Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minua väsyttää koko ajan???

Vierailija
22.10.2008 |

Mikähän minua vaivaa kun nukuttaisi koko ajan. Aamulla kun herään niin olen pirteä pari kolme tuntia, sitten lähdetään ulos lasten kanssa, ja lounaan jälkeen iskee tämä armoton väsymys joka kestää iltaan saakka.

Olen siis hoitovapaalla, eli lasten kanssa kotona. Päivät eivät ole mitenkään raskaita, joten en koe olevani rasittunut. Nukun yöllä 8-9h (jos nukun vähemmän olen vielä väsyneempi). Käyn jumpassa kerran viikossa, samoin kävelyllä. Joku varmaan ehdottaa liikunnan puutetta, mutta en ole aikasemmin liikkunut yhtään enempää ja silloin ei ole ollut tällaista väsymystä. Tätä on jatkunut n.kuukauden. Ulkoilen siis kaksi kertaa päivässä lasten kanssa ja syön kunnolla. Eli en usko että on anemiaakaan.

Kohta en enää jaksa tätä oloa, kun vaan haluaisi nukkua ja nukkua...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin minua.

Olen huomannut ihan samanlaisia väsymysoireita itselläni. Meinaan kuukahtaa totaalisesti juniorin päiväunien aikaan. Mut vanhempi tarvitsee jonkun vielä vahtimaan, joten yritän sinnitellä.

Huomasin myös että asiaan auttaa huomattavasti, jos ei syö lounaaksi hirveän raskasta. Keittoja tai salaatteja nauttimaan, tai annnoskokoa pienemmäksi!

Vierailija
2/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy myös tutkituttamassa kilpirauhasesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön syksyisin rautaa ja d-vitamiinia.

Auringon valo vähenee ja tulee helposti puutos jos ei muuta ruokailutottumuksia.

Vierailija
4/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemian lisäksi voi väsyttää esim. kilpirauhasvaivat, keliakia tai vaikka joku vaarallisempikin sairaus. Masennus voi myös ilmetä väsymyksenä.

Väsymys on normaalia, jos nukkuu huonosti, muuten varsinkin pitkäkestoisena syytä tulisi kyllä etsiä.

Vierailija
5/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon kun olin raskaana! Oisko kyse siitä?

Vierailija
6/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää nytkin aivan kamalasti! Työpäivän (8-16) jaksan ihan hyvin mutta kun pääsen kotiin niin voisin kaatua sänkyyn! Itse epäilen mahtaako minulla olla diabetes...:(

Vierailija
7/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raudan puute on yksi vaihtoehto.

Vierailija
8/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. D-vitamiinin puutos? Nykyäänhän muillekin kuin raskaanaoleville ja pikkulapsille suositellaan talveksi D-vitamiinilisää.

Vierailija
9/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en haluaisi syödä niitä purkista, ja ruokavalioni tällä hetkellä oikeasti monipuolinen, kun kotona ollessa ehtii tehdä salaatteja jne.

Vierailija
10/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tekee ihmisestä jähmeän ja uupuneen.

Vierailija
11/11 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että itse täysin tiedostaa sitä? Minulla on käsittelemättä läheisen ihmisen kuolema (josta jo jonkin verran aikaa, ei ole ollut aikaa surra kunnolla) ja mietin voiskohan tämä väsymys johtua siitä...? Vai onkohan liian kaukaa haettua.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme