Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä päiväkodissa.

Vierailija
07.01.2026 |

Olemme myös täysin loppu. Emme enää tiedä mitä voimme lasten kanssa tehdä ilman, että joutuu miettimään mistä kukin vanhempi pahoittaa mielensä. Nyt jouduimme johtajan toimesta rajata toimet ainoastaan leikkeihin leluilla. Videot, laulut, tanssit ja leipomiset poistui ohjelmasta. Ikävää kun joudutaan poistamaan asioita joista lapset tykkää, mutta pitää katsos ajatella enemmän vanhempia. 

Nimimerkillä kyllästynyt. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, niin kuulostaa haasteelliselta ja ymmärrän, että on helpompi rajata tekemisiä pois. Isossa kuvassa lapsethan menettävät tällaisessa kuviossa enemmän, kun eivät pääse kokeilemaan, tekemään, näkemään asioita.

Omat lapseni olivat päivähoidossa yli 10 vuotta sitten. Olin hyvin tyytyväinen päiväkodin tarjoamiin aktiviteetteihin, eikä tullut mieleenikään puuttua leivontaan, lähimetsäretkiin yms. Herkkujen syönti oli poikkeus päivähoidossa, koska eihän siellä ollut rahaa sellaiseen. 

Ajat muuttuvat ja käytännöt, joten kiinnostavaa seurata ulkopuolisena varhaiskasvatuksen käytäntöjen muutosta. En sano, että kaikki oli ennen paremmin, mutta olen iloinen ettemme tarvitse varhaiskavatuspalveluja enää.

Varhaiskasvatus tuli vasta 2018. Sitä ennen päiväkodeissa toteutettiin päivähoitoa.

Vierailija
22/22 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos nuhakuumeet on tarttuneet teihin? Entäs syyhypunkit? Kihomadot? Täit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä