, Jonnaa (nuoremmissa vasta), Jenniä, Miiaa, Katjaa, Hannaa, Heiniä tai Katria (vanhemmissa o

....
Vai niin. Olen 56. Luettelin siinä meidän luokan tytöt ekaluokalta. Paitsi että unohdin yhden hiljaisen Niinan

56- ja 57-vuotiaat on 60-luvulla syntyneitä.

Vierailija
266/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sen pelastusvideon. Ukko saatiin kannelle. Hieno homma, kyllä.

Mutta jäikö se kallis vene tavaroineen sinne vaan? Ainakaan se video ei näyttänyt nostoa minkäänlaista ei tavaroille ei veneelle, mutta tietty video oli lyhyt. Ehkä esim tavaroita laitettiin ensin säkillinen?

Täällä mä kierrätän muovia, koska meret on täynnö muoviroskaa ja mikromuovi kulkeutuu kaikkialle. Mut Saarion ukko viljelee mereen veneellisen muovia ja tavaraa kaikenlaista? 

Äijä kuluttaa aika huolettomasti luonnonvaroja. Lentelee ympäri maapalloa ja rahtilaivat ajelee päivätolkulla hänen päähänpistojensa mukaan. Ei paljon huolet ääliötä paina. Kun muut aina korjaa hänen sekoilunsa. Sais laskuttaa myös tästä turhasta saastutuksesta.

Vierailija
267/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Jari Saarion soutuprojekti ei ole ollut jonninjoutavaa, vaikka vaarallista se on. Hänellä on kymmeniä tuhansia seuraajia, ellei enemmän, ja hänen seuraamisensa on tuonut kollektiivisesti lisää sisukkuutta meille kaikkeen tekemiseen. Toivottavasti selviää elossa tuolta takaisin Suomeen. 

Minulle on turha vaaratilanteisiin hakeutuminen tuonut vain ihmettelyä ja harmistumista. Eri asia, jos olisi mennyt pelastamaan onnettomuuksiin joutuneita tai uhrautunut jonkin muun arvokkaan tehtävän eteen.

Vierailija
268/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen, että Jari pelastui. Mutta en voi olla ihmettelemättä, miksi ryhtyi vaaralliseen yritykseen.  Tästä lähtien kannattaisi sitten jo pitää jalat maan pinnalla.

Vierailija
269/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 56 täyttävät ovat syntyneet 1970 ja kukaan ei 57-vuotiaista ole mitään puhunutkaan paitsi se yksi sen ikäinen raivoaja.

Minä joka luettelin luokkakaverini olen 56, syntynyt 1970. Ajatelin että puhutaan vuoden 2026 56-vuotiaista, kun nyt vuodessa 2026 ollaan. Itse kun synttärit alkuvuodesta, niin tuun ajatelleeksi niin. Totta on, että on olemassa tällä hetkellä 56-vuotiaita, jotka syntyneet 1969.

Eli puhuin siitä ikäluokasta, joka aloitti koulun 1977 ja kirjoitti 1989.

Vierailija
270/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikkalaisen varustamon laiva kyseessä, liputettu Marshall-saarille.  Reitti Argentiinasta Bangladeshiin. Köyhempien maiden ihmiset joutuu pelastelemaan, kun rikas länkkäri leikkii. 

Pelastajat pitävät häntä aivan varmaan pellenä. Hymyilevät toki paljon hänelle edessäpäin ja auttavat häntä parhaansa mukaan, mutta puhuvat takuulla keskenään hänestä vähemmän mairittelevaan sävyyn. 

Vierailija
271/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ja myös kaikki avaruuslennot pitäisi lopettaa samasta syystä. Mitä järkeä?

Vierailija
272/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jäikö se kallis vene tavaroineen sinne vaan? Ainakaan se video ei näyttänyt nostoa minkäänlaista ei tavaroille ei veneelle, mutta tietty video oli lyhyt. Ehkä esim tavaroita laitettiin ensin säkillinen?

Täällä mä kierrätän muovia, koska meret on täynnö muoviroskaa ja mikromuovi kulkeutuu kaikkialle. Mut Saarion ukko viljelee mereen veneellisen muovia ja tavaraa kaikenlaista? 

Äijä kuluttaa aika huolettomasti luonnonvaroja. Lentelee ympäri maapalloa ja rahtilaivat ajelee päivätolkulla hänen päähänpistojensa mukaan. Ei paljon huolet ääliötä paina. Kun muut aina korjaa hänen sekoilunsa. Sais laskuttaa myös tästä turhasta saastutuksesta.

Muistakaamme tässä vaiheessa myös sponsoreita, jotka mahdollistivat tuon tempun: Raymarine, Lääkärikeskus Aava, Sisu / Sisu-kauppa (vaatemyynti), K-ryhmä, Partioaitta, LähiTapiola, Op Pohjola / OP-ryhmä, Volkswagen Suomi, Ilta-Sanomat, Rannoch Adventure, Horn to Hope Shop (Saarion oma yritys). 

Vierailija
273/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>>>>Saario ei tietääkseni toteuta tätä seikkailua edes saadakseen huomiota = rahaa jollekin hyväntekeväisyyskohteelle, mikä tekee touhusta varsin turhan.

