Miksi kukaan käyttäisi psyykelääkkeitä?
Eihän siinä ole mitään järkeä. Paitsi ISO EHKÄ, ääripää tapauksissa, skitsofrenioissa sunmuissa, mutta masentuneelle ja muille, ehdoton ei, näen enemmän haittaa kuin hyötyjä.
Kommentit (24)
Haluaisin paavo pesusieni pyyhkeen
Joillekkin toimii oireita lievittävänä. Ei kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Joillekkin toimii oireita lievittävänä. Ei kaikille.
Keksin miljoona muutakin keinoa lievittää oireita, se, että puudutan koko limbisen järjestelmän, että saan negatiiviset tunteet hallintaan ei ole sen arvoista, että menetän myös kaikki positiiviset tunteet ja näiden yhdistelmänä menetän motivaationi joka johtaa siihen, että olen zombina jääkaapin ja sängyn välillä, joka taas johtaa ylipainoon ja sen tuomaan lisämasennukseen.
ap
Mä söin kerran n. vuoden ajan mielialalääkettä pienellä annoksella masentuneisuuteen. Ei ollut mitään sivuvaikutuksia. Psykiatri suuttui kun kuuli, että lopetin lääkkeen itse kun masennus oli ollut jonkin aikaa poissa. Olisi pitänyt kuulemma jatkaa lääkkeen syöntiä varmuuden vuoksi paljon pidempään. Onneksi lopetin, koska masennus ei palannut. Vieroitusoireet oli kyllä kovat, vaikka oli pienin annos lääkettä eli ei voinut ns "annosta vähentämällä" lopettaa
Ne ei anna enää oikeaa unilääkettä ja rauhoittavaa, niihinhän voi jäädä koukkuun.
Jostain syystä päivittäin syötävä mielialalääke ei ole sit riippuvuus.
Suomessa on moni tottunut siihen että kaikkeen voi luottaa, myös lääkäriin. Mielialaongelmaisilla on usein myös erittäin heikko itsetunto eivätkä luota itseensä ja silloin lääkärin on helppo valtavana aukroriteettina tuputtaa lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei anna enää oikeaa unilääkettä ja rauhoittavaa, niihinhän voi jäädä koukkuun.
Mielialalääkkeestä on vaikeampi vieroittua vaikkei se koukuta.
No jos saat kahdesti kuussa paniikkikohtauksen ja olet joka kerta viis páiváá ihan puhki nii ehkápá silloin
Se ois kiva jos psyykelääkkeiden ja mielialalääkkeiden ero olisi yleisesti tiedossa, niin ei käytettäisi sekavasti väärin näitä termejä.
Minä olisin kuollut masennukseen ilman lääkkeitä. Olisin ollut työkyvytön ja sitten olisi mennyt henki.
Minulla on ollut kaksi kertaa psykoosi, toipuminen kesti vuosikausia. Minulla on psykoosinestolääkitys koko loppuelämäni ajan, koska en halua kokea psykoosia kolmatta kertaa. Oli sen verran raskas kokemus ja siitä toipumisaika.
Vierailija kirjoitti:
Ei mielialalääkkeisiin kyllä synnykään samanlaista riippuvuutta, että tekisi mieli napsia jotain masennuslääkettä vähän väliä kuten usein rauhoittavien kanssa käy.
Vierailija kirjoitti:
Se on päivittäinen tulonlähde pharmalle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun lääkärit kirjoittaa niitä unettomuuteen, mikä on aivan idioottimaista. Paria kokeillut, heitin ns. vesilintua, paskoja sivuvaikutuksia eikä auttanut nukkumiseen.
Minä olen myös niin pettynyt noihin. Sain joskus 20 vuotta sitten jo jotain tuollaista unettomuuteen ja piti pienenä annoksena muka nukuttaa, mutta kissan jalat, mitään nukuttanut, mutta seuraavankin päivän oli ihan pilvessä.
Olen sitten käyttänyt tarvittaessa melatoniinia.
Nyt kuitenkin piti toisen vaivan vuoksi käydä lääkärissä ja ajattelin pyytää jotain nukahtamislääkettä tai vahvempaa melatoniinia, mutta mitä vielä. Taas jotain mielialalääkettä hyvin pienellä annoksella ja on kuulemma turvallista.
Eipä taaskaan auttanut nukkumaan, ei mitään vaikutusta. Niinpä jatketaan taas tarvittaessa melatoniinillä.
Ap voi omahoitaa itensä lääkkeettömästi narunpätkällä.
Bye.
Itsellä paranoidinen skitsofrenia ja kyllä tuo lääkitys vaan on hyvä juttu. Pitäisi vaan vielä saada ja löytää se paras lääkitys tähän ongelmaan. Nykyisellä ongelma on tuo tunteettomuus, joka pitäisi saada parannettua.
Vierailija kirjoitti:
Ap voi omahoitaa itensä lääkkeettömästi narunpätkällä.
Bye.
Yikes, sinulla on paha olla.
Mutta kun lääkärit kirjoittaa niitä unettomuuteen, mikä on aivan idioottimaista. Paria kokeillut, heitin ns. vesilintua, paskoja sivuvaikutuksia eikä auttanut nukkumiseen.