Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei riitä vuokraan. Halvempaa ei löydy.

Vierailija
08.01.2026 |

Ja joo olen työtön korkeakoulutettu! Nainen, elämänhallinta kunnossa. En oo koskaan juonut tai tupakoinut. 

Ei vain ole enää varaa ja jatkuva kituuttaminen vie järjen. 

Saan työmarkkinatuen, verojen jälkeen jää 500e ja asumistuki on 300e.

Eli 800 euroa kuussa saan valtiolta. Siitä lähtee vuokraan+ sähkö vesi 630e. 

170 euroa jää tukien jälkeen millä elän. Olen tosi eristyksissä enkä voi muuta tehdä kun olla täysin lamaantunut. Ruokaa on myös niukasti.

Kommentit (306)

Vierailija
301/306 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä tuon perusteella oikeus toimeentulotukeen. Itselläni on about samat menot ja tulot ja saan toimeentulotukea. 

Vierailija
302/306 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nää, vuokraa semmonen 350 e kämpä, ihanku niitä olis tuosta vaan tarjolla tai et muuta jonnekkin korpeen.. sieltähän niitä töitä löytyykin.

Hae toimeentulotukea, oisko mahdollista oppisopimuskoulutus? 

Oppisopimuskoulutuksia ei ole vuosiin ollut eikä edes harjoitteluun pääse mihinkään. Olen jo kääntänyt kaikki kivet ja olen uupunut kuin mitäkin.

Toimeentulootuki en saa.

Miksi et saa, sitten sulla on säästöjä? Eikö melkein 600€ pidä jäädä elämiseen?

Nykypäivän Suomessa ei PIDÄ, mm. perheellisellä työttömällä joka naimisissa töissäolevan  kanssa ja asuntovelkaa, ei saa niin mitään ekstraa ja nyt ei sitäkään minkä ennen, eli tulee 0eur (koska en tule menemään pakanoiden akateemiseksi ilmaisorjaksi koskaan). Samat lapsilisät kun esim.Purra/Petteri saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/306 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko miettiny että jostain muusta kaupungista vois löytyä töitä ja ehkä edullisempi vuokrakin

Olen 3 vuotta ettinyt. Jos on niin todella huonokuntoisia ja hyvin kaukana kaikesta. Autottomana en voi asua sellaisessa paikassa.

Edullisempia vuokria ei nykyään edes ole kun muutama.

Olethan katsonut kaikki muuttotappiokunnat läpi? Varkaus, Rääkkylä, Lieksa jne. Et kai vain asu kasvukeskuksessa?

Huoh, siihen on syynsä miksi nuo paikat ovat muuttotappiokuntia ja vuokrat halpoja - niistä ei löydy töitä!

Noissa kaupungeissa on myös paljon poikamiehiä, joten Ap voisi hyvin harjoittaa niissä mailman vanhinta ammattia. 

Vierailija
304/306 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä niitä, joiden mielestä muuttaminen on jotenkin poissuljettu vaihtoehto. Aina kuulee, että kaverit ja suku jää nykyiselle asuinpaikalle tai etäisyydet on niin suuria tai keksitään mitä tahansa, jolla perustellaan, miksi ei voi muuttaa... 

Itse muutin ensin Kemistä Turkuun opiskelemaan. Valmistumisen jälkeen Pietariin kielitaidon lisäämiseksi puoleksi vuodeksi ja työharjoitteluun suomalaiseen firmaan. Sitten takas Turkuun. Sitten työnperässä Kemiin, sieltä Rovaniemelle, sieltä muutto Kotkaan, Kotkasta Kristiinankaupunkiin, sieltä Loimaalle, Loimaalta Espooseen ja sitten Helsinkiin. 

Syyt on vain tekosyitä. Jos haluaa jotain saavuttaa, pitää osata ottaa riskejä ja hypätä myös mukavuusalueen ulkopuolelle. 

asianajaja, N54

Vierailija
305/306 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muuttaisin jos vain olisi rahat muuttoon. Tyhjästä on paha nyhjästä.

Vierailija
306/306 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun luvut eivät vaan yksinkertaisesti stemmaa. Tai jätät tarkoitushakuisesti kertomatta jotain oleellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi