Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaseutu on pettänyt suomen kansan

Vierailija
07.01.2026 |

Olen aina ollut maaseudun yrittäjien ja viljelijöiden puolella moraalisesti. Olen valinnut kaupassa tuottajien kurkkuja, tomaatteja sun muuta. Olen ostanut kotimaista luomua ja mielelläni maksan vähän korkeamman hinnan laadusta ja siitä, että tuottajalla on kasvot. En ole ostanut COOPia, Kotimaista, Eldoradoa, enkä muita roskabrändejä.

Mutta miten maaseutu vastaa odotuksiini? Surkealla tavalla. Joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta. Vesistöt pilataan lannoitevalumilla. Itämeren tilaa on yritetty kohentaa vuosikymmenet. Turhaan. Maaseudulla suorastaan ylpeillään "hällä väliä" asenteella kaikkea ympäristötietoisuutta kohtaan. Metsät kaadetaan järjestään avohakkuiksi ja eletään jonkun 1950- luvun metsänhoitotaikauskon ja erittäin asenteellisten metsänhoitoyhdistysten "neuvonnan" varassa. Eikä millään mitään väliä, kunhan saadaan lyötyä pusto lihoiksi.

Viimeisimpänä farssina tämä hallituksen masinoima, täysin ala-arvoisesti juntattu susijahti. En sano, etteikö jokin yksittäinen nuori yksilö joka joutuu henkensä pitimiksi etsimään pihoilta ruokaa, ole joissain tapauksissa aiheellista lopettaa. Mutta sellaisesta ei nyt ollut kyse. Ei ollut kyse metsästyksestä ollenkaan. Sana metsästys tarkoittaa, että saalis hyödynnetään ruokana ja samalla toimitaan vastuullisesti niin, että tiedetään mitä a.mmutaan ja tiedetään myös, ettei hävitetä koko lajin kantaa.

Nyt suoritettiin ihan raakaa t.appamista t.appamiosen takia. Susi on ihmiselle täysin vaaraton eläin. Tämä on sanottu monta kertaa. Mutta ihmiset levittävät ja kertovat toisilleen täysin tuulesta temmattuja satuja. Metsästäjien yhdistys ja Maaseudun Tulevaisuus- lehti suoltavat valheellista propagandaa, jonka tarkoitus on väärän tiedon levittäminen ja pelon lietsominen. Koko eduskunta meni tähän samaan halpaan äänestyksessään. Vasemmistoliittoa ja vihreitä lukuun ottamatta. 

Maaseudulla on erittäin kieroutunut ja sairas luontosuhde, kun ottaa huomioon, että luonto tarjoaa ilmaiseksi kaiken sen jolla maaseudun ihmiset elää. On käsittämätöntä, että niin olemattomilla tiedoilla voi edes saada elantonsa luonnosta eli maanviljelyksestä?

Maaseutu, olen raskaasti pettynyt teihin. Haistakaa paska koko Suomen maaseutu.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi