Kun maksat itse 14€ lounaasta sen 8,80€, ei kyseessä ole lounasetu
Moni luulee kun saa duunista lounaan hinnasta osan, että kyseessä on lounasetu.
Mutta ei se oo niin
Vasta kun duuni naksaa lounaan kokonaan on kyseessä lounasetu
Kommentit (62)
En ymmärtänyt aloituksesta mitään. En maksa lounaasta mitään. Syön aina eväitä.
Onhan se etu, jos haluamansa asian saa edullisemmin, kun työnantaja sen mahdollistaa.
23 vuotta ollu omat eväät. En käy lounasravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
23 vuotta ollu omat eväät. En käy lounasravintolassa.
Sinulle pystytetään pronssipatsas torille.
Sinun ap kannattaisi varmaan hieman perehtyä asioihin ennen kuin kirjoitat mitään!
Näkyy näitä tyhmiä, kusetettuja vielä olevan. Mutta lounasetua ei heillä ole, jos siitä pitää itse maksaa se verotusarvo
Safkan arvo on ehkä kympin, mutta sitä myydään lounasedun maksimiarvon hinnalla. Kukaan ei maksaisi siitä täyttä hintaa omista rahoistaan.
Välillä tekee mieli hakea subwaysta leipä, joka maksaa noin 11 euroa. Osan siitä saa silloin lounasetuna eli reilut 2 euroa. Sen verran hyötyä ainakin.
Lähikaupasta saa valmissalaatteja, joita tulee syötyä silloin kun ei itse jaksa laittaa salaattia. Sellaisia 3 kpl noin 14 eurolla lounasetuna, ja mahdollisesti jotain lihaa pankkikortilla.
Lounasravintoloissa ei tule enää käytettyä lounasetua.
Niitä ilmaisia lounaita ei ole, vaan lounasedusta joutuu maksamaan veron. Samoin siitä maksetaan muut palkan sivukulut, kuten sotu, eläkevak. maksu jne.
Ihan samalla tavalla jos työnantaja antaisi joululahjaksi rahalahjan, siitäkin maksetaan vero.
Ja se mitä maksat lounasedusta, riippuu sinun vero-%.
Meillä maksetaan kokonaan niin voi jo laskea eduksi. Tavallaan aloitus tottakin, onhan 8,80 on lounaasta melkoisen paljon kun verta omiin eväisiin.
Mikähän se sitten on nimeltään, jos ei lounasetu? Siis se etu, missä työnantaja maksaa osan (verotusarvon) työpaikkalounaasta?
Etuisuus kuin etuisuus, jos et itse maksa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt aloituksesta mitään. En maksa lounaasta mitään. Syön aina eväitä.
Mistä saa ilmaisia eväitä? Kai sä niistä jotain olet maksanut.
Itse olin äsken työpaikkalounaalla joka maksoi sen 14 euroa. On se etu mutta osittainen etu ja siitä maksetaan veroakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksetaan kokonaan niin voi jo laskea eduksi. Tavallaan aloitus tottakin, onhan 8,80 on lounaasta melkoisen paljon kun verta omiin eväisiin.
Sillä saa haettua lounasta lisukkeineen sen verran, että siitä syö kahdesti. Ei tarvitse käydä kaupassa, kokata, tiskata, yms.
Vääntelette te sanoja miten päin hyvänsä, niin lounarien poistuminen tulee näkymään vain ja ainoastaan ravintoloiden konkurssi aaltona ja niillä ei korjata mitään vaan sillä summalla katetaan rikkaiden korruptiota. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa haettua lounasta lisukkeineen sen verran, että siitä syö kahdesti. Ei tarvitse käydä kaupassa, kokata, tiskata, yms.
Ihmiset ei laske omalle ajalle ns hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vääntelette te sanoja miten päin hyvänsä, niin lounarien poistuminen tulee näkymään vain ja ainoastaan ravintoloiden konkurssi aaltona ja niillä ei korjata mitään vaan sillä summalla katetaan rikkaiden korruptiota. <3
Eikö sossusta saa mitään ruokakuponkeja tai jotain?
Kyllä on.