Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviääköhän to Jari Saario hengissä tuolta mereltä?

Vierailija
09.01.2026 |

Alkaa epäilyttää.

Kommentit (575)

Vierailija
421/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari sai lopulta yllättävän nopeasti apua. Alkuun arveltiin että menee viikko, mutta meni vain reilu vuorokausi. 
Videolla näyttää siltä että toinen airo puuttuisi. Niitä oli mennyt jo pari aiemmin ja varalla ei ollut enempää. Ilmeisesti peräsin meni hajalle. Kiinnostava kuulla myöhrmmin miten vene vaurioitui.

Vierailija
422/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tuttais soutaa etelä-amerikasta afrikan rannikolle ja viime metreillä keskeyttää homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että saivat ukon talteen. 
Seuraava suomalainen tuolla lienee harkimo. Sen piti lähteä purjehtimaan maailman ympäri ens vuonna. Miten en näe tyypissä sellaista sitkeyttä ja sisua että sopisi yksin valtamerille. Enemmän sellainen aurinkoisen sään pikku purjehdus vähän paremmassa seurassa saaristossa. Eväänä kuohujuomaa ja katkarapuleipiä. 

Tuskin lähtee. Kääriytyy myrksypäivänä viltiin Sipoossa. Yritti vakuuttaa exälleen, että hänkin on extremetyyppi, vaikka on oikeasti kotona viihtyvä nallekarhu eikä merikarhu.

Vierailija
424/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin hiton iloisen ja hymyilevän näköisiä kavereita nää merimiehet olivat faceen liittämään videolla. Oli ilo nähdä tällaista toimintaa ja apua ja iloa toisen puolesta mitä he osoittivat ja yhden merimiehen vaimokin oli postannut videon omaan instagramiin miten ylpeä on omasta miehestään. Tällaista ihmisyyttä lisää niin hyvin meidän kaikkien käy!

He tekivät sen mitä kansainvälinen meripelastuslaki vaatii: kansainvälisen meripelastuslainsäädännön mukaan aluksilla ja merimiehillä on velvollisuus auttaa ihmisiä, jotka ovat hengenvaarassa merellä. 

Kyse olikin enemmän siitä millä asenteella he velvollisuutensa hoitivat. Ja esim miten ylpeä tämän itse pelastuksen tehneet miehen vaimo oli, niin sydämellisiä ihmisiä!

Vierailija
425/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tuttais soutaa etelä-amerikasta afrikan rannikolle ja viime metreillä keskeyttää homma.

Oli vielä lähes puolet jäljellä. 3000 km. Siellä oli pahoja merialueita edessä ja vene oli aivan liian etelässä, että olisi päässyt nousemaan Hopeen. Ei olisi onnistunut.

Teki silti jotain jota kukaan ei ole aiemmin tehnyt. Eiköhän joku hullu vielä joskus souda tuon pätkän. 

Vierailija
426/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä, minä minä, kun kaikki pyörii oman halun ja navan ympärillä... minä, minä. 

Vierailija
427/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Jari saadaan lennätettyä takaisin, ei kannata enää päästää häntä kaukomaille. Ensi kesäksi voisi jo ruveta soutelemaan Turun ja Porin väliä, kävisi myös Raumalla. Olisi lyhyempi matka käydä pelastamassa, ja läheisetkin voisi vierailla jossain näistä kaupungeissa, jos haluaisivat nähdä ja jutella välillä. Kansa pääsisi näkemään sankarinsa ihan livenä, ja juhlia aina kääntöpaikoilla, kun Jari tekisi käännöksen vaikka esim. Aurajoessa Turun linnan edessä, jossa iltalehdet haastattelisivat sankarisoutajaa. Viikkarilla ja Siljalla menijät voisivat myös vilkutella soutajalle ja hurrata. Lähi-Tapiolakin olisi nimenmuksisesti tietysti sponsori, ja pääsisi halvemmalla mukaan projektiin. Jari voisi soudella heti keväästä, ja niin kauan kuin vesi olisi avoinna jäistä. 

