Missä olit kun tsernobilissa jysähti huhtikuussa 1986 ?
Kommentit (73)
Koulussa. Kehotettiin joditabletteihin ja pelättiin kamalasti.
Jaa-a, se turma tapahtui yöllä, niin olin varmasti kotona Vantaalla nukkumassa. Ikää oli 7 vuotta.
Varmaan jossain kuralammikossa naamallani. Ikää pari vuotta.
Olin 15. En tarkalleen muista missä, kavereiden kanssa varmaan mutta eikös siitä tiedotettu vasta pari päivää myöhemmin? Silloin olin kotona, vanhemmat olivat reissussa ja soittivat sieltä ja kertoivat.
Minä olin 20-vuotias ja kirjastossa töissä. Muistan koko jutun tosi hyvin, ei ole unohtunut.
Oli 10-vuotias. Muistan kuinka uutiset räjähdyksestä tuli hitaasti. Kommunistit valehteli ja piilotteli tapausta monta päivää. Vasta säteilymittarit paljasti valheen.
Ei sitä voi muistaa, koska siiyä kerrottiin vasta parin päivän viiveellä kun säteilyarvot olivat Suomessakin nousseet.
Tornihommissa kapiaisena luolassa jossain päin keskisuomea. Säteilytasot näkyivät heti kun alkoi tulla Suomeen, viralliseen havahtumiseen menikin sitten kauemmin.
Olin 23 v. ja kotona kuulin uutisen. Jännitettiin minne laskeutuma tulee ja kauhisteltiin seuraamuksia. Mitään huomattavaa ei tapahtunut ainakaan minulle.
Olin lapsi. En tiedä koska aikuiset puhuivat sen jälkeen vasta että älä kulje ilman pipoa ja älä avaa suuta sateessa, ettei vesi menee sisään. Älä syö lunta.
Kun siitä kuulin, olin kotonani. 9/11/2001. olin autossani. Mitäpä näistä?
En ollut edes vanhempien haaveissa tuohon aikaan.
Ruotsissa huomattiin ensin kohonneet säteilylukemat, sieltä lähti kerä purkautumaan.
Koulussa, pahimmalla laskeuma-alueella. Siinä pahimmassa sateessa oltiin...
En tiedä. Varmaan kotona paskat vaipassa.
En mitään, olin 4-vuotias.