Miettikää mikä ristiriita! Maailman onnellisin maa ja Euroopan pahin työttömyys
Joku ei tässä nyt täsmää.
T. Työtön, ei kovin onnellinen koska työtön
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ettei seuraavan kerran olla kärkeä lähelläkään onnellisinta maata haettaessa.
Sosiaalituilla ja kunnan järjestämässä asunnossa,miten voi olla onneton,edes se kehitysmaalainen tulija,jolle syydetään jos jonkinlaista maahanmuuttajan etuutta vastikkeetta.
Ehkäpä onnen tuokin se, ettei tarvi töitä paiskia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ja luin että surkein ja heikoin terveydenhoito. Viidenneksi eniten eläkeläisiä ym. Köyhyysrajan alapuolella satoja euroja.
Ainakin lapsiperheköyhyys on ihan räjähtänyt käsiin kuluneen vuoden aikana. Alle köyhyysrajan kituuttavia lapsiperheitä on nyt ennätysmäärä.
Sekin on kuulemma perheiden oma vika ja töihin vaan mennään.
Tiesitkö,Marinin hallituksen aikana 300tuhatta suomalaista putosi alle köyhyysrajan 600tuhannen entisen lisäksi,nousukausi ja nollakorot,mikä suoritus,lisäksi vielä ylistetty hyvä työllisyystilanne,mikä meni pieleen,kun vielä velkaannuttiin jäätävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä toi onnellisuus on keksitty. Moni kituuttaa ja näkee jo nälkää.
No olisko vakka siitä, että se työtönkin saa rahaa millä elää, eikä joudu katuojaan?
Työttömän lapsi saa mennä ilmaiseksi päivähoitoon ja saa siellä ruokaa .
Työtönkin voi Suomessa mennä lääkäriin, koska se ei ole kovinkaan kallista ja voi olla jopa sairaalahoidossa ja jo omat varat ei riitä, sossu maksaa.
Suomessa on kuitenkin hieman yli 5,6 miljoonaa ihmistä ja heistä työttömiä on 300 000 joten ei se työttömyys kaikkia koske.
itsekin ollut välillä työtön, mutta ei se minun elämään juurikaan ole vaikuttanut, kun olen ymmärtänyt säästää silloin, kun olen ollut töissä. Ei kaikki työttömät ole köyhiä nälkärajalla hoippuvia.
Onnellisuus on muutakin, kuin työpaikka. Suomessa on helppo olla onnellinen, koska täällä kuitenkin on asiat melko hyvin, verrattuna moneen muuhun maahan.
Minun onnellisuus on ainakin aina ollut kiinni ihmissuhteista. Hyvässä parisuhteessa voi olla onnellinen, vaikka vastoinkäymisiä muilla elämän aloilla tulisikin.
Mä olen onnellinen siitä, että mulla on perhe ja me ollaan terveitä ja, että meillä on toisemme.
Suomalaisten työttömyysastehan on 7.6%. EU keskitasoa.
Ne jotka Suomen työttömyysastetta nostavat, ovat tyytyväisiä, koska elintasonsa on työttömänäkin parempi kuin aiemmassa elämässään.
Kun ei ole työtä, ei siinä polla pahemmin rasitu. Eikä kroppakaan. Lisää onnellisuutta!
Työttömyys on todistettu ja näkyy joka paikassa mutta onnellisuus on vain tilastoharha!
Miten kukaan voisi olla onnellinen ilman työtä, rahaa, kotia, perhettä, ruokaa, terveydenhuoltoa, pätevää koululaitosta ja toimivaa infraa!?
Minusta koko onnellisuusjutska on jotain ihme bluffia. Ei kai tämän v-ttuuntuneempaa kansaa voi olla?
Ja ykkönen myös nuorten huumekuolemissa. Ja joka kymmenes käyttää masennuslääkkeitä, kärkisijoilla siinäkin.
Mikä tässä on ristiriita?
Työttömyys ja onnellisuus on kaksi ihan eri asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei se työssä oleminen eikä myöskään työn puute ole mikään olennaisesti onnellisuuteen vaikuttava asia. Se rahan puute ja potkimisen ha kiusaamisen kohteena oleminen on sen sijaan ongelma, jota ei voi edes itse mitenkään ratkaista kun mitään vit un töitä ei ole olemassa eikä kukaan palkkaa. Se taas on yhteiskunnallinen ongelma mikä erittäin kalliiksi tulevien poliitikkojen tulisi ottaa vakavasti ja ratkaista kestävästi öyhötyksen, uhoamisen ja naaman vääntelyn sekä ilveilyn sijaan.
Tässä tutkimuksessa mitataan ihan muita asioita kuin onnellisuutta. Koko onnellisuuden käsite on mielikuva, joka on jokaisella ihmisellä erilainen. Sitä voi tietysti miettiä, että mihin tämän jatkuvalla uutisoinnilla pyritään.
Vierailija kirjoitti:
En usko, kyllä normaali ihminen haluaa elättää itsensä ja perheensä. On varmasti ihmisarvoa alentavaa olla kerjuulla, anella sossusta senttejä. Lapsi oppii samaan eikä edes yritä mitään itse🥶Näkeehän sen ihmisestä jo päältäpäin ettei töitä ole ikinä tehty!
Toivon että jankutus onnellisesta kansasta lopetettaisiin. Kaikki tietävät sen olevan harhaa. Onnellisuus koostuu läheisistä perhe- ja ystävyyssuhteista, huolenpidosta joka kohdistuu jopa tuntemattomiin, terveydenhuollon sujuvuudesta, kulttuurin kunnioittamisesta. Näitä löytyy aivan muualta kuin Suomesta. Joskus on täälläkin ollut toisin.
Vierailija kirjoitti:
Se on suomalaista huumoria. Kansallinen vitsi, jos ette ole vielä tajunneet. Varmasti itsekin vastaisitte piruuttanne, että täys kymppi tulee onnellisuudesta, kiäh kiäh.
Jotain tällaista saattaa olla takana. Voi myös miettiä, kuinka hyvin 1 000 ihmisen otoksesta on saatu edustava. Tietysti sama ongelma joka maassa.
Minua ainakin nolottaa se, että poliitikot ovat ottaneet suomalaisten onnellisuudesta mantran itselleen ulkomailla. Luin jostain kuvauksen Valtosen matkalta Saksaan. Valtonen oli kertonut Suomen sijoituksesta onnellisuusgallupissa. Eivätkö poliitikot ajattele, että Suomen sijoitus voi pudota. Mitä sitten kerrotaan vai kerrotaanko mitään.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että jankutus onnellisesta kansasta lopetettaisiin. Kaikki tietävät sen olevan harhaa. Onnellisuus koostuu läheisistä perhe- ja ystävyyssuhteista, huolenpidosta joka kohdistuu jopa tuntemattomiin, terveydenhuollon sujuvuudesta, kulttuurin kunnioittamisesta. Näitä löytyy aivan muualta kuin Suomesta. Joskus on täälläkin ollut toisin.
Outoa. Minä tunnen vain onnellisia ihmisiä. Kertookohan se jotain tuttava-tai lähipiiristäni.
Sekin on kuulemma perheiden oma vika ja töihin vaan mennään.