Mistä kumpuaa tuo joidenkin suuri "viha" kristinuskoa/ Jumalaa kohtaan?
Jopa niin että eivät suo lapsille minkäänlaista mahdollisuutta tutustua uskontoon ja saada myös sitä kautta iloa ja turvallisuudentunnetta kasvuun. Lpunajan Saatanan työtäkö?
Kommentit (25)
ja syy on osittain siinä, että äitini oli hyvin uskonnollinen, joka aina jaksoi -ja vielä nykyäänkin jaksaa- joka asiassa vetää sen Jumalan esille, oli aihe melkein mikä tahansa. Jos sattuu hyvää, niin pitää olla kiitollinen, jos pahaa, niin Jumala rankaisee ym. Se vaan alkoi ärsyttämään. Ja muutenkin se, että jotkut tuputtavat sitä uskontoa muille, on superraivostuttavaa!! Uskonto on jokaisen henkilökohtainen asia, se ei kuulu muille, eikä sitä tarvitse muille tuputtaa!!!
koska yksikään kristitty ei ole vielä pyytänyt minulta anteeksi sitä, että minulle valehdeltiin julmasti, kun olin lapsi. Luvattiin, että on olemassa kaikkivoipa, rakastava olento, joka "kuulee kaikki rukoukset". Mistähän ihmeestä siis johtui, että jouduin aivan pienestä asti kärsimään, enkä rukouksistani huolimatta saanut minkäänlaista lohtua, saati parannusta tilanteeseeni?
Jossain vaiheessa minun oli järjellisenä olentona pakko todeta, ettei sellaista luvattua olentoa ollutkaan. Muu olisi ollut suurta itsepetosta.
Toisin sanoen: kun joku inttää minulle, että kyllä tällainen olento on olemassa, hän väittää minua valehtelijaksi tai kyseenalaistaa älyni tai mielenterveyteni.
Mitään erityistä minulla ei ole kristittyjä vastaan, mutta loukkauksista en pidä, joten toivon, ettei kukaan enää tule väittämään minun henkilökohtaisia, vuosien kokeelliseen tutkimukseen perustuvia havaintojani virheellisiksi.
a) tietämättömyydestä esim. uskon moninaisuudesta
b) pelosta (usein alitajuisesti, että menettää otteensa)
c) huonoista kokemuksista, esim. päällekäyvistä hihhuleista ja muista tuputtajista.
Jeesuksella oli kikkeli pystyssä kun vauva oli sylissä.
Juurihan sanoin, että se on ollut ihmislajin logiikka AINA, siis paljon ennen kristinuskoa. En tiedä, miten uskonnoksi nimettävää tuollainen moraaliajattelu on ollut vaikkapa luolamiehillä, tuskin tiedät sinäkään.
Eli en usko, että uskonnot voivat monopolisoida moraalin. Moraaliajattelua on aivan pienillä lapsillakin, joita ei ole opetettu mihinkään uskontoon.