Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettikää mikä ristiriita! Maailman onnellisin maa ja Euroopan pahin työttömyys

Vierailija
08.01.2026 |

Joku ei tässä nyt täsmää.

T. Työtön, ei kovin onnellinen koska työtön

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nimetty päin honkia koko juttu. Ei se mittaa onnellisuutta, vaikka hyvinvointia sivuaakin.

Vierailija
22/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestönvaihto menossa.

Mutta persu ei kerro totuutta, millainen väestönvaihto.

Ja se väestö ei olekaan lähi - itäläistä, vaan venäläistä.

Vihollinen tulee aina idästä, muistetaan se ikuinen totuus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se johtuu kun työ ei stressaa.

Kiitos riikka! Kiitos Mestari!

Vierailija
24/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisin maa , espoossa 3 vuoden jonot että pääsee edes hammaslääkäriin luvn portaalissa. Joten taitaa olla valheellinen väittämä.

Täh, mä varasin marraskuussa ja pääsin ennen joulua

Vierailija
25/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut perkeleen nössöt, vässyt ja vinksahtaneet sanoneet katuhaastattelussa olevansa onnellisia, niin perkeleen onnellisia.

Ei siihen ole ihmisiä haastateltu vaan tietyt palvelut ja veroilla järjestetyt tuet, koulutus ym on vaikuttanut valintaan

Vierailija
26/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin ollut aina sen takia onnellisempi kun jäin 18 vuotiaana elämäntapatyöttömäksi ja olen sitä polkua jo 20 vuotta vaeltanut. Nyt kun tavan ihmiset jotka ovat olleet työelämässä ja menettävät työnsä tekoälyn jne. takia, niin on oikeastaan aika erikoista havaita se, että ihmiset tuntuvat menettävän koko elämänhalunsa jos joutuu luopumaan omaisuudestaan. Se on kuitenkin vain materiaa.

Vierailija
27/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on aivan ruputasolla onnellisuudessa. Täällä on ilmastokin täysin paska. Kylmä ja pimeä. Palkat paskaa. Ihmiset ääliöitä, jotka eivät puhu mitään mutta tuijottavat kuin jotkut yöeläimet.

Vierailija
28/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa on ihan perseestä.. ykkösprioriteetti  on m a m u j e n hyysäys ja tuonti Suomeen...omat kansalaiset ja heidän pärjääminen ovat toissijaisia..

Vierailija
29/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailman onnellisin maa" on törkeä valhe ja lapsellinen markkinointitempaus jossa typeryksille myytiin lapsellinen, epätosi fantasia. Tällä kaikella on vain yksinkertaiset sumutettu hyväksymään kohtalonsa. Kyllähän Kimien klaaninkin mukaan Pohjois-Korea on maailman paras paikka. Ei se siitä todellisuutta tee.

Vierailija
30/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestönvaihto menossa.

Mutta persu ei kerro totuutta, millainen väestönvaihto.

Ja se väestö ei olekaan lähi - itäläistä, vaan venäläistä.

Vihollinen tulee aina idästä, muistetaan se ikuinen totuus 

Katsoppas tuolla kaupungilla kävellessä ketkä ne tätä maata todellisuudessa miehittää. Ne ei ole venäläisiä.

Vierailija
31/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uskon että ei se kovin onneton voi työtön ihminen olla jos maksetaan kohtuullinen asuminen ja 600€ käyttörahaa.

Enempi se on kuin minulla vaikka palkka on 6000 josta käteen 3900 josta ei mitenkään jää 600 käyttörahaa 

Vierailija
32/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman onnellisin maa keskiarvolla 7,74, eli ei keskiarvolla 10. 

Työttömyys on huono homma.

Vierailija
33/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan Areenasta Jari Tervon toimittamat sarjat edellisiltä vuosikymmeniltä. Ei tämmöiset työttömyydet ja vaikkapa jenkkien Venezuela-interventiot ole mitenkään tavattomia olleet ennenkään. Antaa vähän perdpektiiviä asiolle ja säästytte meuhkaamiselta.

Vierailija
34/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut perkeleen nössöt, vässyt ja vinksahtaneet sanoneet katuhaastattelussa olevansa onnellisia, niin perkeleen onnellisia.

Ikävää jos sinä olet onneton, mutta kyllä sen sinun syrjäytyneen sisäpiirisi ulkopuolella vaan on aika paljon meitä hyvin toimeentulevia työssäkäyviä ja oloonsa tyytyväisiä ihmisiä. Ihan olematta nössö tai vinksahtanut. 

Sinusta saa kuvan ettet kuitenkaan ole kovin onnellinen pääsi sisällä. Aika kireältä vaikutat.

Vierailija
35/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon että ei se kovin onneton voi työtön ihminen olla jos maksetaan kohtuullinen asuminen ja 600€ käyttörahaa.

Enempi se on kuin minulla vaikka palkka on 6000 josta käteen 3900 josta ei mitenkään jää 600 käyttörahaa 

Jaa no minulla on vuokra 920e ja saan asumistukea 140e. Toimeentulotuesta voin haaveilla.

Vierailija
36/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten taas vuokrankorotus. 29€/kk. Nuokin roposet olisivat olleet tarpeen leipään.

Vierailija
37/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paskat ketään edes haastateltu

Vierailija
38/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää jos sinä olet onneton, mutta kyllä sen sinun syrjäytyneen sisäpiirisi ulkopuolella vaan on aika paljon meitä hyvin toimeentulevia työssäkäyviä ja oloonsa tyytyväisiä ihmisiä. Ihan olematta nössö tai vinksahtanut. 

Sinusta saa kuvan ettet kuitenkaan ole kovin onnellinen pääsi sisällä. Aika kireältä vaikutat.

Miksi sinulla on niin kova tarve uskotella itsellesi että kaikki muutkin on yhtä onnettomia kuin sinäkin? Onko vähemmän kurjaa kun kuvittelee että kaikilla muilla on ihan yhtä kurjaa?

Vierailija
39/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtyä sontaa koko onnellisuus hömppä.Moni haluu työtä elämän eikä sitä saa..

Vierailija
40/77 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ettei seuraavan kerran olla kärkeä lähelläkään onnellisinta maata haettaessa.

Orpo prkl tuhosi senkin