Miksi kukaan käyttäisi psyykelääkkeitä?
Eihän siinä ole mitään järkeä. Paitsi ISO EHKÄ, ääripää tapauksissa, skitsofrenioissa sunmuissa, mutta masentuneelle ja muille, ehdoton ei, näen enemmän haittaa kuin hyötyjä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun lääkärit kirjoittaa niitä unettomuuteen, mikä on aivan idioottimaista. Paria kokeillut, heitin ns. vesilintua, paskoja sivuvaikutuksia eikä auttanut nukkumiseen.
Eri lääkkeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Minulle kokeiltiin unettomuuteen neljää eri lääkettä, ennen kuin sain avun skitsofreniaan suurilla annoksilla tarkoitetusta Seroquellista. Olen syönyt sitä jo 20 vuotta ilman sivuvaikutuksia ja hyvin nukuttaa. Annos on vain murto-osa skitsofreniaan määrätystä.
Eli ei lainkaan idioottimaista, vaikkei sinulle sopisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä söin kerran n. vuoden ajan mielialalääkettä pienellä annoksella masentuneisuuteen. Ei ollut mitään sivuvaikutuksia. Psykiatri suuttui kun kuuli, että lopetin lääkkeen itse kun masennus oli ollut jonkin aikaa poissa. Olisi pitänyt kuulemma jatkaa lääkkeen syöntiä varmuuden vuoksi paljon pidempään. Onneksi lopetin, koska masennus ei palannut. Vieroitusoireet oli kyllä kovat, vaikka oli pienin annos lääkettä eli ei voinut ns "annosta vähentämällä" lopettaa
Voi ja pitää lopettaa. Mainitsemasi "pienin annos" liittyy vain terapeuttiseen määrään, ei lääkkeen määrään. Tuon määrän voi puolittaa ja pari viikkoa sen jälkeen tuo annos puolitetaan jne. Todellakin psyykelääkkeet ajetaan hallitusti alas, nimenomaan hitaasti.
Psykiatrisi oli siis aivan syystä tuohtunut. Vaikka todennäköisyys on pieni ja käytetty lääke vaikuttaa, jotkut ihmiset "kilahtavat" vääränlaisesta lopetuksesta. Mitä tottuneempi kroppa tai hermosto lääkkeeseen on, sitä varovaisemmin lopetus pitää suunnitella ja toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekkin toimii oireita lievittävänä. Ei kaikille.
Keksin miljoona muutakin keinoa lievittää oireita, se, että puudutan koko limbisen järjestelmän, että saan negatiiviset tunteet hallintaan ei ole sen arvoista, että menetän myös kaikki positiiviset tunteet ja näiden yhdistelmänä menetän motivaationi joka johtaa siihen, että olen zombina jääkaapin ja sängyn välillä, joka taas johtaa ylipainoon ja sen tuomaan lisämasennukseen.
ap
Sä oot tasapainoton. Mania?
Psyykenlääkkeet on kattotermi erilaisille lääkkeille joita käytetään esim. psykoosin, masennuksen, ahdistuneisuuden ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa.
Kuten kaikki muutkin lääkkeet ovat ne hyviä kun niitä tarvitsee, muutoin eivät. Jostain syystä niihin vain suhtaudutaan välillä todella kielteisesti.