No tämäpä!!! Kun oma itse on niin hiton tärkeä. Pistää vanhempana vihaksi sekin, millaista painetta aiheuttaa omille lapsilleen. Vaikka kuinka ovat hyväksyneet lähdön, on mahtanut olla aivan hirvittävä päivä ja yö heillä. 

Vierailija
274/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>>>>>>Muistakaamme tässä vaiheessa myös sponsoreita, jotka mahdollistivat tuon tempun: Raymarine, Lääkärikeskus Aava, Sisu / Sisu-kauppa (vaatemyynti), K-ryhmä, Partioaitta, LähiTapiola, Op Pohjola / OP-ryhmä, Volkswagen Suomi, Ilta-Sanomat, Rannoch Adventure, Horn to Hope Shop (Saarion oma yritys). <<<<<<< (jotenkin tökkii lainaaminen tällä sivulla nyt)

Minä ajattelen samoin. Huomenna oikein juhlallisesti soitan LähiTapiolaan ja irtisanon koti-, mökki-, vapaa-ajan ja matkavakuutukset. Haluan soittaa, että saan selvin sanoin sanoa, miksi irtisanon. Koska vastustan tällaista idiotiaa, luonnonvarojen ja kaiken muunkin tuhlausta. Plus muutenkin tyytymätön LähiTapiolaan. Aiemmin olen ollut tyytyväinen, joskus 15 v sitten, mutta nyt eivät korvaa enää mitään, aina joku selitys valmiina, niinpä ei kiinnosta katsoa, että jos tulisi vaikka tulipalo, mitä selitystä siitäkin tulisi taas. Mutta loppusysäyksen antoi todellakin Saarion ääliöleikin rahoittaminen. 

Vierailija
275/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaamme tässä vaiheessa myös sponsoreita, jotka mahdollistivat tuon tempun: Raymarine, Lääkärikeskus Aava, Sisu / Sisu-kau

Pelastushommasta tulee miljoonalasku. Toivottavasti rahakkaat sponsorit hoitavat sen. Saario pääsee reissullaan nyt ilmeisesti Bangladeshiin, jonne laiva on matkalla. Koukkaaminen Kapkaupunkiin lisäisi kustannuksia. Ulkiministeriöllä on varoituksia Bangladeshiin matkustamisesta.

Vierailija
276/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se nuorempi Harkimo lähdössä vähän vastaavalle matkalle? Sentään hieman fiksummalle, koska purjeet ja järkevämpi reitti. 

Silti samaa osastoa: lähden täysin ei-välttämättömään reissuun, jossa vaaroja, laitan käytännössä henkeni alttiiksi ja todellakin odotan että apuun riennetään, jos jotakin tulee. 

Toivottavasti nää kaikki uhkarohkeat lähtevät sit samalla kuolemaa halveksivalla innolla sotaan, jos naapuri idästä alkaa tunkea maille.

Vierailija
277/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>>>>>>>Muistakaamme tässä vaiheessa myös sponsoreita, jotka mahdollistivat tuon tempun: Raymarine, Lääkärikeskus Aava, Sisu / Sisu-kauppa (vaatemyynti), K-ryhmä, Partioaitta, LähiTapiola, Op Pohjola / OP-ryhmä, Volkswagen Suomi, Ilta-Sanomat, Rannoch Adventure, Horn to Hope Shop (Saarion oma yritys). <<<<<<< (jotenkin tökkii lainaaminen tällä sivulla nyt)

Minä ajattelen samoin. Huomenna oikein juhlallisesti soitan LähiTapiolaan ja irtisanon koti-, mökki-, vapaa-ajan ja matkavakuutukset. Haluan soittaa, että saan selvin sanoin sanoa, miksi irtisanon. Koska vastustan tällaista idiotiaa, luonnonvarojen ja kaiken muunkin tuhlausta. Plus muutenkin tyytymätön LähiTapiolaan. Aiemmin olen ollut tyytyväinen, joskus 15 v sitten, mutta nyt eivät korvaa enää mitään, aina joku selitys valmiina, niinpä ei kiinnosta katsoa, että jos tulisi vaikka tulipalo, mitä selitystä siitäkin tulisi taas. Mutta loppusysäyksen a

Haluaisitko kertoa mitä kaikkea teet itse säästääksesi tätä maailmaa? Ensinnäkin voisit kyllä vähentää tätä somettamista, jotta serverit eivät kävisi niin kuumana ja tuhoaisi maailmaa tällä vauhdilla.

Vierailija
278/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Pelastushommasta tulee miljoonalasku. Toivottavasti rahakkaat sponsorit hoitavat sen

Just siksi lopetan vakuutukset LähiTapiolassa. En halua seurata vakuutuslaskujen yllättävää suurentumista, kun tulikin vähän takkiin

Vierailija
279/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sponsoreineen.

Citymarket taitaa olla isoin sponssori. KESKO.

Vierailija
280/714 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ihmisten pelastusoperaatioita ei pitäisi ikinä maksaa veronmaksajien pusseista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä