Narsistinen itsekkyys hälyyttävästi lisääntynyt. "Löysin itseni uudelleen" jne Linkki
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011676349.html
Maksullinen, mutta asia tulee selväksi. Tuo asiantuntija on aivan oikeassa. Tämä itsekkyyden lisääntyminen aiheuttaa valtavasti pahaa.
Mitä tälle voisi tehdä?
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuo erotaan liian helposti koske sinua millään tavalla!
Kaikki tietävät että päihde- ja väkivaltasuhteista pitää erota. Mieluiten jo eilen.
Lause erotaan liian helposti liittyy aivan toisenlaisiin tilanteisiin. "
Keitä se sitten koskee? Anna konkreettisia esimerkkejä. Kun ei itselleni tule lähipiiristä mieleen yhtään eroa, jolle ei olisi ollut kunnollista syytä.
Sitä voit ihan itse miettiä. 😉
Tämä vastaus kertoo ihan tarpeeksi. Et osaa edes perustella mielipiteitäsi, niin miten voisit oikeasti seistä niiden takana?
Vaikka niin jos se oloasi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on empatiankyvyn puutetta. Narsistiksi ei muututa vaan häiriö johtuu lapsuudesta. Ihminen voi olla itsekeskeinen, mutta ei välttämättä narsisti. Narsismista ei myöskään parannuta. Tunteeton ihminen on aina tunteeton. Narsisti etsii ympärilleen tuntevia ihmisiä, joista voi imeä tunteita. Narsisti käyttää väkivaltaa, manipuloi, uhriutuu ja syyllistää. Narsisti ei yleensä osaa olla yksin. Jos narsisti jätetään, narsisti etsii uuden kumppanin. Narsistilla ei ole minäkuvaa eikä hän löydä itseään missään elämänvaiheessa. Hän ei pysty nimittäin katsomaan silmiin itseään. Sisällä on heikko ihminen ja sitä narsisti vihaa, kuten kaikkea heikkoa.
Erinomaisia ja tarkkanäköisiä havaintoja teet.
Kaikki toisen someista valittajat voisivat ensin ottaa omasta käytöksestään vastuun ja lakata seuraamasta heitä ja jopa käyttämästä somea. Jos taas haukkuminen perustuu siihen että oikeasti ei seuraa mitään ja puhuu vaan ennakkoluuloistaan käsin, niin sen valittamisen voi vaan lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olet monta kertaa eronnut siksi koska suhde ei toimi sinun kanssasi ollenkaan"
No shit sherlock! Ja joku silti kehtaa väittää, että ihmiset eroavat liian helpolla.
Osui ja upposi
Miksi tuota pitäisi yrittää kieltää? Sehän on maailman ilmiselvin asia, että ero on tullut koska suhde ei toimi.
Kerro nyt vihdoin konkreettinen esimerkki oikeasta elämästä, milloin on erottu liian helposti.
Yleensä narsistiset ihmiset haluavat kieltää koko tuon ilmaisun käytön. Jotainhan he sillä pakenevat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki toisen someista valittajat voisivat ensin ottaa omasta käytöksestään vastuun ja lakata seuraamasta heitä ja jopa käyttämästä somea. Jos taas haukkuminen perustuu siihen että oikeasti ei seuraa mitään ja puhuu vaan ennakkoluuloistaan käsin, niin sen valittamisen voi vaan lopettaa.
Elämä. On. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram, muut somealustat, joissa nykypäivänä Narkissos poseeraa filtterit päällä, on yksi ällöttävä asia. Ennen otettiin kuvia muista nyt "minä" on kaikkeuden keskipiste. Olen pitkään ajatellut tuota instahahmon elämää, että sairasta on.
Some on itsetunnottomien alusta huomion hakemiseen.
Ja uhrautumiseen sopiva paikka kun alusta heittääkin ulos sääntöjen toistuvan rikkomisen vuoksi.
Mutta kun oikea työ ei kiinnostele.
Tuon oman kommenttini tuohon erotaan liian helposti -asiaan. Nykyäänhän some ja lehdet ovat täynnä somettajien ja julkkisten eroilmoituksia, joissa lässytetään, että rakkaus on muuttanut muotoaan, jatkamme parhaina ystäviä ja vanhemmuuskumppaneina ym. lässytystä. Tässä narsistisessa kaikki mulle heti -kulttuurissa ei ymmärretä sitä, että ruuhkavuosina se rakkaus muuttaa vääjäämättä muotoaan, ja on mahdollista, että tilanne muuttuu elämäntilanteen helpottaessa. Tätä ei kuitenkaan voi kukaan luvata, eikä itsekäs ihminen pysty siirtämään sitä omaa romanttisen ja tulisen rakkauden tarvettaan toistaiseksi sivuun, jotta lapset saisivat pitää perheensä, etenkään kun lopputulos on epävarma (ei voi etukäteen tietää, paraneeko parisuhde jälleen lasten kasvaessa).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät edelleenkään tule onnelliseksi siitä omakotitalosta ja ydinperheestä. Ihminen on sosiaalinen eläin, mutta kaikki eivät nauti jatkuvasta sosiaalisuudesta. Osaa se jopa ahdistaa. Pitääkö ihmisen siis väkisin hankkia perhe ympärilleen ja turruttaa päähänsä sitten viinalla tai lääkkeillä, että kestää jatkuvaa yhdessäoloa. Muuten on narsisti.
