Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

etuja ääliöiltä ääliöille: alkamalla huumeidenpolttajaksi ansaitsisit veronmaksajien kustantaman Stockmannin lahjakortin

Vierailija
08.01.2026 |

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/9119298

Palkkiohoitoa pilotoidaan stimulanttiriippuvuuden hoidossa.

Esimerkiksi negatiivisesta huumeseulasta ja hoitoon osallistumisesta saa pisteitä. Kun on saavuttanut tietyn pistemäärän, ansaitsee palkkion. Vieroitushoitojakso kestää tyypillisesti 1014 päivää. Palkkion, kuten lahjakortin, voisi saada viikon päihteettömyydestä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n siis kannattaa alkaa huumeiden polttajaksi, pääsee vihdoinkin shoppailemaan Stockmannille!

Vierailija
2/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuopot voisivat saada siitä pisteitä että eivät ole tappaneet ketään kännissä viikkoon autollaan. Selvinpäin murhaamisesta ei menetä pisteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan vähenneteen toimeentulotuesta.

Todellakin jonkun idiootin keksintö. LOL :D

Vierailija
4/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne kelalla tietää, että joku on saanut lahjakortin?

Vierailija
5/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut juomatta maaliskuusta 2025 asti - montako viikkoa se tekee?

Vierailija
6/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on lyhyt aika, sen kyllä jaksaa jos on jotain pilleriä ujutettuna taipeisiin tai jos saa korvaushoitoa tuona aikana.

Vierailija
7/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut juomatta maaliskuusta 2025 asti - montako viikkoa se tekee?

Vuodessa on 52 viikkoa. Vähennä tuosta ne viikot, mitkä on sinne maaliskuulle tästä viikosta alkaen.  Kun ens maaliskuu on 8 viikon päästä, niin silloin olet ollut juomatta 44 viikkoa.

Vierailija
8/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka heikoissa kantimissa aapeen luetunymmärtäminen on, kun itse lainaamassasi tekstinpätkässäkin kerrotaan että lahjakortin voi saada kun on tarpeeksi pitkään käyttämätt päihteitä? Eihän tuossa tilanteessa ole alkuunkaan kyse siitä että aloittamalla päihteiden käytön saisi lahjakortin vaan nimenomaan päinvastoin. 

Vierailija
9/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse juttua? Asiaa ollaan rakentamassa siten, ettei lahjakortin saaminen aiheuta verohaittaa tai vähennä toimeentulotukea. Jos kyseessä on lahjakortti (joka on obviously tuoterajoitettu eli et saa ostaa alkoholia/tupakkaa jne) joka ei ole toimeentulotuen laskelmissa huomioitavaa tuloa, kun kyseessä ei ole samalla lailla tulo kuin vaikka tilanteessa jossa joku siirtäisi vastaavan summan rahaa hakijan tilille.

Vierailija
10/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko on lyhyt aika, sen kyllä jaksaa jos on jotain pilleriä ujutettuna taipeisiin tai jos saa korvaushoitoa tuona aikana.

Avaatko vähän, että mistä oot keksinyt että peukun käyttäjille (kyseessä stimulantti) olisi olemassa korvaushoitoa? Korvaushoito on Suomessa mahdollinen vain opiaattiriippuvaisille. Ja mikäli (kun) on kyse addiktiosta eli fyysistä riippuvuudesta on viikko todellakin pitkä aika naurettavan pienen palkkion takia olla kipeenä ja kärsiä (jos et ole kokenut vieroitusoireita kovista huumeista niin et tiedä mitä se on. Silloin on fiksumpaa pitää päänsä kiinni).

Vierailija
11/11 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä aloittaja sellainen kirjolainen ja k-vammainen joka ei ihan hoksaa mistä on kysymys.