Rahat ei riitä vuokraan. Halvempaa ei löydy.
Ja joo olen työtön korkeakoulutettu! Nainen, elämänhallinta kunnossa. En oo koskaan juonut tai tupakoinut.
Ei vain ole enää varaa ja jatkuva kituuttaminen vie järjen.
Saan työmarkkinatuen, verojen jälkeen jää 500e ja asumistuki on 300e.
Eli 800 euroa kuussa saan valtiolta. Siitä lähtee vuokraan+ sähkö vesi 630e.
170 euroa jää tukien jälkeen millä elän. Olen tosi eristyksissä enkä voi muuta tehdä kun olla täysin lamaantunut. Ruokaa on myös niukasti.
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Sulle jää 5,66 € / päivä ilmaista rahaa käteen. Kyllähän tolla elää jo kuin kuninkaallinen. 10 kiloa saa riisiä tolla rahalla. Eikö se riitä jo moneksi päiväksi? Mitä sulle pitäisi olla? 1000€/päivä käteen ihan ilmaiseksi?
Palstan "ottomeri" ottaa kantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin
Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.
Edullisempia vuokria ei nykyään edes ole kun muutama.
Olethan katsonut kaikki muuttotappiokunnat läpi? Varkaus, Rääkkylä, Lieksa jne. Et kai vain asu kasvukeskuksessa?
Ap on työtön ja hänen pitäisi löytää työpaikka. Löytyykö noista muuttotappiokunnista paljonkin työpaikkoja?
no onko siitä nykyisestä asuinpaikasta löytynyt töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin
Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.
Olethan katsonut kaikki muuttotappiokunnat läpi? Varkaus, Rääkkylä, Lieksa jne. Et kai vain asu kasvukeskuksessa?
Ap on työtön ja hänen pitäisi löytää työpaikka. Löytyykö noista muuttotappiokunnista paljonkin työpaikkoja?
Itse asiassa niistä voi olla helpompikin saada töitä jos vaan joku sopiva paikka on auki, tuskin on 400 muuta hakijaa joiden kanssa joutuu kilpailemaan.
Minulla jäi kerran työpaikka saamatta kun ei ollut asuntoa kaupungissa. Minut olisi siis otettu siihen ja ihan suoraan sanottiin, että jos olisi asunto, olisit selkeä ykkösvalinta. Väittivät että on niin vaikea saada asuntoa. Kyseessä oli vuorotyö, joten se vaikutti. Olisi kyllä ihan hyvin onnistunut julkisilla ja isä olisi antanut autoa lainaan. Sain sitten saman alan päivätyön toisesta paikasta ja asunnonkin sain nopeasti, ihan kivan yksiön.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi kerran työpaikka saamatta kun ei ollut asuntoa kaupungissa. Minut olisi siis otettu siihen ja ihan suoraan sanottiin, että jos olisi asunto, olisit selkeä ykkösvalinta. Väittivät että on niin vaikea saada asuntoa. Kyseessä oli vuorotyö, joten se vaikutti. Olisi kyllä ihan hyvin onnistunut julkisilla ja isä olisi antanut autoa lainaan. Sain sitten saman alan päivätyön toisesta paikasta ja asunnonkin sain nopeasti, ihan kivan yksiön.
Minusta outoa edes kysellä jonkun asumisjärjestelyistä. Työn tekemisen kannalta riittää kun on aamulla sovittuun aikaan paikalla. Tulkoot minun puolestani vaikka Kiinasta polkupyörällä. Kunhan on töissä silloin kun on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa niistä voi olla helpompikin saada töitä jos vaan joku sopiva paikka on auki, tuskin on 400 muuta hakija
Jos yleensä on mitään. Yleensä niissä on yksi tai kaksi kauppaa, apteekki, alko, kampaamo ja pizzeria sekä peruskoulu ja päiväkoti. Toimisto- tai teollisuushommia ei juurikaan ole. Olen kotoisin sellaiselta ja kyllä siellä on työttömiä paljon, juuri sellaisia joilla on tyyliin joku levyseppähitsaajan tai metsätyöhenkilön koulutus. Kaupungissa käydään paljon. Se on siitä hyvä kunta, että kaupunkiin pääsee julkisilla hyvin, eikä kestä tuntiakaan suuntaansa. Mutta ei siellä hirveästi asuntojakaan ole tarjolla. Serkku halusi muuttaa takaisin kun jäi eläkkeelle, puoli vuotta meni, sitten löysi meidän tutun kautta asunnon. No lähihoitajille on kotihoidossa kysyntää, siihen pääsee.
Silloinhan ei ole mitään tulevaisuutta = ei hevonvitussa töitä löydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta outoa edes kysellä jonkun asumisjärjestelyistä. Työn tekemisen kannalta riittää kun on aamulla sovittuun aikaan paikalla. Tulkoot minun puolestani vaikka Kiinasta polkupyörällä. Kunhan on töissä silloin kun on sovittu.
Siitä on jo vuosia aikaa, mutta edelleen harmittaa, sillä palkka oli hyvä ja vuorotyölisät päälle. Olisin todella halunnut sen paikan. Eikä olisi ollut mitään estettä. Olisivat edes jättäneet sanomatta että olisin ykkösvalinta, jos olisi ollut vaan joku haastattelu muiden joukossa ja tulos valitettavasti valinta ei kohdistunut.. ei olisi tuntunut niin pahalta. Asuin sillon maalla lapsuudenkodissa ja etsin kaupungista töitä ajatuksena muuttaa heti jos/kun sopiva kämppä löytyy ja löytyikin.
Paljon halvempia asuntoja on Suomi täynnä.
Ap ja tietysti muutkin ilman töitä, voisi kokeilla sesonkihommia Lapissa. Voi olla että paikat on jo täynnä tänä talvena, mutta syksyllä niistä taas tulee ilmoituksia. Kimppakämppä on oikeasti ap:n pelastus. Ei siis semmoinen hienonkeskustalukaali, vaan jaettu mikä tahansa jostain bussimatkan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä niin vaan paikkakuntaa voi muuttaa, etsisin itselle sopivalta paikkakunnalta.
Hae toimeentulotukea. Myös sosiaalipalveluista voi hakea toimeentulotukea. Käsittääkseni ensisijaisesti sitä haetaan kuitenkin Kelalta. Olet siihen oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä voi joka tapauksessa hakea vaikka koko Suomen laajuudelta! Muuttaa sitten työpaikan lähelle kun sellaisen saa
Minäkin lähdin työnperässä pienetä maalaskylältä reilun parinkymmenen tuhannen asukkaan pikkukaupunkiin. Ei paljon kiinnostanut työkkärissä että sillä kylällä oli kaikki tutut ja tärkeät ihmiset. Miksi pääkaupunkisudun ihiset on niin jumissa siellä vaikkei töitä ole tarjolla tai asuminen liian kallista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä, kohnopää, valitat? Kyllä tuolla elää, ja jos ei, niin mene töihin.
Ai sitä töihin vaan kävellään, missä todellisuudessa sinä oikein elät? Noine typerine ehdotuksineen vedä kuule alahuuli pääsi yli ja tukehdu siihen.
No hae sitä toimeentulotukea päälle. Jokainen on suomessa oikeutettu 1300e katkeamattomiin tukiin ilman velvoitteita jos asuu vuokralla eikä ole puolisoa.
Miten saa noin paljon, 1300e. Ja "katkeamattomana"?
T. Vuokralla ja sinkku
Korkeakoulutettu eli hae töitä Ruotsista/Norjasta etc.Uskoisin,että jotain löytyisi🙂.
Kyllä maaseudulla asuessakin töitä löytyy. Itse asun 45 km päässä lähikaupungista ja teen etätöitä. Netti toimii nääs täälläkin ihan hienosti. Kämppä maksettu ja maksan 220 euroa kuussa vastiketta. Onhan se nyt halpaa. Hyvin jää rahaa muuhunkin elämiseen ja säästöön. Näin nyt ajattelin elää vuosia. Naapuri muutti ulkomaille ja myi asuntonsa ja meni heti kaupaksi kun uusi naapurikin tekee etätöitä. Mahdollisuuksia on.
Jäin asunnottomaksi, asunnon omistaja halusi asunnon omaan käyttöönsä.
En löytänyt uutta asunto. Olen tehnyt konkurssin vuosi sitten, eikä minulla ole luottotietoja.
En ole saanut asuntoa vaikka kaverini suostui antamaan 3kk:n henkilötakauksen vuokralle.
Asun kavereilla ja Airbnb asunnoissa - jos on varaa.
Työttömyyskorvaus 595 euroa on ainoa raha, jonka saan.
En saa toimeentulotukea, koska minulla ei ole asumiskuluja ja tuo työttömyyskorvaus - 595 euroa - ylittää perustoimeentulomäärän.
Kela ei maksa väliaikaismajoituksia.
Naisiin all-in panostaminen oli Suomen suurin virheinvestointi.
90% näistä parkkeerasi julkiselle sektorille, joka on nyt maailman suurin ja ainoa osaaminen on vaatia lisää liksaa erilaisilla ultimaattumeilla.