tärkeä muistutus ihmisille!
älkää koskaan koskeko toisen pyörätuoliin ilman lupaa! kysykää ensin tarvitseeko apua.
minulle kävi tänään niin. joku mies seurasi minua ja sitten yritti koskea pyörätuoliini sanomatta sanaakaan ja yritti selvästi varastaa ostokseni. onneksi osaan puolustaa itseäni.
pyörätuoliin koskeminen ilman lupaa on sama kuin joku tulisi ja työntäisi teitä selästä!.
olen liikunta rajoitteinen en avuton ja pyörätuoliin ei kosketa ellen itse pyydä apua.
Kommentit (43)
teitä normaaleja vaan ärsyttää ku joudutte kävelee ja mä saan istua.. sitä paitsi saan sali treeni joka päivä. mun kädet on mun jalat. älkää koskaan aliarvioiko sellaista joka istuu pyörätuolissa. kokeilkaa pari päivää kulkea joka paikkaan ja nostaa itselle käsillä sänkyyn.. ette pysty..ette varmasti pysty ellei teillä ole jotain sali taustaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan miten puolustit itseäsi?
jaksatko itse työntää jokapäivä 60kg ja 25kg pyörätuolia kaksi kilometriä lumessa.. veikkaan että et
. voimaa vähän enemmän käsissä ku sulla.
älä aliarvioi minua senkin normo.
se mies juoksi karkuun vammaista...siitä voi päätellä. en edes koskenut siihen mieheen ei tarvinnut valitsi väärän tyypin
Kerrohan mitä teit jotta mies juoksi karkuun.
Miten sinä aapee työnnät sitä pyörätuolia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan miten puolustit itseäsi?
jaksatko itse työntää jokapäivä 60kg ja 25kg pyörätuolia kaksi kilometriä lumessa.. veikkaan että et
se mies juoksi karkuun vammaista...siitä voi päätellä. en edes koskenut siihen mieheen ei tarvinnut valitsi väärän tyypin
Kyllä vaan on kokemusta. Työkseni olen työntänyt lumihangessa sellaisia kolmen neljän kilometrin lenkkejä henkilön istuessa pyörätuolissaan. Se henkilö painoi 80 kg. Pyörätuoli ei ollut sähköavusteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että aloitus on jotenkin tärkeä?
Tuolla kaupoissa on jos jonkin näköistä kulkijaa. Ihan omilla jaloillaan kulkevatkin joutuvat pitämään silmällä omia tavaroitaan/ostoskasseja jne.
Kerran mun ostoskassi vietiin kun lastenvaunun koriosassa oli ruokaostokset. Vein siis ensin pienen vauvan portaat ylös sisälle. Sitten hakemaan sitä vaunua, niin ostokset oli viety. Ei hissiä vaan luhtitalon portaat oli kotiin yksi kerros. Olin korkeintaan minuutin veks vaunuilta.
luulisi että vammaiset saisi olla rauhassa. oneneksi puolustan itseäni paremmin kuin jaloilla kävelevä. on nimittäin pikkusen enempi voimaa mulla käsissä kun sulla ku käytän käsiäni jalkonani ja kuljen useita kilometrejä lumessakin. saa tulla koittaa rullaan sut varpaan paskaksi ja osaan käyttää tuolia niin että voitan. olen käynyt pyörätuoli itsepuolustus kurssin. olen
Käytät käsiäsi jalkoina ja kuljet useita kilometrejä lumessa, käsilläsi? Vau, tuohon ei moni pysty.
Vierailija kirjoitti:
teitä normaaleja vaan ärsyttää ku joudutte kävelee ja mä saan istua.. sitä paitsi saan sali treeni joka päivä. mun kädet on mun jalat. älkää koskaan aliarvioiko sellaista joka istuu pyörätuolissa. kokeilkaa pari päivää kulkea joka paikkaan ja nostaa itselle käsillä sänkyyn.. ette pysty..ette varmasti pysty ellei teillä ole jotain sali taustaa
Nostaa itselle käsillä sänkyyn? Mikä?
ÄLKÄÄ IKINÄ LUOTTAKO ENÄÄ PERSUHIN SILLÄ VARASTAVAT KAIKEN..
Vierailija kirjoitti:
Kuules kirjolainen sulla lähti nyt tuo uhoilu omiin mielikuvitus-sfääreihin. Esim. minä olen nostellut työkseni 70 kiloista henkilöä 12 kertaa päivässä kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vie se rullatuolisi pois kulkuväylältä missä ihmiset kävelevät, saakelin vammainen.
Jumala kostaa- kohta olet itse vaipoissa vieläpä kaikenlisäksi- Pyörätuolissa, toki voihan sulla olla rullatkin alla. Hymy hyytyy sulta vielä. ole asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että aloitus on jotenkin tärkeä?
Tuolla kaupoissa on jos jonkin näköistä kulkijaa. Ihan omilla jaloillaan kulkevatkin joutuvat pitämään silmällä omia tavaroitaan/ostoskasseja jne.
Kerran mun ostoskassi vietiin kun lastenvaunun koriosassa oli ruokaostokset. Vein siis ensin pienen vauvan portaat ylös sisälle. Sitten hakemaan sitä vaunua, niin ostokset oli viety. Ei hissiä vaan luhtitalon portaat oli kotiin yksi kerros. Olin korkeintaan minuutin veks vaunuilta.
luulisi että vammaiset saisi olla rauhassa. oneneksi puolustan itseäni paremmin kuin jaloilla kävelevä. on nimittäin pikkusen enempi voimaa mulla käsissä kun sulla ku käytän käsiäni jalkonani ja kuljen useita kilometrejä lumessakin. saa tulla koittaa rullaan sut varpaan paskaksi ja osaan käyttää tuolia niin että voitan. olen käynyt pyörätuoli itsepuolustus kurssin. olen
Sulla on liian suuret luulot itsestäsi. Se voi kostautua joskus. Kuulin, että pyörätuolilla liikkuva oli ryöstetty vuosia sitten. Hänellä oli ollut jopa kaveri-kahdella jalalla kulkeva mukana. Tästä huolimatta se pyörätuolissa istuva ryöstettiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aapee muutenkin hieman kirjolainen? Tuohan on päivänselvä asia täysjärkisille.
Niin täysjärkiläisille- AP kertoikin kun kohtasi taukin- jopa pahat mielessä, ei ap syyyy, miksi häntä haukut! Me sä kuule vaan pois, hankeen ja jääkin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vie se rullatuolisi pois kulkuväylältä missä ihmiset kävelevät, saakelin vammainen.
Osannetko kommentoija edes hävetä.
Jos itse joiskus siirryt rullatuolin varaan niin varmaan toimit tuon ohjeesi mukaan.
Noista sun kommenteistasi huomasi heti aapee, että olet kirjolla. Sulla on uhoileva asenne ihmisiä kohtaan. Lisäksi brassailet voimillasi. Se voi pläjähtää jonain päivänä päin pläsiä kuin märkä rätti.
Ap on hauska, sillä on jäänyt uhmaikä päälle :D
Jahas se on meidän kirjolainen nyt omasta mielestään vahvempi kuin muut. Vahvempi kuin kukaan vastaan tuleva ihminen.
Selvä. Missäs muussa sinä aapee olet ylivoimaisempi kuin muut ihmiset?
Ap onko sinulla siis kehitysvamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aapee muutenkin hieman kirjolainen? Tuohan on päivänselvä asia täysjärkisille.
Niin täysjärkiläisille- AP kertoikin kun kohtasi taukin- jopa pahat mielessä, ei ap syyyy, miksi häntä haukut! Me sä kuule vaan pois, hankeen ja jääkin sinne.
Mitä haukkumista tossa edellisessä on?
Kehitysvammaisten ryhmäkodissa oli tuollainen vammainen, joka luuli että kaikki haukkuu. Mut jos tolle linjalle lähdit, niin samat sulle, eli mene sä vaan pois kirjolainen vaikka jäälle ja jää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kertoikin täysijärkisille? Eihän täysijärkiset yritä pölliä toisten tavaroita. Aloitus on siis tästä syystä aivan turha. Next!