Narsistinen itsekkyys hälyyttävästi lisääntynyt. "Löysin itseni uudelleen" jne Linkki
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011676349.html
Maksullinen, mutta asia tulee selväksi. Tuo asiantuntija on aivan oikeassa. Tämä itsekkyyden lisääntyminen aiheuttaa valtavasti pahaa.
Mitä tälle voisi tehdä?
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus taitaa mennä nykyään pieleen. Monessa perheessä (kuten myös meillä) on vain 1 lapsi. Se ei hio ihmistä.
Lisäksi aikuiset ovat tulleet itsekkäiksi. Erotaan liian helposti jne.
Mutta aina jos joku uskaltaa sanoa että nykyään erotaan liian hrlposti, alkaa huuto: "Mitä muut tietää toisten suhteista, sinnitellään liian pitkään huonoissa suhteissa", "Lapset kärsivät ja saavat huonon mallin jos vanhemmat ovat vain kavereita eikä täydellisessä rakkaussuhteessa.. " jne.
Ihmisenä joka on eronnut monta kertaa ja aina todella vakavasta syystä vituttaa lukea tuota "erotaan liian helposti"-paskaa. Mitä te mistään mitään tiedätte. Tuota se mun väkivaltainen exänikin ulisi kun jätin sen.
Olet monta kertaa eronnut siksi koska suhde ei toimi sinun kanssasi ollenkaan
Instagram, muut somealustat, joissa nykypäivänä Narkissos poseeraa filtterit päällä, on yksi ällöttävä asia. Ennen otettiin kuvia muista nyt "minä" on kaikkeuden keskipiste. Olen pitkään ajatellut tuota instahahmon elämää, että sairasta on.
Vierailija kirjoitti:
Instagram, muut somealustat, joissa nykypäivänä Narkissos poseeraa filtterit päällä, on yksi ällöttävä asia. Ennen otettiin kuvia muista nyt "minä" on kaikkeuden keskipiste. Olen pitkään ajatellut tuota instahahmon elämää, että sairasta on.
Some on itsetunnottomien alusta huomion hakemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tilastoharhaa pääosin. Ahneen sukupolven itsekkäitä käyttäytymismalleja ei ollut suuret joukot psykologeja analysoimassa, eikä kyseisen sukupolven edustajia saa lääkäriin menemään edes fyysisten vaivojen kanssa, saati psyykkisten, Tästä johtuen ei ole mitään diagnoosejakaan saaneet.
Ahne sukupolvi on kyllä hyvin kuvaava. Sivusta seuraan, kuinka tässä pikkukaupungissa yhä edelleen tämän sukupolven edustajat yrittävät määräillä itseään ja toisiaan. He ovat tottuneet röyhkeästi vaatimaan itselleen etuja, ja käyttämään painostuskeinoja, jos eivät ole saaneet tahtoaan läpi. Ja omien etujensa ajamisen he ovat mentaaliakrobaattisesti kääntäneet kaikkien yhteisten etujen ajamiseksi - eli siis he ovat oikeastaan koko ajan tehneet töitä MUIDEN hyväksi. Ja odottavat siitä kiitosta jälkipolvilta + tietysti saavutettujen etujen vahvistamista, parantamista ja yhä uusien etujen saamista.
Sillä asenteella, että yhä pienenevien jälkipolvien joukko on ikään kuin heidän palvelijoitaan, joilta he voivat vaatia mitä tahansa. Lisää rahaa, lisää palveluja, lisää huomiota (ovat perhanat sen internetin lumoissa, eivätkä kuuntele mitä MEILLÄ on sanottavaa!). Vanhoista 70-80 -lukujen valesokkelitaloista pitäisi saada uuden hinta. Vanhasta, huoltamatta jääneestä kesämökistä samaten. Pitäähän meidän saada rahaa, koska ME olemme sentään tämän kaiken työllämme tehneet, ja me haluamme vielä Espanjan auringon alle, nuorten pitää ymmärtää, että meillä pitää olla riittävästi rahaa sekä asuntoon Suomessa että asuntoon Espanjassa!
"Ei tuo erotaan liian helposti koske sinua millään tavalla!
Kaikki tietävät että päihde- ja väkivaltasuhteista pitää erota. Mieluiten jo eilen.
Lause erotaan liian helposti liittyy aivan toisenlaisiin tilanteisiin. "
Keitä se sitten koskee? Anna konkreettisia esimerkkejä. Kun ei itselleni tule lähipiiristä mieleen yhtään eroa, jolle ei olisi ollut kunnollista syytä.
"Olet monta kertaa eronnut siksi koska suhde ei toimi sinun kanssasi ollenkaan"
No shit sherlock! Ja joku silti kehtaa väittää, että ihmiset eroavat liian helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietävät että päihde- ja väkivaltasuhteista pitää erota. Mieluiten jo eilen.
Keitä se sitten koskee? Anna konkreettisia esimerkkejä. Kun ei itselleni tule lähipiiristä mieleen yhtään eroa, jolle ei olisi ollut kunnollista syytä.
Sitä voit ihan itse miettiä. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keksin yhden: jos ystävästäsi on enemmän kuormaa kuin hyötyä, hylkää hänet.
Onko naiset tosiaan noin itsekkäitä että näkee muut vain hyväksikäytön kohteena? Ihmekään kun naiset ei tule edes keskenään toimeen kun kaikki hakee muista vain hyötyjä itselle antamatta takaisin saman arvoisesti
Ei ole, inceli. Tuo on naisia halveksuvan henkilön propagandaa jonka tarkoitus on vain saada tietyn sukupuolen edustajat kinastelemaan keskenään koska silloin heidän hallitsemisensa on helpompaa. Maailman vanhin kikka.
Vierailija kirjoitti:
Somessa ei yleensä saa jakaa kuvia muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
No shit sherlock! Ja joku silti kehtaa väittää, että ihmiset eroavat liian helpolla.
Sarjaeroajien eroilussa on yksi yhteinen nimittäjä. He itse.
Erot kasautuvat samoille ihmisille. Jospa onkin niin että he ovat kyvyttömiä empatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eron syyksi riittää vaikka sekin, ettei rakasta enää. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla kumppanin kanssa, joka ei rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erot kasautuvat samoille ihmisille. Jospa onkin niin että he ovat kyvyttömiä empatiaan.
Ja kyvyttömiä terveeseen aikuiseen rakkaussuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Osui ja upposi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voit ihan itse miettiä. 😉
Tämä vastaus kertoo ihan tarpeeksi. Et osaa edes perustella mielipiteitäsi, niin miten voisit oikeasti seistä niiden takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osui ja upposi
Näinhän se menee. Onkohan kukaan tehnyt vertailua narsismin ja sarjaeroajien esiintyvyydestä. Näillä tiettävästi on merkittävä korrelaatio keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vihjailusi ei kyllä mitenkään vahvista sitä ajatusta, että erot olisivat tulleet liian helpolla. Ajatellaan niin että olen empatiakyvytön ihminen, niin eikö eron syyt ole sitten aivan järkevät? Eihän empatiakyvyttömän ihmisen kanssa kannata olla.
Ei kyllä omakaan empatiakykysi ei ole kauhean kehittynyt, kun irvailet netissä ihmiselle, joka on kertonut eronneensa väkivallan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron syyksi riittää vaikka sekin, ettei rakasta enää. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla kumppanin kanssa, joka ei rakasta.
Olen samaa mieltä. Haluaisinkin juuri siksi kuulla, missä on ne hepposat syyt erota. Kukaan ei ole vielä kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osui ja upposi
Miksi tuota pitäisi yrittää kieltää? Sehän on maailman ilmiselvin asia, että ero on tullut koska suhde ei toimi.
Kerro nyt vihdoin konkreettinen esimerkki oikeasta elämästä, milloin on erottu liian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vihjailusi ei kyllä mitenkään vahvista sitä ajatusta, että erot olisivat tulleet liian helpolla. Ajatellaan niin että olen empatiakyvytön ihminen, niin eikö eron syyt ole sitten aivan järkevät? Eihän empatiakyvyttömän ihmisen kanssa kannata olla.
Ei kyllä omakaan empatiakykysi ei ole kauhean kehittynyt, kun irvailet netissä ihmiselle, joka on kertonut eronneensa väkivallan takia.
Missä niin on sanottu?
-sivusta
Ja sinä seuraat ja paheksut? En käytä threadsia, ig-tili on yrityksen takia. En törmää tällaisiin.