tärkeä muistutus ihmisille!
älkää koskaan koskeko toisen pyörätuoliin ilman lupaa! kysykää ensin tarvitseeko apua.
minulle kävi tänään niin. joku mies seurasi minua ja sitten yritti koskea pyörätuoliini sanomatta sanaakaan ja yritti selvästi varastaa ostokseni. onneksi osaan puolustaa itseäni.
pyörätuoliin koskeminen ilman lupaa on sama kuin joku tulisi ja työntäisi teitä selästä!.
olen liikunta rajoitteinen en avuton ja pyörätuoliin ei kosketa ellen itse pyydä apua.
Kommentit (43)
Aapee nyt on mitä on, mutta kylläpä monelle tekis hyvää edes hengata pari päivää pyörätuoli-ihmisen kanssa.
Ellei sitten testaa, mitä se elämä on tuolin kanssa.
Tuolilla kulkeminen on fyysisesti rankkaa talvella. Taksipalveluita vähennetty jo tänä aikana, kun itse olen ollut reilu pari vuotta tuolissa. Tämmöisinä lumipäivinä on parempi kykkiä neljän seinän sisällä ja sehän sitten tuo ahdistusta yms, kun liikkumaan on tottunut päivittäin.
Eniten mua on yllättänyt joidenkin ihmisten julmuus. Surutta syljetään päälle ja haukutaan monenlaisilla nimityksillä. Toisinaan tehdään kiusaa, estetään kulku.
Mäkin olen vammautunut 46 vuotiaana, kun rattijuoppo ajoi yli keskellä päivää. Eli kuka vaan voi kohdata saman.
Vierailija kirjoitti:
Aapee nyt on mitä on, mutta kylläpä monelle tekis hyvää edes hengata pari päivää pyörätuoli-ihmisen kanssa.
Ellei sitten testaa, mitä se elämä on tuolin kanssa.
Tuolilla kulkeminen on fyysisesti rankkaa talvella. Taksipalveluita vähennetty jo tänä aikana, kun itse olen ollut reilu pari vuotta tuolissa. Tämmöisinä lumipäivinä on parempi kykkiä neljän seinän sisällä ja sehän sitten tuo ahdistusta yms, kun liikkumaan on tottunut päivittäin.
Eniten mua on yllättänyt joidenkin ihmisten julmuus. Surutta syljetään päälle ja haukutaan monenlaisilla nimityksillä. Toisinaan tehdään kiusaa, estetään kulku.
Mäkin olen vammautunut 46 vuotiaana, kun rattijuoppo ajoi yli keskellä päivää. Eli kuka vaan voi kohdata saman.
Kaikki tietää sen, että vammautua voi kuka tahansa. Tämän seikan jumputtaminen on rasittavaa.
Sisällä kykkimisestä sanon omalla kohdalla sen, että kykin sisällä sen takia kun ulkona on vuorokausitolkulla 30 astetta pakkasta.
Sitä en tiennyt, että pyörätuolilla kulkevien päälle syljetään ja haukutaan nimityksillä. Tai estetään kulku.
Tuollaista toimintaa en kyllä ole tavannut ollessani pyörätuolissa olevan henkilön avustajana usealle eri henkilölle.
Päin vastoin meille avattiin jopa ovia kun olimme menossa johonkin sisälle asioimaan. Että liioitteletkohan sinä vai onko asenteet muuttuneet radikaalisti viime vuosina?
Voiko olla asuinseuduissa eroa tuossa toimintatyylissä? Pääkaupunkiseudulla ei ollut tuollaista ilkeyttä ensinkään.
Kaikkea hyvää sinulle. Olen pahoillani puolestasi aidosti.
puppa