Jatkoon!! 

Vierailija
428/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on video pelastus tapahtumasta! Selvisi eikä paljoa mennyt veron maksajien rahaa eikä paljoa siihen että kauppa laivan rahti myöhästyy ja tulee miljoona kulut siitäkin plus että muut joutui näkemään ison vaivan, asettivat itsensä hengenvaaraan pelastaessaan Jarin . Yes hieno homma , mutta eiks se ollut niin että unelmiaan pitää tavoitella. Vaikka muut kärsii. Anna palaa vaan .

No jep! Sponsorit läpyttävät takuulla käsiään parastaikaa: Raymarine, Lääkärikeskus Aava, Sisu / Sisu-kauppa (vaatemyynti), K-ryhmä, Partioaitta, LähiTapiola, Op Pohjola / OP-ryhmä, Volkswagen Suomi, Ilta-Sanomat, Rannoch Adventure, Horn to Hope Shop (Saarion oma yritys)! Rahat säilyivät sittenkin! 😍👏👏👏

Miten joku Lääkärikeskus, saati vakuutusyhtiö lähtee näin hulluun projektiin sponsoriksi?

Koska raha pyörittää maailmaa. Kyllähän nuo tiesivät etukäteen, että yllytyshullu ja maineennälkäinen Jari Saario ei onnistuisi soutamaan tuota matkaa, joten heille oli luvassa helppoa rahaa. Kahisevaa heille on täytynyt olla luvassa huolimatta siitä onnistuuko soutu vai ei. Ei ne tyhjin käsin ole jääneet, se on 100% varmaa. Ilta-Sanomat joutuu vielä kaupanpäällisiksi pitämään Saarion tapausta ykkösaiheenaan jonkin aikaa sattuneesta syystä. Varmaan ensi viikon ainakin.

Vierailija
429/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä, minä minä, kun kaikki pyörii oman halun ja navan ympärillä... minä, minä. 

Julkisuusnarkkius on juuri sitä.

Vierailija
430/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on video pelastus tapahtumasta! Selvisi eikä paljoa mennyt veron maksajien rahaa eikä paljoa siihen että kauppa laivan rahti myöhästyy ja tulee miljoona kulut siitäkin plus että muut joutui näkemään ison vaivan, asettivat itsensä hengenvaaraan pelastaessaan Jarin . Yes hieno homma , mutta eiks se ollut niin että unelmiaan pitää tavoitella. Vaikka muut kärsii. Anna palaa vaan .

No jep! Sponsorit läpyttävät takuulla käsiään parastaikaa: Raymarine, Lääkärikeskus Aava, Sisu / Sisu-kauppa (vaatemyynti), K-ryhmä, Partioaitta, LähiTapiola, Op Pohjola / OP-ryhmä, Volkswagen Suomi, Ilta-Sanomat, Rannoch Adventure, Horn to Hope Shop (Saarion oma yritys)! Rahat säilyivät sittenkin! 😍👏👏👏

Miten joku Lääkärikeskus, saati vakuutusyhtiö lä

Onnistuessaan olisivat saaneet valtavan näkyvyyden. Saavat sen nytkin, mutta ei niin positiivisessa valossa. 

Vierailija
431/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli vielä lähes puolet jäljellä. 3000 km. Siellä oli pahoja merialueita edessä ja vene oli aivan liian etelässä, että olisi päässyt nousemaan Hopeen. Ei olisi onnistunut.

Teki silti jotain jota kukaan ei ole aiemmin tehnyt. Eiköhän joku hullu vielä joskus souda tuon pätkän. 

Mietin, että tuotti arvokasta dataa tuolla seikkailla seuraavalle yrittäjälle 😃.

Mutta nyt oli hengenlähtö Jarilla muutamista tunneista kiinni, joten parempi valita jatkossa turvallisemmat reitit!

Olin ihan varma, että meri vie

Mistä keksit että kiinni muutamasta tunnista? Vene oli ilmeisesti soutukelvoton mutta pysyi pinnalla. Jari näytti toimintakykyiseltä videolla ja nousi itse verkkoon. Kylmä on ollut varmasti.

Vierailija
432/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit että kiinni muutamasta tunnista? Vene oli ilmeisesti soutukelvoton mutta pysyi pinnalla. Jari näytti toimintakykyiseltä videolla ja nousi itse verkkoon. Kylmä on ollut varmasti.

Kuinka paljon sitä dieseliä olisi ollut? Ilmeisesti lämmityslaite oli mennyt rikki jo aiemmin. 

Joten olisihan hänellä ollut elinaikaa ehkä sitten vielä päivän tai pari. 

Vierailija
433/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011741958.html

Katsokaa pelastuksesta video 

Vierailija
434/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan nyt Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselle takasin peruspäivähommiin, vai missä nykyään sitten asuukaan. Vai haluaako revanssin, ettei ekstremeura pääty epäonnistuneeseen yritykseen. On takana kyllä onnistunutkin Atlantin ylitys.

Vierailija
435/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä suoritus laivan kapteeniltakin tällainen suoritus tossa meren käynnissä. En yhtään ihmettele et kapteenin vaimo oli jakanut instaan olevansa tosi ylpeä miehestään, itsekin olisin!

Vierailija
436/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoa Jari Saariossa on. Onkohan tässä kaikessa kuitenkin kyse äärimmäisestä keinosta saada huomiota, josta on jäänyt lapsena paitsi?

Miksi lähteä tuollaisiin itsemurhayrityksiin, jota ihmiset sitten sopulimaisesti seuraavat ja kauhistelevat? Ja tämän kaiken pitäisi jotenkin "yhdistää ihmisiä". Voi huhhuh.

Ihmiset tekevät hienoja asioita päivittäin ilman, että hakevat sillä huomiota.

Vierailija
437/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä suoritus laivan kapteeniltakin tällainen suoritus tossa meren käynnissä. En yhtään ihmettele et kapteenin vaimo oli jakanut instaan olevansa tosi ylpeä miehestään, itsekin olisin!

Jep ja hurja toi että piti hypätä verkkoon. Mutta fiksu kapteeni ettei vaarantanut omaa miehistöä 

Vierailija
438/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan nyt Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselle takasin peruspäivähommiin, vai missä nykyään sitten asuukaan. Vai haluaako revanssin, ettei ekstremeura pääty epäonnistuneeseen yritykseen. On takana kyllä onnistunutkin Atlantin ylitys.

Kaksi ylitystä. Ensimmäiseen lähti kanarialta, toinen pohjoisessa. Kolmas jäi puoleen väliin. 

Vierailija
439/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis jo some päivityksiä laivan kyydistä, kun ruokalassa laulaa ruokalauluja aasialaisen miehistön kanssa :D mutta siitä nostan hattua että pystyi alkavasta hypotermiasta huolimatta hyppäämään pimeässä verkkoon

Vierailija
440/575 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että saivat ukon talteen. 
Seuraava suomalainen tuolla lienee harkimo. Sen piti lähteä purjehtimaan maailman ympäri ens vuonna. Miten en näe tyypissä sellaista sitkeyttä ja sisua että sopisi yksin valtamerille. Enemmän sellainen aurinkoisen sään pikku purjehdus vähän paremmassa seurassa saaristossa. Eväänä kuohujuomaa ja katkarapuleipiä. 

Tuskin lähtee. Kääriytyy myrksypäivänä viltiin Sipoossa. Yritti vakuuttaa exälleen, että hänkin on extremetyyppi, vaikka on oikeasti kotona viihtyvä nallekarhu eikä merikarhu.

Paljonkohan tässä on sitä, että on pakko seurata isänsä kaltaisen supermiehen jalanjälkiä? Täytyisi luoda oma polku sen sijaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme