Muistin ja oman toiminnanohjauksen heikkeneminen, ikää 55v nainen
Alkaa olla Paniikki. Lähinnä huoli selviytyä. Mitähän halavattua?!? Täysin yksinäinen olen, ei tukiverkostoa. Kokemuksia. Neuvoja? Help!
Kommentit (23)
Hakeudu kuntasi terveyskeskus lääkärille. Hän antaa lähetteen johonkin.
Kyllä, komppaan edellisiä, nyt lääkärille ensimmäiseksi. Voi johtua monesta muustakin asiasta kuin muistisairaudesta, mutta lääkärin pitää ehdottomasti tutkia sinut.
Eihän vain ole vaihtareihin liittyvää, tarkoitan näitä viihdevuosia vai mitä ne olikaan :)
Onko sinulla hormonikorvaushoito, Ap? Jos ei niin tilanteesi voi jopa johtua ihan vaihdevuosista, estrogeenin puute.
T. Toinen 55v N
Voisiko olla psyykkistä? Onko ollut psyykkeen kanssa haasteita ennenkin?
Hakeudu mielenterveysyhdistykseen tai johonkin muuhun päivätoimintaan. Se että on muiden ihmisten kanssa edes jossain tekemisissä, virkistää aivotoimintaa.
Eikö ole usein niin että muistisairas ei itse huomaa tilanteessaan mitään ongelmaa. Jos huomaa, kuten ap,niin kyse ehkä jostain muusta.
on vaikea arvioida mikä voisi olla kyseessä kun ei tiedä lainkaan taustasi. Onko yhtäkkinen toimintakyvyn y.m romahtaminen, vai onko tullut vähitellen?
Jos olet työelämässä, niin heti huomenna yhteys työterveyteen, muuten terv keskukseen!
Neurologille? Tutkii. Vai elimistö, labra, elimet. Käytätkö liian vähän suolaa vai verenpaine? Jodi. Lepoa tarpeeksi? Ei alkoholia liikaa? Kävely joskus..? Ravintoaineiden saanti, verenkierto?
Oletko varakas? Voin alkaa edunvalvojaksesi.
Jos on tullut hyvin äkillisesti sekavuus ja toimintakykyhäiriö, kannattaa soittaa heti 112. Voi olla verenkiertohäiriö aivoissa, ja on vakavaa!
Onko Ap vielä "langoilla"? Mitä ajatuksia ketjun eri ehdotukset herättävät?
Tuleva eutanasialainsäädäntö auttaa sinuakin.
Hormonikorvaushoidon paikka. Estrogeenin puutos, päivänselvä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen toiminnanohjaus?
KWG
Estrogeenia luonnosta? Ravinnosta? Kokemuksia?
Mulla johtuu ehkä lisäkilpirauhasen adenoomasta.
Lääkäriin, muistitestiin ja hoitotahdon kirjaaminen ylös.