Ei tietenkään ole narisisti? Ei näin ole missään väitettykkään. Koko ketju on täynnä vastaavia kommentteja missä joko tahalleen ymmärretään väärin tai sitten ollaan vaan vähän yksinkertaisia. Veikkaan jälkimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin itseni uudelleen. Avioliitossa minut työnnettiin tiettyyn nurkkaan ja rooliin. Pikkuhiljaa 20 vuoden aikana elämäni oli muuttunut vain sellaiseksi, että mielistelin aviopuolisoa joka asiassa. Minulle suututtiin, jos sanoin jotain vastaan tai jos tein jotain oman pääni mukaan. Minulle oikeastaan suututtiin, jos edes itsekseni lauloin puolison mielestä väärää laulua. Narsistiksi ex minua kutsui, jos jotain kyseenalaistin. Sitten hiljenin nurkkaan taas muutamaksi viikoksi.
Erosin ja koin aivan käsittämättömän helpotuksen. Kukaan ei enää paheksunut, tiuskinut, suuttunut. Sain olla oma itseni ja sanoa mitä haluan ja olla miten haluan.
Nykyään naisilta vaaditaan ihan käsittämättömän paljon. Laskut pitää maksaa puoliksi, mutta silti nainen hoitaa kodin ja lapset, ihan kaikki käytännön asiat ja oikeastaan sen puolison asiatkin. Miehen on niin helppo asettua avuttoman rooliin ja siihen on kasvatettu, ett
70-luvulla kirjoitit mielipiteesi ja nyt jo julkaistiin?
Ongelma on naisten somen käyttö, mutta miesten ei ollenkaan? On tehty tutkimuksia ja miehet viettävät paljon enemmän aikaa puhelimella kuin naiset. X:ssä öyhötellään muiden kanssa sillä aikaa nainen hoitaa kodin. Instabeibejä haukutaan, mutta silti niitä katsellaan joka päivä. Mutta auta armias, jos perheenäiti laittaa kerran kuussa yhden päivityksen elämästään someen. Narsisti!
Psykologin tehtävä on käsittääkseni auttaa ihmisiä. Olen täysin tyytyväinen elämääni. Joten aion tulevaisuudessakin myydä ja ostaa tavaraa Facessa. Katsoa jopa vanhoja valokuvia ja onnitella mummoa syntymäpäivänä. Hui tätä narsismia.
Aion myös kasvaa ja kehittyä tässä iän myötä. Aloittaa ehkä uuden kielen opiskelun. Itsekästä sekin, mutta olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuo erotaan liian helposti koske sinua millään tavalla!
Kaikki tietävät että päihde- ja väkivaltasuhteista pitää erota. Mieluiten jo eilen.
Lause erotaan liian helposti liittyy aivan toisenlaisiin tilanteisiin. "
Keitä se sitten koskee? Anna konkreettisia esimerkkejä. Kun ei itselleni tule lähipiiristä mieleen yhtään eroa, jolle ei olisi ollut kunnollista syytä.
Eron syyksi riittää vaikka sekin, ettei rakasta enää. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla kumppanin kanssa, joka ei rakasta.
Olen samaa mieltä. Haluaisinkin juuri siksi kuulla, missä on ne hepposat syyt erota. Kukaan ei ole vielä kertonut.
Syyn lisäksi eroamisen heppoisuuteen liittyy se, että mitä tilanteen korjaamiseksi on yritetty tehdä. Onko kyse siitä, että en enää rakasta kumppaniani, lasteni äitiä/isää. Haluaisin kyllä rakastaa ja tiedostan, että olisi koko perheen etu, jos se olisi mahdollista. Käännän kaikki kivet, olen kärsivällinen ja teen töitä suhteen eteen, jotta rakkaus palaisi. Haemme ulkopuolista apua. Rakkauden palaaminen on oikeiden psykologien mukaan mahdollista, vaikka palstapsykologit olisivatkin elämäm koulun myötä tulleet siihen tulokseen, ettei se koskaan palaa. Joka tapauksessa, vaikka olen kaikkeni antanut, ei rakkaussuhdetta enää muodostu, joten on aika erota.
Vai onko kyse siitä, että en enää rakasta kumppaniani, ja alan sääliä itseäni, kun upeana ihmisenä menen hukkaan hänen käsipuolessaan. Alan haastamaan riitaa ja ottamaan etäisyyttä. Elämä on niin lyhyt! Parempaa on varmasti tarjolla. Toimiston Markku/Mirkku ymmärtää minua ja näkee minut paremmin kuin kukaan koskaan ennen. Ilmoitan kumppanille, että tämä oli tässä. Onhan tämä lastenkin kannalta paras, onnellinen äityli/isukki, onnelliset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Tuon oman kommenttini tuohon erotaan liian helposti -asiaan. Nykyäänhän some ja lehdet ovat täynnä somettajien ja julkkisten eroilmoituksia, joissa lässytetään, että rakkaus on muuttanut muotoaan, jatkamme parhaina ystäviä ja vanhemmuuskumppaneina ym. lässytystä. Tässä narsistisessa kaikki mulle heti -kulttuurissa ei ymmärretä sitä, että ruuhkavuosina se rakkaus muuttaa vääjäämättä muotoaan, ja on mahdollista, että tilanne muuttuu elämäntilanteen helpottaessa. Tätä ei kuitenkaan voi kukaan luvata, eikä itsekäs ihminen pysty siirtämään sitä omaa romanttisen ja tulisen rakkauden tarvettaan toistaiseksi sivuun, jotta lapset saisivat pitää perheensä, etenkään kun lopputulos on epävarma (ei voi etukäteen tietää, paraneeko parisuhde jälleen lasten kasvaessa).
Tämäpä.
On niitäkin jotka ihan omien sanojensakin mukaan etsivät sitä aarretta sateenkaaren takaa ja eroilevat sitten useasti.
Löytämättä sitä aarretta koskaan. Ja se johtuu vain ja ainoastaan heistä itsestään. He ovat yhteinen nimittäjä jokaisessa erossaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin.
Jotkuthan alkavat pettämään ja salasuhteilemaan jo puolison raskausaikana vaihtaakseen lennosta tähän salasuhdekumppaniin sitten lapsen synnyttyä. Ja tuo puolison raskaus oli täysin suunniteltu ja toivottu.
Mitä palstalaiset ovat mieltä tuollaisesta toiminnasta?
Onko sellainen normaalin mieleltään vakaan ja terveen ihmisen käytöstä?
Miehet ovat aina halunneet hallita naisia ja some on vaarallinen paikka. Eksäni ei päästänyt minua someen. Jos jotain halusin sieltä tietää, hän etsi sen ja luki minulle. Toki hänellä itsellään oli tili kaikkialle, myös Tinderiin.
Erosin kuulemma liian helposti. Olisi pitänyt vielä yrittää..
Keltinkangas puhuu ihan järkeviä haastattelussa eikä Hesarin tai Ylen jutut hänestä ole lainkaan näin yliampuvia.
Keltainen lehdistö on repinyt lauseita sieltä täältä, että on saanut klikkauksia aikaiseksi. Lisäksi Keltinkangas puhuu yleensä lasten ja nuorten asioista. Ei aikuisten.
No mitäpä tähän lisäämään. Siinä on täydellinen nainen. Nyt vaan tappelemaan kuka hänet saa.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä tähän lisäämään. Siinä on täydellinen nainen. Nyt vaan tappelemaan kuka hänet saa.
Sarkasmisi on väsynyttä.
Keltinkangas sanoo, etteivät ekstrovertit ole yhtä älykkäitä kuin introvertit. Tämähän on täyttä potaskaa, koska kyse on vain persoonallisuuseroista. Veikkaan, että nainen itsekin tietää tuon. Mutta ikää hänellä on kuitenkin jo 80 vuotta. Vaikka pää toimii, suusta saattaa välillä tulla mitä sattuu.
Narsismi on empatiankyvyn puutetta. Narsistiksi ei muututa vaan häiriö johtuu lapsuudesta. Ihminen voi olla itsekeskeinen, mutta ei välttämättä narsisti. Narsismista ei myöskään parannuta. Tunteeton ihminen on aina tunteeton. Narsisti etsii ympärilleen tuntevia ihmisiä, joista voi imeä tunteita. Narsisti käyttää väkivaltaa, manipuloi, uhriutuu ja syyllistää. Narsisti ei yleensä osaa olla yksin. Jos narsisti jätetään, narsisti etsii uuden kumppanin. Narsistilla ei ole minäkuvaa eikä hän löydä itseään missään elämänvaiheessa. Hän ei pysty nimittäin katsomaan silmiin itseään. Sisällä on heikko ihminen ja sitä narsisti vihaa, kuten kaikkea heikkoa.