Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monelle aiemmin töistään leuhkineelle työttömyys on ihan oikein

Vierailija
09.01.2026 |

Näitähän on näitä "bisneshenkisiä ja työorientoituneita"  tyhjänpuhujia, joille onkin nyt isketty ihan oikea lopputililappu kouraan.  Nytpähän näkevät, miten tyhjiä olivat heidän aiemmat puheensa

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku tae,et kukaan työstä potkittu ei työllistyisi heti uudestaan? 

Vierailija
2/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulossa potkuja, on tulossa palkankorotus. 

Jos potkut tulisivatkin, niin työtarjouksia on jonossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhjänpuhuja pärjää kyllä yrittäjänä, eikä tarvitse kenenkään muun pussista sitä   p a s k a n j a u h a n t a a   kustantaa.

Vierailija
4/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, työtarjouksia :D

Pääsisitkö Tokmannille vai Ääs-Markettiin hyllyttäjäharjoittelijaksi Kelan rahalla? :D

Vierailija
5/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, työtarjouksia :D

Pääsisitkö Tokmannille vai Ääs-Markettiin hyllyttäjäharjoittelijaksi Kelan rahalla? :D

Jopas sulla on mielikuvitus.

Olen it-alalla ja headhunterit ottaa viikottain yhteyttä. Minun osaamisalueella on kova työvoimapula. 

Vierailija
6/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni heistä on itse halveksinut työttömiä, nyt saavat kokea sen itse :)

m42 eläkeläinen

Vierailija
7/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemiasi työtarjouksia kutsutaan 'työkokeiluiksi' ilman palkkaa, jos siis onnistut saamaan TE-keskukselta hyväksynnän näihin. 

Vierailija
8/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja moni heistä on itse halveksinut työttömiä, nyt saavat kokea sen itse :)

m42 eläkeläinen

Kommentistasi päätellen olet eläkkeellä mielenterveysongelmien takia. 

Tuollainen naurettava katkeruus ei ole hyväksi. 

Vierailija
9/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules AP - koko virka-aika on käytettävä aktiiviseen työnhakuun sekä olla valmiudessa vastaamaan tuleviin puheluihin sanoo työttömiä koskeva laki sekä asetus. Kerran erehdyin mikrottamaan virka-aikana aterian - sekoittaen mikron kilahduksen puhelimen soimiseen ja nyt minua on jo monta kuukautta askarruttanut että soitettiinko minulle oikeasti sinä aikana kun pidin linjaa varattuna luurin ollessa ylhäällä.

AP voi vain kuvitella minkälainen nälkä ihmisellä (työtönkin on siis ihminen) kahdeksan (8) tunnin keskeytymättömän päivystyksen jälkeen. Katson olevani oikeutettu mikroateriaan kaiken tämän koettelemuksen jälkeen!

Vierailija
10/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemiasi työtarjouksia kutsutaan 'työkokeiluiksi' ilman palkkaa, jos siis onnistut saamaan TE-keskukselta hyväksynnän näihin. 

On se jonkun vaikea hyväksyä että osaajille on töitä edelleen siinä missä ennenkin, joillain aloilla enemmänkin. Tuo säälittävä kateutesi ja kyvyttömyytesi ymmärtää tosiasioita lienevät syyt, mikset itse kelpaa kellekään töihin.

Vierailija
11/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikin kokeilla taas vaihtaa duunia. Yleensä palkka on noussut sen 20% joka kerta.

Vaihtamalla paranee  :)

Vierailija
12/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkut saatuasi voit hyvällä tuurilla päästä kuntouttavaan työtoimintaan, mutta tuskin edes siihen, koska nykyisin työkkäreissä ei ole budjettia mihinkään. 

Vierailija
13/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Toki ensin hoidan tämän työmaan viimeisen päälle kuntoon.

Vierailija
14/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 4 kertaa työttömänä 10 vuoden sisällä. Aina on löytynyt muutamassa kk uusi vakituinen kokoaikatyö. Heti oikea työpaikka eikä mitään temppupaskaa. Vika on työnhakijassa, jos mihinkään ei kelpaa.

Vierailija
15/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jonkun vaikea hyväksyä että osaajille on töitä edelleen siinä missä ennenkin, joillain aloilla enemmänkin. Tuo säälittävä kateutesi ja kyvyttömyytesi ymmärtää tosiasioita lienevät syyt, mikset itse kelpaa kellekään töihin.

kovimmat osaajat ne roikkuu vauvalla iltapäivällä, eikö?

Vierailija
16/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei roikkuisi, kun kokopäivän työt tekee ammattilainen kolme kertaa nopeammin kuin aloittelija.

Vierailija
17/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkut saatuasi voit hyvällä tuurilla päästä kuntouttavaan työtoimintaan, mutta tuskin edes siihen, koska nykyisin työkkäreissä ei ole budjettia mihinkään. 

Töitä riittää kun on osaamista. Sitä osaamista pitää myös ylläpitää ja kehittää koko työuran ajan, pysyä aallonharjalla. 

Minullekin tulee jatkuvasti työtarjouksia, palkkahaitarilla 6500 - 8500€/kk, ja olenkin aina pystynyt valitsemaan työpaikkani kuin rusinan pullasta. 

Vierailija
18/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se leuhkiminen vähenny kovimmallakin osaajalla, kun putoaa yli 5000€ kuukausiliksoilta kuntouttavaan työtoimintaan, josta ei makseta palkkaa! 

Vierailija
19/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksipä eivät? Kovimmat osaajat tekevät töitä silloin kun itselleen sopii, ei heillä usein ole työaikoja. Kunhan hommat tulee valmiiksi niin saa muuten tehdä mitä huvittaa. 

Vierailija
20/56 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillukaa vaan töissä olijat ja olkaa kiitollisia, joku päivä olet yli 55 v etkä kelpaa kenellekään töihin, hyvässä lykyssä terveyskin voi mennä, mikään ei ole ikuista.